Nauczyciele angielskiego idą na swoje
Szkole języka angielskiego Early Stage przybywa kandydatów do współpracy. Co ich przyciąga?
Early Stage, szkoła języka angielskiego dla dzieci i młodzieży, w tym roku przeżywa prawdziwy franczyzowy boom.
– W styczniu zgłosiło się do nas dwa razy więcej kandydatów do współpracy niż rok temu – mówi Tonia Bochińska, współwłaścicielka Early Stage.
Nowe wyzwania
Jej zdaniem na tak duże zainteresowanie wpływa koniec pandemii i związane z nią zmęczenie zajęciami online. Kandydaci to często nauczyciele pracujący w państwowych szkołach.
– Są oni zmęczeni systemem w tych szkołach i chcą próbować swoich sił w nowych projektach, rozwijać się i mieć poczucie wpływu na proces nauczania – mówi Tonia Bochińska.
Ponadto rośnie świadomość odnośnie korzyści płynących ze współpracy w ramach systemu franczyzowego.
– Większa jest też potrzeba elastyczności i niezależności biznesowej, przy wsparciu franczyzodawcy – mówi Tonia Bochińska.
Z roku na rok Early Stage obserwuje także wzrost liczby uczniów. Nawet w trakcie pandemii, kiedy czasy były mocno niepewne, przybyło ich z 28 tys. do 35 tys.
– Dzisiaj w naszej szkole uczy się 50 tys. osób – mówi Tonia Bochińska.
Dodaje, że zapotrzebowanie na kursy języka angielskiego rośnie. Jednocześnie przybywa też jednak szkół językowych.
– Najwięcej takich, które uczą online. Pojawiają się również nowe platformy i aplikacje do samodzielnej nauki. Jednak rodzice pytani o preferowaną formę zajęć dodatkowych z języka angielskiego, zdecydowanie częściej wskazywali na zajęcia stacjonarne. Niemal 80 proc. osób, biorących udział w naszym badaniu twierdziło, że wybierze w nadchodzącym roku szkolnym stacjonarne zajęcia z języka angielskiego – mówi Tonia Bochińska.
Rodzicom zależy na bezpośrednim kontakcie dzieci z nauczycielem. Uważają też, że stacjonarne zajęcia są po prostu ciekawsze.
– Oprócz rozwijającej się konkurencji wyzwaniem jest wzrost świadomości rodziców, którzy bardzo uważnie wybierają zajęcia dodatkowe dla swoich dzieci – rosną ich wymagania oraz oczekiwania co do efektów. Jest to duże wyzwanie dla osób, które dopiero startują z własną szkołą lub się do tego przygotowują. Wypracowanie skutecznej metody, która będzie się wyróżniać na rynku może trwać latami, a stworzenie szkoły od podstaw jest ogromnym przedsięwzięciem zarówno pod względem czasu, jak i finansów – mówi Tonia Bochińska.
Łatwiej i bezpieczniej nawiązać współpracę z graczem, który działa już na rynku, ma ugruntowaną pozycję, wypracowaną strategię i metodę nauczania.
Łatwy start
Aby nawiązać współpracę z Early Stage, nie trzeba wnosić żadnych opłat wstępnych. Jedyną opłatą początkową jest zwrotna kaucja w wysokości 2 tys. zł, płatna po podpisaniu umowy. Franczyzobiorca dostaje ją z powrotem w momencie startu pierwszych grup uczonych pod marką Early Stage. Dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę początkowe koszty związane z promocją szkoły – wydruk materiałów reklamowych, organizację akcji promocyjnych, wzmożone działania marketingowe. Nie powinno to przekroczyć kwoty 5 tys. zł. Zwrot z inwestycji można zaobserwować już w pierwszych miesiącach prowadzenia szkoły. Franczyzodawca nie wymaga posiadania własnego lokalu, a opłata franczyzowa wynosi 12-8 proc. od przychodu.
Early Stage jest propozycją współpracy przede wszystkim dla osób, które mają doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego i chcą pójść w tym o krok dalej – rozpocząć pracę na własny rachunek, a z czasem zatrudniać osoby do swojego zespołu. Nie trzeba mieć ukończonej filologii angielskiej, jednak trzeba znać angielski na bardzo dobrym poziomie i mieć doświadczenie w jego nauczaniu.
– Zwracamy uwagę na umiejętności organizacyjne kandydatów, gotowość do rozwoju i podejmowania wyzwań oraz biznesowe podejście do prowadzonych działań – mówi Tonia Bochińska.
Obecnie Early Stage współpracuje ze 140 franczyzobiorcami. W tym roku zajęcia pod tym szyldem odbywają się w 850 szkołach w Polsce, w tym dwóch placówkach własnych.
Najbardziej nasyconym miastem jest Warszawa.
– To jedyna miejscowość, w której nie planujemy już otwierać kolejnych szkół. Poza stolicą jesteśmy otwarci na współpracę franczyzową z osobami z całej Polski – zarówno z dużych, jak i mniejszych miejscowości. Największy obszar do zagospodarowania widzimy w województwie świętokrzyskim oraz opolskim – mówi Tonia Bochińska.
WIZTYTÓWKA EARLY STAGE
Szkoła języka angielskiego dla dzieci i młodzieży.
- koszt inwestycji – od 5 tys. zł,
- opłaty miesięczne – od 12 do 8 proc. od przychodu
- liczba placówek – 140
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży edukacja
Abakus Europe
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Akademia Młodych Sportowców
Zajęcia sportowe dla dzieci
Akademia Pamięci
Treningi pamięci
AMAkids Polska
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Best Brain
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Brazilian Soccer Schools
Szkoły piłkarskie dla dzieci
EarlyMath
Szkoły matematyki
Edu3Dkacja
Zajęcia edukacyjne projektowania i drukowania 3D
Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Emotka
Zajęcia w zakresie inteligencji emocjonalnej
Galileusz
Kursy maturalne, ósmoklasisty, korepetycje
Giganci Programowania
Zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży
IQ UP!
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Kids&Us
Szkoły języka angielskiego
KnockKnock
Zajęcia z majsterkowania dla dzieci
La Mancha
Szkoły języka hiszpańskiego i portugalskiego
Lingotot
Szkoły języka angielskiego
MałyInżynier.pl
Zajęcia z robotyki i eksperymentów
MathRiders Polska
Szkoły matematyki
Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat
Szkoły matematyki
Restart
Warsztaty malarskie dla dzieci i dorosłych
SmartyKids
Centra edukacji i rozwoju
Socatots
Zajęcia sportowe dla dzieci
Verbatoria
Centra kreatywności dla dorosłych i dzieci
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

