Branża edukacyjna wychodzi na prostą

– Ostatnie lata to nie był łatwy czas dla firm organizujących zajęcia pozalekcyjne. Ale początek tego roku jest obiecujący – mówi Jarosław Nadstazik z Bricks 4 Kidz.
Jak się odnajduje dzisiaj na polskim rynku marka Bricks 4 Kidz?
Lata 2020 i 2021 dla firm organizujących zajęcia pozalekcyjne, do których też się zaliczamy, to był bardzo trudny czas. Bardzo długo nie mieliśmy żadnych możliwości działania. Jedynym celem było przetrwanie a nie rozwój. To się udało dzięki determinacji naszych partnerów. Utrzymaliśmy liczbę partnerów sprzed pandemii. Dzisiaj też nie jest łatwo. Pomimo, że wzrost kosztów energii bezpośrednio nas nie dotyka, to pośrednio zarówno on, jak i sama inflacja wpływają na nasz biznes. Rosną wynagrodzenia i koszty wynajmu lokali. Staramy się kompensować to częściowymi podwyżkami cen naszych produktów, choć oczywiście nie w pełnym zakresie.
Czy zainteresowanie zajęciami Bricks 4 Kidz rośnie czy spada?
Nie widzimy na razie efektu oszczędności ze strony rodziców i mniejszego zainteresowania tym, co oferujemy. I oby tak dalej. W minionym roku po dwóch latach stagnacji w rozwoju, nasza sieć powiększyła się o kolejnych nowych partnerów. Początek tego roku też jest obiecujący.
Jak otworzyć biznes pod szyldem Bricks 4 Kidz?
Branża edukacji pozalekcyjnej nadal rośnie i na pewno dużo łatwiej wejść w rozwiązanie franczyzowe, które istnieje na rynku 10 lat, i jest sprawdzone, niż tworzyć coś od zera we własnym zakresie. To dużo niższe koszty i ryzyko. My od 2022 roku widzimy ożywienie w zakresie otwierania naszych placówek. Na pewno w trudnych czasach naszą główną zaletą jest to, że reprezentujemy sprawdzony i stabilny model biznesowy. Nakłady inwestycyjne, aby wystartować z naszym biznesem są relatywnie niskie, nie tworzymy również żadnych barier wyjścia z biznesu, gdyby nie wyszło.
Jakie są warunki współpracy franczyzowej?
W wersji mobilnej cała wartość inwestycji zaczyna się od 35-40 tys. zł netto. W tej kwocie zawiera się opłata licencyjna na start i całość wyposażenia. Opłaty miesięczne zaczynają się od 1 tys. zł netto i zależą od wielkości oraz potencjału obszaru na którym będzie działał franczyzobiorca. Najmniejszą jednostką terytorialną, na którą oferujemy franczyzę to jeden powiat, którą partner dostaje na wyłączność.
Ile można zarobić, prowadząc Bricks 4 Kidz?
To oczywiście zależy od potencjału danego obszaru oraz aktywności samego partnera. Czysty zysk miesięczny waha się pomiędzy 10 tys. zł a 25 tys. zł netto. Dotyczy to 80 proc. partnerów, ale są tacy, którzy zarabiają jeszcze więcej.
Jak duża jest sieć i w jakich lokalizacjach szukacie franczyzobiorców?
Partnerów szukamy w całym kraju, z wyjątkiem tych prawie 50 terytoriów, w których już jesteśmy. Do wzięcia jest jeszcze ponad 300 powiatów. Z największych miast wolna pozostała już tylko Łódź, z drugiej kategorii pod względem liczby mieszkańców, z ciekawych opcji jeszcze dostępnych to na pewno zaliczyłbym Bydgoszcz, Rzeszów czy Zieloną Górę. Ale tak jak wspomniałem, mamy wiele przykładów relatywnie małych powiatów z największymi miastami 15-30 tys. mieszkańców, gdzie partnerzy generują bardzo dobre wyniki.
Rozmawiała Dominika Pronarska
WIZYTÓWKA BRICKS 4 KIDZ
Firma oferująca zajęcia z klockami Lego
-
Kwota inwestycji: od 35-40 tys. zł netto
- Miesięczne zyski: 10-25 tys. zł netto
- Liczba placówek: 50
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej