Zarabiamy na nalewanych perfumach
Perfumy Refan mogą być świetną propozycją poszerzenia oferty dla sklepów z różnym asortymentem.
Perfumerie Refan specjalizują się rozlewanych perfumach. Marka ma w ofercie w sumie ok. 200 zapachów. Klienci kupują je we flakonikach, których pojemność zaczyna się już od 12 mililitrów.
– Nasze perfumy są odpowiednikami zapachów znanych marek. Mają równie dobrą jakość, a są wielokrotnie tańsze. W czasach, gdy wiele osób szuka oszczędności, nasza oferta jest tym bardziej atrakcyjna dla klientów – podkreśla Jarosław Wójcicki, regionalny kierownik ds. sprzedaży Refan Polska.
Możliwości współpracy
Refan ma obecnie ok. 130 punktów, wszystkie działają na zasadzie franczyzy. Franczyzodawca dopuszcza, aby w perfumeriach działających pod jego logo licencjobiorcy sprzedawali też inny asortyment, np. biżuterię czy galanterię skórzaną. Nie mogą to być tylko produkty bezpośrednio konkurencyjne, czyli inne perfumy nalewane. W galeriach perfumerie Refan działają jako wyspy handlowe, a w lokalizacjach przyulicznych w formacie sklepów stacjonarnych.
Marka chętnie nawiązuje też współpracę ze punktami z pokrewnych lub innych branż, umożliwiając im poszerzenie oferty o nalewane perfumy. Mogą to być np. sklepy z odzieżą, kosmetykami, jubilerskie, a nawet salony kosmetyczne.
– Wystarczy, że właściciel wygospodaruje kilka półek, albo my wstawimy mu regał na nasze perfumy – tłumaczy Jarosław Wójcicki. – To świetna okazja na wykorzystanie miejsca, które np. do tej pory pozostawało niezagospodarowane.
W takim przypadku na inwestycję wystarczy już 9,5 tys. zł netto. Ta kwota przeznaczana jest m.in. na perfumy, butelki, amfory, sprzęt do nalewania, testery, opakowania.
– Zwrot z inwestycji może w tym przypadku nastąpić już po 2-4 miesiącach – dodaje Jarosław Wójcicki.
W przypadku wyspy handlowej czy otwierania pełnowymiarowej perfumerii inwestycja natomiast jest kalkulowana indywidualnie.
Spotkanie informacyjne
Franczyzobiorcy mogą wybrać pakiet zapachów do sprzedaży. Franczyzodawca rekomenduje, aby było to minimum 40 zapachów, które można uzupełniać w miarę zainteresowania klientów.
– Zawsze przed nawiązaniem współpracy spotykamy się z osobą, która jest zainteresowana naszą franczyzą i dokładnie przedstawiamy zasady tego biznesu – podkreśla Jarosław Wójcicki. – Dajemy próbki naszych perfum, robimy kalkulację przychodów i kosztów. I to na podstawie realnych danych, uzyskanych od kandydata na franczyzobiorcę, czyli np. czynszów obowiązujących w galerii, w której chce otworzyć perfumerię. I zawsze takie spotkanie odbywa się osobiście.
WIZYTÓWKA MARKI REFAN
Sieć perfumerii z rozlewanymi perfumami
- ok. 130 punktów
- min. inwestycja 9,5 tys. zł netto
- czas zwrotu 2-4 miesiące
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


