Nauczyciele angielskiego idą na swoje

Liczna sieć
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Early Stage, szkoła języka angielskiego dla dzieci i młodzieży, w tym roku przeżywa prawdziwy franczyzowy boom.

– W styczniu zgłosiło się do nas dwa razy więcej kandydatów do współpracy niż rok temu – mówi Tonia Bochińska, współwłaścicielka Early Stage.

Nowe wyzwania

Jej zdaniem na tak duże zainteresowanie wpływa koniec pandemii i związane z nią zmęczenie zajęciami online. Kandydaci to często nauczyciele pracujący w państwowych szkołach.

– Są oni zmęczeni systemem w tych szkołach i chcą próbować swoich sił w nowych projektach, rozwijać się i mieć poczucie wpływu na proces nauczania – mówi Tonia Bochińska.

Ponadto rośnie świadomość odnośnie korzyści płynących ze współpracy w ramach systemu franczyzowego.

– Większa jest też potrzeba elastyczności i niezależności biznesowej, przy wsparciu franczyzodawcy – mówi Tonia Bochińska.

Z roku na rok Early Stage obserwuje także wzrost liczby uczniów. Nawet w trakcie pandemii, kiedy czasy były mocno niepewne, przybyło ich z 28 tys. do 35 tys.

– Dzisiaj w naszej szkole uczy się 50 tys. osób – mówi Tonia Bochińska.

Dodaje, że zapotrzebowanie na kursy języka angielskiego rośnie. Jednocześnie przybywa też jednak szkół językowych.

– Najwięcej takich, które uczą online. Pojawiają się również nowe platformy i aplikacje do samodzielnej nauki. Jednak rodzice pytani o preferowaną formę zajęć dodatkowych z języka angielskiego, zdecydowanie częściej wskazywali na zajęcia stacjonarne. Niemal 80 proc. osób, biorących udział w naszym badaniu twierdziło, że wybierze w nadchodzącym roku szkolnym stacjonarne zajęcia z języka angielskiego – mówi Tonia Bochińska.

Rodzicom zależy na bezpośrednim kontakcie dzieci z nauczycielem. Uważają też, że stacjonarne zajęcia są  po prostu ciekawsze.

– Oprócz rozwijającej się konkurencji wyzwaniem jest wzrost świadomości rodziców, którzy bardzo uważnie wybierają zajęcia dodatkowe dla swoich dzieci – rosną ich wymagania oraz oczekiwania co do efektów. Jest to duże wyzwanie dla osób, które dopiero startują z własną szkołą lub się do tego przygotowują. Wypracowanie skutecznej metody, która będzie się wyróżniać na rynku może trwać latami, a stworzenie szkoły od podstaw jest ogromnym przedsięwzięciem zarówno pod względem czasu, jak i finansów – mówi Tonia Bochińska.

Łatwiej i bezpieczniej nawiązać współpracę z graczem, który działa już na rynku, ma ugruntowaną pozycję, wypracowaną strategię i metodę nauczania.

Łatwy start

Aby nawiązać współpracę z Early Stage, nie trzeba wnosić żadnych opłat wstępnych. Jedyną opłatą początkową jest zwrotna kaucja w wysokości 2 tys. zł, płatna po podpisaniu umowy. Franczyzobiorca dostaje ją z powrotem w momencie startu pierwszych grup uczonych pod marką Early Stage. Dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę początkowe koszty związane z promocją szkoły – wydruk materiałów reklamowych, organizację akcji promocyjnych, wzmożone działania marketingowe. Nie powinno to przekroczyć kwoty 5 tys. zł. Zwrot z inwestycji można zaobserwować już w pierwszych miesiącach prowadzenia szkoły. Franczyzodawca nie wymaga posiadania własnego lokalu, a opłata franczyzowa wynosi 12-8 proc. od przychodu.

Early Stage jest propozycją współpracy przede wszystkim dla osób, które mają doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego i chcą pójść w tym o krok dalej – rozpocząć pracę na własny rachunek, a z czasem zatrudniać osoby do swojego zespołu. Nie trzeba mieć ukończonej filologii angielskiej, jednak trzeba znać angielski na bardzo dobrym poziomie i mieć doświadczenie w jego nauczaniu.

– Zwracamy uwagę na umiejętności organizacyjne kandydatów, gotowość do rozwoju i podejmowania wyzwań oraz biznesowe podejście do prowadzonych działań – mówi Tonia Bochińska.

Obecnie Early Stage współpracuje ze 140 franczyzobiorcami. W tym roku zajęcia pod tym szyldem odbywają się w 850 szkołach w Polsce, w tym dwóch placówkach własnych.

Najbardziej nasyconym miastem jest Warszawa.

 – To jedyna miejscowość, w której nie planujemy już otwierać kolejnych szkół. Poza stolicą jesteśmy otwarci na współpracę franczyzową z osobami z całej Polski – zarówno z dużych, jak i mniejszych miejscowości. Największy obszar do zagospodarowania widzimy w województwie świętokrzyskim oraz opolskim – mówi Tonia Bochińska.

WIZTYTÓWKA EARLY STAGE

Szkoła języka angielskiego dla dzieci i młodzieży.

  • koszt inwestycji – od 5 tys. zł,
  • opłaty miesięczne – od 12 do 8 proc. od przychodu
  • liczba placówek – 140
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €