Biznes rodem z Hiszpanii

Niezbędne minimum
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

La Mancha to szkoła języka hiszpańskiego, którą od 2011 roku w Gdyni prowadzi Liliana Poszumska. W czasach studenckich w ramach programu Erazmus wyjechała do Hiszpanii. Wróciła po roku zakochana w hiszpańskim i kulturze krajów hiszpańskojęzycznych.

Język i kultura

Przez dwa lata pracowała w konsulacie, ale zawsze marzyła, żeby otworzyć własną szkołę.

– Chciałam, żeby to było miejsce oferujące wysokiej jakości naukę, ale także możliwość obcowania z kulturą krajów hiszpańskojęzycznych – mówi Liliana Poszumska.

Szkoła La Mancha ruszyła w Gdyni w 2011 roku. Na początku zajęcia odbywały się w jednej salce. Dzisiaj La Mancha posiada budynek o powierzchni 240 m2, w którym mieści się 9 sal, na zajęcia uczęszcza kilkuset uczniów a lekcje prowadzi piętnastu lektorów.

– To nie jest tylko szkoła, ale także miejsce spotkań, w którym jest możliwość obcowania z kulturą krajów hiszpańskojęzycznych – mówi Liliana Poszumska. Przy tym, jak dodaje, nie chodzi jedynie o Hiszpanię. W wielu krajach Ameryki Łacińskiej ludzie także posługują się hiszpańskim.

– Swego czasu dużo podróżowaliśmy z mężem do Chile, Argentyny i wielu innych krajów Ameryki Łacińskiej. Ich kultura całkowicie mnie pochłonęła – mówi Liliana Poszumska.

Nie myślała o rozwoju we franczyzie, dopóki takiego rozwiązania nie zaproponowała jej studentka.

– Przyszła do mnie z pytaniem, czy nie mogłaby otworzyć partnerskiej placówki w Gdańsku. Wcześniej nie brałam pod uwagę tego kierunku rozwoju, ale stwierdziłam, że skoro sama do mnie przyszła, to spróbuję – mówi Liliana Poszumska.

Trudne czasy

Gdańska placówka działa już trzeci rok. Umowę podpisała na dziesięć. Współpraca zakłada dostęp do know-how, wspólne działania marketingowe i zatrudnianie lektorów.

– Jedynie księgowość moja franczyzobiorczyni prowadzi oddzielnie. Wszystko inne jej zapewniam – mówi Liliana Poszumska.

Placówka partnerska działa z sukcesem, pomimo że ruszyła tuż przed pandemią. To był czas, kiedy wszystko się zamknęło. Sytuacja wymusiła przejście na zajęcia online.

– Nie było to takie złe, bo zmotywowało nas do zrobienia czegoś, o czym dawno myśleliśmy. Stworzyliśmy platformę i dzięki temu mamy możliwość prowadzenia zajęć zdalnie – mówi Liliana Poszumska.

Choć generalnie szkoła dobrze sobie radzi, to też odczuwa spadek zainteresowania zajęciami w obecnej sytuacji.

– To nie jest produkt pierwszej potrzeby. Mieliśmy 500 uczniów, a teraz jest ich blisko 400. Ale nie poddajemy się i liczymy, że dalej będziemy się rozwijać. Tym bardziej, że język hiszpański w Polsce zyskuje na popularności. To coraz częściej język drugiego wyboru, który wypiera niemiecki ze szkół – tłumaczy Liliana Poszumska.

Jej szkoła nie zamyka się też na naukę innych języków. – Wiodący jest hiszpański, ale jak ktoś chce uczyć angielskiego, włoskiego, czy francuskiego, to taką możliwość też dajemy – mówi Liliana Poszumska.

Nawiązanie współpracy z La Manchą wiąże się z opłatą wejściową rzędu 10 tys. zł. Natomiast w trakcie współpracy jest to 15 proc. miesięcznie od przychodu. Przyszli partnerzy muszą znać język hiszpański minimum na poziomie B1, jeżeli nie mają zamiaru prowadzić zajęć.

– To jest poziom, który umożliwi im dogadanie się z lektorami – mówi Liliana Poszumska.

Ponadto wymagana jest salka z zapleczem socjalnym. Firma szuka partnerów w miejscowościach powyżej 100 tys. mieszkańców, w całej Polsce.

Jej klienci to przedszkola, szkoły i firmy.

WIZYTÓWKA LA MANCHA

Szkoła języka hiszpańskiego.

  • zakup licencji: 10 tys. zł
  • liczba placówek franczyzowych – 1
  • opłaty miesięczne – 15 proc. od przychodu
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €