Z korporacji do edukacji

Nauka warta zachodu
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Dagmara Kokoszka-Lassota pracowała w korporacji w dziale marketingu zanim zdecydowała się otworzyć własną działalność.

– Podobała mi się idea szkoły pamięci i po kilku latach postanowiłam do tego pomysłu wrócić – mówi Dagmara Kokoszka-Lassota.

Łatwiejszy start

Ze szkołą SPW współpracuje od ubiegłorocznych wakacji i jest bardzo zadowolona.

– Mam dostęp do programu z którego mogę korzystać, a dzieci mają profesjonalną platformę. Sama bym tego wszystkiego nie zorganizowała. Wsparcie franczyzodawcy w tym zakresie jest bardzo istotne – mówi franczyzobiorczyni SPW z Zielonej Góry.

Ponadto jej zdaniem dzięki współpracy z SPW łatwiej przebić się na rynku.

– Dzisiaj działa mnóstwo firm, które oferują zajęcia i trudno podjąć decyzję, z których z nich skorzystać. Firmie sieciowej, dużej, która ma już doświadczenie łatwiej zaufać – mówi Dagmara Kokoszka-Lassota.

Uważa, że SPW wyróżnia dobry kontakt z uczniami i ich rodzicami.

– Rodzice zawsze mogą do nas przyjść i wziąć udział w zajęciach. Jesteśmy na nich otwarci – podkreśla Dagmara Kokoszka-Lassota.

Zajęcia prowadzi popołudniami, oprócz tego ma jeszcze inną działalność. W SPW zatrudnia jedną nauczycielkę. Uważa, że sukces w tej branży można osiągnąć dzięki dobremu podejściu do dzieci i cierpliwości.

– Nie zapominajmy, że to także kontakt z rodzicami, przypominanie o terminach zajęć i płatnościach. Same zajęcia są wymagające. Trzeba je tak prowadzić, żeby dzieci słuchały i mogły się skupić. Ważna jest dobra organizacja i cierpliwość – mówi Dagmara Kokoszka-Lassota.

Przy tym rodzicom często trzeba tłumaczyć, że szkoła pamięci to nie są zajęcia, które dają od razu spektakularne efekty.

– Efekty pojawiają się stopniowo, średnio po pół roku uczęszczania na zajęcia. Dzieci po naszych kursach wiedzą, jak się uczyć, jak się przygotować, jak zapamiętywać i jak być kreatywnym. Ćwiczymy kreatywność, wyobraźnię, robimy inscenizacje, tak, żeby pokazać, że nauka jest ciekawa, tylko trzeba do niej odpowiednio podejść – tłumaczy Dagmara Kokoszka-Lassota.

Wyższe ceny

Jej zdaniem chętnych do korzystana z oferty SPW nawet w trudnej sytuacji gospodarczej nie zabraknie.

– Żyjemy w czasach, kiedy dzieci potrzebują wsparcia w nauczaniu – jest dużo materiału do przerobienia i pomoc jest niezbędna – mówi Dagmara Kokoszka-Lassota.  W planach ma rozszerzenie działalności na dorosłych i osoby starsze. Zapytania o zajęcia dla takich osób już do niej spływają.

Ewa Mak, właścicielka szkoły pamięci SPW przyznaje, że chętnych zarówno do nauki, jak i do współpracy franczyzowej przybywa.

– Wszystko wróciło już do normy po pandemii. W ostatnim czasie zmieniliśmy system platformy delfin a w tamtym roku podnieśliśmy opłaty, co paradoksalnie wpłynęło na to, że jest większe zainteresowanie franczyzą. Ewidentnie wyższe ceny usług wpływają na lepsze postrzeganie ich jakości – mówi Ewa Mak.

Wcześniej opłata franczyzowa wynosiła 1,5 tys. zł, a teraz jest między 7-10 tys. zł. W minionym roku do sieci dołączyło sześć nowych placówek franczyzowych i w sumie jest ich 136.

– Uczniów też nam przybywa. Rodzice dzwonią coraz częściej, ponieważ ich dzieci nie radzą sobie z nauką – mówi Ewa Mak.

Dodaje, że chętni na zajęcia są, pomimo że większość trenerów podnosi ich ceny ze względu na inflację. Szkoła SPW też planuje kolejne podwyżki, ale dopiero w przyszłym roku. 

WIZYTÓWKA Szkoły Pamięci SPW

  • zakup licencji – od 7 do 10 tys. zł
  • liczba placówek franczyzowych – 136
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €