Nowe zasady
Franczyzodawca Socatots i Brazylijskich Szkółek Piłkarskich (BSS) nie udostępnia już dużych rynków na wyłączność. Dlaczego?
Polska Konfederacja FDS, prowadząca na naszym rynku dwa koncepty: Socatots i Brazylijskie Szkółki Piłkarskie (BSS) zdecydowała o zmianie modelu współpracy na polskim rynku.
Mniejszy obszar
Zmiana polega na odejściu od udostępniania franczyzobiorcom dużych rynków na wyłączność.
– Zdecydowaliśmy, że promocja zajęć Socatots i BSS powinna być skierowana do mniejszych obszarów. Chodzi o miasta albo pojedyncze dzielnice mniejszych miast. Dzięki temu franczyzobiorca może być równocześnie menedżerem oraz trenerem – mówi Dorota Uciechowska, prezes FDS.
Dodaje, że to bardzo dobry kierunek, ponieważ jednym z kosztów, które w tym sezonie mocno rosną, są koszty pracownicze i biurowe.
– A tych małe franczyzy mogą spokojnie uniknąć. Ponadto nawiązanie współpracy i promocja na mniejszym terytorium wiążą się z niższymi opłatami – mówi Dorota Uciechowska.
Firma zdecydowała też wprowadzić możliwość podzielenia jednej wspólnej franczyzy na dwa osobne oddziały – Socatots i BSS.
– Oba pomysły zaczęliśmy wdrażać w poprzednim sezonie i już widzimy pierwsze rezultaty – mówi Dorota Uciechowska.
Ocenia, że branża edukacyjna, szczególnie oferująca zajęcia dla najmłodszych, nie odczuwa jeszcze mocno skutków szalejącej inflacji.
– Obserwujemy ograniczenie wydatków na konsumpcję i dobra luksusowe, ale nie zauważamy spadku zainteresowania naszymi zajęciami. Oczywiście, notujemy wzrost cen wynajmu sal do prowadzenia zajęć oraz wzrost wynagrodzeń trenerów, prowadzących te zajęcia. Równocześnie jednak nadal bardzo skutecznie udaje się nam pozyskiwać nowe dzieci. A nasi dotychczasowi klienci w większości rozumieją, dlaczego cena za nasze zajęcia jest wyższa niż w poprzednich latach – mówi Dorota Uciechowska.
Ambitne plany
Dobrze radzi sobie zarówno Socatots, jak i szkółka piłkarska BSS. W ciągu roku liczba umów podpisanych z Socatots wzrosła o 10 proc. Coraz więcej jest też chętnych do nawiązania współpracy franczyzowej.
– Sprawdzony i pewny partner oraz możliwość korzystania z doświadczeń innych franczyzobiorców działających w sieci, to najlepsza pomoc, na jaką można liczyć. Do tego sprawdzony pomysł zamiast budowania biznesu od podstaw, to znacznie większa gwarancja sukcesu. Należy również pamiętać, że dużą część kosztów, które generuje własna działalność, można współdzielić właśnie w ramach franczyzy – mówi Dorota Uciechowska.
Jej zdaniem wzrost zainteresowania otwieraniem nowych oddziałów Socatots i BSS może wynikać z potrzeby zwiększenia dochodów przez kandydatów oraz ze strachu przed utratą pracy.
– Zdecydowanie chętniej zgłaszają się do nas młode osoby, więc raczej stawiam na ten pierwszy powód. Ponadto młodzi ludzie coraz mniej chętnie pracują na etacie. Pandemia sprawiła, że zauważyliśmy, że można żyć inaczej, wolniej, i do realizacji marzeń niekoniecznie potrzebne są nam grube miliony – mówi Dorota Uciechowska.
Wejście we współpracę z Socatots nie wymaga spełniania żadnych szczególnych warunków. Partnerami powinny być osoby z pasją, dla których praca z dziećmi to przyjemność. Natomiast marka BSS szuka osób, które kochają piłkę nożną. W tym wypadku franczyzobiorca musi mieć doświadczenie trenerskie i dostęp do infrastruktury piłkarskiej.
Wysokość inwestycji we współpracę zależy od wielkości dzielnicy, miasta albo regionu, w którym chce działać franczyzobiorca. Własną szkółkę Socatots w miejscowości liczącej 50 tys. mieszkańców można otworzyć inwestując już 12,3 tys. zł brutto. Na zwrot można liczyć w ciągu pięciu miesięcy.
Obecnie firma szuka franczyzobiorców głównie na terenie województwa mazowieckiego.
– Tu do przekazania mamy jeszcze kilka dzielnic w samej Warszawie oraz kilka miejscowości wokół – mówi Dorota Uciechowska.
FDS chętnie nawiąże też współpracę z partnerami z województwa małopolskiego (głównie Kraków), śląskiego, dolnośląskiego (m.in. Wrocław), Wielkopolski oraz Warmii i Mazur.
– Nie wyklucza to jednak osób z innych obszarów, ponieważ jest jeszcze wiele miast, w których możemy i chcemy otworzyć oddziały naszych szkółek – podkreśla Dorota Uciechowska.
Firma ma dwie placówki własne, jedną w rodzimym Szczecinie, drugą w województwie śląskim. Tę drugą chce przekazać franczyzobiorcy. W ramach współpracy franczyzowej FDS ma 26 oddziałów w ponad 40 miastach w Polsce.
WIZYTÓWKA SOCATOTS I BSS
- 26 oddziałów franczyzowych
- inwestycja od 12,3 tys. zł brutto
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży edukacja
Abakus Europe
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Akademia Młodych Sportowców
Zajęcia sportowe dla dzieci
Akademia Pamięci
Treningi pamięci
AMAkids Polska
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Best Brain
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
EarlyMath
Szkoły matematyki
Early Stage
Szkoły języka angielskiego
Edu3Dkacja
Zajęcia edukacyjne projektowania i drukowania 3D
Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Emotka
Zajęcia w zakresie inteligencji emocjonalnej
Galileusz
Kursy maturalne, ósmoklasisty, korepetycje
Giganci Programowania
Zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży
IQ UP!
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Kids&Us
Szkoły języka angielskiego
KnockKnock
Zajęcia z majsterkowania dla dzieci
La Mancha
Szkoły języka hiszpańskiego i portugalskiego
Lingotot
Szkoły języka angielskiego
MałyInżynier.pl
Zajęcia z robotyki i eksperymentów
MathRiders Polska
Szkoły matematyki
Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat
Szkoły matematyki
Restart
Warsztaty malarskie dla dzieci i dorosłych
SmartyKids
Centra edukacji i rozwoju
Verbatoria
Centra kreatywności dla dorosłych i dzieci
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


