Biznes rodem z Hiszpanii
Hiszpański w Polsce zyskuje na popularności. Czy warto otworzyć szkołę, która nauczy tego języka?
La Mancha to szkoła języka hiszpańskiego, którą od 2011 roku w Gdyni prowadzi Liliana Poszumska. W czasach studenckich w ramach programu Erazmus wyjechała do Hiszpanii. Wróciła po roku zakochana w hiszpańskim i kulturze krajów hiszpańskojęzycznych.
Język i kultura
Przez dwa lata pracowała w konsulacie, ale zawsze marzyła, żeby otworzyć własną szkołę.
– Chciałam, żeby to było miejsce oferujące wysokiej jakości naukę, ale także możliwość obcowania z kulturą krajów hiszpańskojęzycznych – mówi Liliana Poszumska.
Szkoła La Mancha ruszyła w Gdyni w 2011 roku. Na początku zajęcia odbywały się w jednej salce. Dzisiaj La Mancha posiada budynek o powierzchni 240 m2, w którym mieści się 9 sal, na zajęcia uczęszcza kilkuset uczniów a lekcje prowadzi piętnastu lektorów.
– To nie jest tylko szkoła, ale także miejsce spotkań, w którym jest możliwość obcowania z kulturą krajów hiszpańskojęzycznych – mówi Liliana Poszumska. Przy tym, jak dodaje, nie chodzi jedynie o Hiszpanię. W wielu krajach Ameryki Łacińskiej ludzie także posługują się hiszpańskim.
– Swego czasu dużo podróżowaliśmy z mężem do Chile, Argentyny i wielu innych krajów Ameryki Łacińskiej. Ich kultura całkowicie mnie pochłonęła – mówi Liliana Poszumska.
Nie myślała o rozwoju we franczyzie, dopóki takiego rozwiązania nie zaproponowała jej studentka.
– Przyszła do mnie z pytaniem, czy nie mogłaby otworzyć partnerskiej placówki w Gdańsku. Wcześniej nie brałam pod uwagę tego kierunku rozwoju, ale stwierdziłam, że skoro sama do mnie przyszła, to spróbuję – mówi Liliana Poszumska.
Trudne czasy
Gdańska placówka działa już trzeci rok. Umowę podpisała na dziesięć. Współpraca zakłada dostęp do know-how, wspólne działania marketingowe i zatrudnianie lektorów.
– Jedynie księgowość moja franczyzobiorczyni prowadzi oddzielnie. Wszystko inne jej zapewniam – mówi Liliana Poszumska.
Placówka partnerska działa z sukcesem, pomimo że ruszyła tuż przed pandemią. To był czas, kiedy wszystko się zamknęło. Sytuacja wymusiła przejście na zajęcia online.
– Nie było to takie złe, bo zmotywowało nas do zrobienia czegoś, o czym dawno myśleliśmy. Stworzyliśmy platformę i dzięki temu mamy możliwość prowadzenia zajęć zdalnie – mówi Liliana Poszumska.
Choć generalnie szkoła dobrze sobie radzi, to też odczuwa spadek zainteresowania zajęciami w obecnej sytuacji.
– To nie jest produkt pierwszej potrzeby. Mieliśmy 500 uczniów, a teraz jest ich blisko 400. Ale nie poddajemy się i liczymy, że dalej będziemy się rozwijać. Tym bardziej, że język hiszpański w Polsce zyskuje na popularności. To coraz częściej język drugiego wyboru, który wypiera niemiecki ze szkół – tłumaczy Liliana Poszumska.
Jej szkoła nie zamyka się też na naukę innych języków. – Wiodący jest hiszpański, ale jak ktoś chce uczyć angielskiego, włoskiego, czy francuskiego, to taką możliwość też dajemy – mówi Liliana Poszumska.
Nawiązanie współpracy z La Manchą wiąże się z opłatą wejściową rzędu 10 tys. zł. Natomiast w trakcie współpracy jest to 15 proc. miesięcznie od przychodu. Przyszli partnerzy muszą znać język hiszpański minimum na poziomie B1, jeżeli nie mają zamiaru prowadzić zajęć.
– To jest poziom, który umożliwi im dogadanie się z lektorami – mówi Liliana Poszumska.
Ponadto wymagana jest salka z zapleczem socjalnym. Firma szuka partnerów w miejscowościach powyżej 100 tys. mieszkańców, w całej Polsce.
Jej klienci to przedszkola, szkoły i firmy.
WIZYTÓWKA LA MANCHA
Szkoła języka hiszpańskiego.
- zakup licencji: 10 tys. zł
- liczba placówek franczyzowych – 1
- opłaty miesięczne – 15 proc. od przychodu
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży edukacja
Abakus Europe
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Akademia Młodych Sportowców
Zajęcia sportowe dla dzieci
Akademia Pamięci
Treningi pamięci
AMAkids Polska
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Best Brain
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Brazilian Soccer Schools
Szkoły piłkarskie dla dzieci
EarlyMath
Szkoły matematyki
Early Stage
Szkoły języka angielskiego
Edu3Dkacja
Zajęcia edukacyjne projektowania i drukowania 3D
Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Emotka
Zajęcia w zakresie inteligencji emocjonalnej
Galileusz
Kursy maturalne, ósmoklasisty, korepetycje
Giganci Programowania
Zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży
IQ UP!
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Kids&Us
Szkoły języka angielskiego
KnockKnock
Zajęcia z majsterkowania dla dzieci
Lingotot
Szkoły języka angielskiego
MałyInżynier.pl
Zajęcia z robotyki i eksperymentów
MathRiders Polska
Szkoły matematyki
Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat
Szkoły matematyki
Restart
Warsztaty malarskie dla dzieci i dorosłych
SmartyKids
Centra edukacji i rozwoju
Socatots
Zajęcia sportowe dla dzieci
Verbatoria
Centra kreatywności dla dorosłych i dzieci
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


