Otwieramy kawiarnię z Cofix

Od początku roku Cofix otworzył już dwie kawiarnie, a wkrótce ruszą dwie kolejne.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Cofix to międzynarodowa sieć kawiarni, która w sumie liczy ponad 400 lokali. W Polsce ma ich 15, a jeszcze w tym miesiącu zostaną uruchomione dwa kolejne, w tym w warszawskich Złotych Tarasach.
– Plan na ten rok to 20 nowych punktów – informuje Magdalena Pupek, manager ds. rozwoju sieci Cofix. – Od drugiego kwartału nastawiamy się tylko na lokale franczyzowe, gdyż od początku naszym założeniem było budowanie sieci z partnerami.
Wsparcie dla partnera
Marka celuje w miejscowości od 30 tys. mieszkańców. Kandydaci na franczyzobiorców nie muszą mieć doświadczenia w gastronomii, ani w prowadzeniu własnego biznesu.
– Nauczymy franczyzobiorcę działać w tej branży od podstaw – zapewnia Magdalena Pupek.
Centrala wspiera franczyzobiorcę już na etapie poszukiwania lokalizacji. Kolejne etapy wsparcia to przygotowanie modelu finansowego oraz pomoc w negocjacjach warunków najmu, przy zaangażowaniu radcy prawnego. Centrala przygotowuje też projekt wystroju, aranżację wnętrza z uwzględnieniem procesów technologicznych oraz optymalnego wykorzystania przestrzenni, dobór oraz pomoc w zakupie sprzętów.
– Także integrację z systemami IT, poczynając od systemu sprzedażowego POS, poprzez moduł do zamówień towarów oraz kontroli stanów magazynowych aż po aplikację lojalnościową dla klientów kawiarni – wylicza Magdalena Pupek. – Pomagamy w rekrutacji i szkoleniu zespołu oraz zapewniamy wsparcie operacyjne przy otwarciu i przez cały czas obowiązywania umowy. A także w załatwieniu formalności przy uruchamianiu działalności gospodarczej przez osoby z zagranicy, co jest dość ważne w obecnych czasach.
Inwestycje i zyski
Cofix proponuje kilka formatów lokali. Pierwszy to standardowa kawiarnia, wielkości 60-150 m2, dedykowana zarówno galeriom handlowym, jak i lokalizacjom miejskim. Jest też możliwość uruchomienia wyspy lub formatów Cofix Mini i Cofix Flex. Te dwa ostatnie są mniejsze, łatwo modyfikowalne, budowane z elastycznie łączonych modułów. Najdroższy w inwestycji jest standardowy lokal – od 250 do 450 tys. zł. Koszty otworzenia pozostałych formatów są niższe, franczyzodawca szacuje je na ok. 150-200 tys. zł.
– Jesteśmy także otwarci na rebranding istniejących kawiarni. koszt inwestycji jest wtedy znacznie mniejszy – zachęca Magdalena Pupek.
Miesiąc to średni czas potrzebny na przygotowanie lokalu do otwarcia. Choć zależy to też m.in. od wybranego formatu i przebiegu negocjacji w sprawie najmu.
– Nasz rekord to kilka dni: w czwartek omówiliśmy warunki komercyjne, w piątek z obu stron prawnicy dopracowali umowę, w sobotę wieczorem weszliśmy z ekipą i sprzętem, a w poniedziałek o godz. 9 otworzyliśmy się dla gości serwując pierwszą kawę z ciastem – mówi Magdalena Pupek. – Ale nie zawsze jest tak kolorowo. Jedną umowę, podpisaną pod koniec lutego tego roku, negocjowaliśmy od kwietnia 2022.
Z aktualnych danych franczyzodawcy wynika, że szacunkowy czas oczekiwania na zwrot z inwestycji to od 18 do 30 miesięcy. Na uzyskanie rentowności czeka się około 3 miesięcy, a na osiągnięcie zaplanowanych obrotów od 3 do 6 miesięcy.
– Miesięczne przychody naszych franczyzobiorców uzależnione są od konkretnej lokalizacji, sezonowości czy nawet poczynionej inwestycji. Uśredniając kilkanaście obecnie prosperujących punktów mówimy średnio o 12 tys. zysku miesięcznie – informuje Magdalena Pupek.
Do końca czerwca tego roku Cofix nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci, której standardowa wysokość wynosi 30 tys. zł. Stałe opłaty miesięczne to 6 proc. od obrotu opłaty licencyjnej, plus 2 proc. opłaty marketingowej.
– Obecnie, w celu ułatwienia startu biznesu, opłata licencyjna zostaje zawieszona na pierwsze trzy miesiące – dodaje Magdalena Pupek.
Siła franczyzy
Franczyzodawca pracuje nad nową strategią marketingową dla lokali. Skupia się na zwiększaniu koszyka zakupowego i promocjach, które przyciągną nowych klientów i umocnią lojalność dotychczasowych.
– Planujemy również w wybranych lokalach organizować wydarzenia kulturalne. Np. Cofix w Białymstoku rozpoczyna współprace z lokalnym teatrem, w Warszawie rozmawiamy z młodymi muzykami czy na przykład z klubami gier planszowych – dodaje Magdalena Pupek.
Cofix nie ukrywa, że sytuacja na rynku jest trudna w szczególności dla małych firm. Z początkiem nowego roku wzrosły koszty trzech głównych elementów prowadzenia działalności – czynszu, pracowników i mediów.
– Dodatkowo musimy bardzo dużo pracy włożyć w negocjacje cen związanych z zakupem produktów – przyznaje Magdalena Pupek. – Ale tutaj bardzo pomaga nam efekt skali. Generalnie w obecnej sytuacji franczyza zaczyna mieć naprawdę dużą wartość dodaną. Siła zakupowa, marketingowa, rozłożenie kosztów prowadzenia social mediów, IT, centralne zakupy, analizy rynkowe – wszystko to są zadania franczyzodawcy, dzięki czemu nasi partnerzy mogą w pełni poświęcić się prowadzeniu własnych lokali.
WIZYTÓWKA COFIX
Międzynarodowa sieć kawiarni.
- ponad 400 lokali na świecie, 15 w Polsce
- min. inwestycja 150 tys. zł
- opłaty miesięczne: 6 i 2 proc. od obrotu (ta pierwsza zawieszona przez 3 początkowe miesiące)
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...