Nowy program Żabki dla franczyzobiorców

Wkład własny
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Każdy nowy przedsiębiorca rozpoczynający współpracę w tym okresie otrzyma 10 tys. zł na start. Wkład własny, który pozwala otworzyć sklep pod marką Żabka, wynosi ok. 5 tys. zł i przeznaczony jest m.in. na zakup kasy fiskalnej czy koncesji, która refundowana jest po trzech miesiącach od rozpoczęcia współpracy. Nowi przedsiębiorcy otrzymują na start lokal, który jest w pełni wyposażony w sprzęt, meble oraz monitoring. Placówki otwierane są nie tylko w największych miastach, ale ostatnio sieć kładzie duży nacisk na rozwój w małych miejscowościach, które liczą poniżej 20-30 tys. mieszkańców.

Samochód do dyspozycji

Dla przedsiębiorców, którzy zdecydowali się prowadzić sklep w mniejszych miastach, sieć franczyzowa przygotowała dodatkowe udogodnienia. Jednym z nich jest tzw. auto na start – gdy przedsiębiorca prowadzi Żabkę w miejscowości do 30 tys. mieszkańców, a sam mieszka w innej lokalizacji i jednocześnie nie ma zapewnionego innego środka transportu, wówczas otrzymuje od sieci na rok samochód oraz kartę paliwową o wartości 500 zł brutto. Dodatkowo, przez 12 miesięcy, franczyzobiorca może skorzystać z pakietu relokacyjnego, czyli comiesięcznego wsparcia finansowego, które otrzyma w momencie zmiany miejsca zamieszkania, aby otworzyć sklep w małej miejscowości do 50 tys. mieszkańców.

Niwelują ograniczenia

W ramach strategii odpowiedzialności, Żabka dąży m.in. do podniesienia satysfakcji franczyzobiorców ze współpracy z siecią. Firma oferuje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb swoich pracowników, wspiera również w tym aspekcie franczyzobiorców z niepełnosprawnością. Przykładem jest Paweł Błachowicz, który porusza się na wózku inwalidzkim i jednocześnie zarządza dwoma placówkami pod szyldem Żabki. Gdy w 2017 roku przystępował do sieci, firma nie była w pełni przygotowana na jego potrzeby. Szybko jednak wyszła im naprzeciw i już drugi sklep zaprojektowała według jego wskazówek.

– Sieć zainwestowała kilkaset tysięcy złotych, by sklep w pełni odpowiadał moim wymogom. Wszystko jest do mnie dopasowane: całkowite wyposażenie sklepu, drożność korytarzy między regałami, toaleta, biurko… mógłbym długo wymieniać. W ciągu trzech lat w okresie pomiędzy otwarciem moich dwóch sklepów, czyli 2017 a 2020 rokiem, Żabka bardzo się zmieniła. Nadal ewoluuje, ale wtedy po raz pierwszy zauważyłem tak wyraźnie ten proces. Żabka dostrzega zmieniającą się rzeczywistość i stawia na ludzi. Obserwuje otoczenie, wyciąga wnioski i wdraża je w swoją politykę rozwoju – mówi Paweł Błachowicz. Wyróżnikiem Żabki na rynku jest nowoczesna technologia, która stanowi podstawę funkcjonowania poszczególnych sklepów i całej sieci. Wsparciem i podstawowym narzędziem wykorzystywanym codziennie przez franczyzobiorców jest aplikacja Cyberstore, która stanowi zdalne centrum zarządzania za pomocą smartfonu. Także ten element Paweł Błachowicz wskazuje jako duże udogodnienie. – System jest otwarty, dzięki czemu mogę logować się z każdego miejsca, skontrolować czas dostawy, zbliżający się termin ważności produktów, zamówić nowy towar, sprawdzić stan kasy i wiele innych elementów niezbędnych do sprawnego funkcjonowania sklepu. To duże ułatwienie, szczególnie dla mnie, chociaż staram się być na miejscu w każdym z moich sklepów codziennie – zapewnia Paweł Błachowicz.

Polisa na biznes

W ramach sieci działa Rada Franczyzobiorców. Jest to organ konsultacyjny, z którym omawiane są wszelkie kwestie związane ze współpracą partnerską, rozwojem w Żabce nowych inicjatyw i funkcjonowaniem sklepów. To reprezentacja wszystkich franczyzobiorców zrzeszonych w sieci Żabka.

– Niezwykle dla nas ważny jest nieustanny rozwój naszych przedsiębiorców, odpowiadanie na ich oczekiwania i zapewnianie komfortu oraz bezpieczeństwa w prowadzonych przez nich placówkach. Innowacyjność to kluczowy element rozwoju naszej sieci. Łączymy te obszary, dostarczając franczyzobiorcom nowe rozwiązania pozwalające im na jeszcze sprawniejsze i efektywniejsze zarządzanie sklepami, a także wspomagające pracę ich personelu. Dzięki nim mogą dostosowywać się do zmian czy wyzwań rynkowych oraz natychmiast reagować na potrzeby klientów – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

Sieć zapewnia wsparcie marketingowe, zaplecze logistyczne oraz serwisowe. Franczyzobiorcy mają zapewnione regularne dostawy zamówionego towaru „pod drzwi”. Żabka ponosi także koszty remontu, adaptacji lokalu i jego wyposażenia. Umowę franczyzową kandydaci na franczyzobiorców otrzymują na tyle wcześnie, by bez pośpiechu mogli zapoznać się z jej zapisami i w razie potrzeby skonsultowali je z prawnikiem lub kimś zaufanym. Wchodzi ona w życie dopiero po zakończeniu procesu rekrutacji i zaliczeniu egzaminu końcowego.

Podpisywana jest na czas nieokreślony z 30-dniowym okresem wypowiedzenia. Ważne jest również to, że firma oferuje unikatowe na rynku ubezpieczenie zbiorowe, tzw. polisę na biznes, która zabezpiecza przedsiębiorcę przed ewentualnym niepowodzeniem. Poza tym, nowi przedsiębiorcy w sieci objęci są też na początku współpracy indywidualnym szkoleniem teoretycznym i praktycznym. Trwa ono od 15 do 17 dni roboczych i realizowane jest na podstawie indywidualnie dopasowanego programu, uwzględniającego doświadczenie kandydata. Odbywa się w sklepie trenerskim, gdzie przyszły franczyzobiorca zapoznaje się ze wszystkimi aspektami prowadzenia sklepu. Po odbyciu szkolenia wdrożeniowego nowy franczyzobiorca objęty jest trzymiesięcznymi, dodatkowymi szkoleniami onbordingowymi oraz procesem szkoleń rozwojowych w ramach całego okresu współpracy z siecią. W ramach wsparcia rozwoju franczyzobiorców, Żabka oferuje również Platformę Rozwojową kumulującą narzędzia szkoleniowe (e-learningi, instruktarze, webinaria) oraz zapewnia dostęp do kompendium informacji dotyczących zasad współpracy z siecią. Choć nie ma firmy, która w dzisiejszych czasach nie odczuwałaby trudności, to branża spożywczo-przemysłowa wychodzi na swoje. Sprzyja jej fakt, że oferuje produkt pierwszej potrzeby. Niezależnie od tego, jaka będzie sytuacja gospodarcza, klienci dalej będą odwiedzać sklepy spożywcze i kupować w nich żywność.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €