Pizza prosto z Włoch we franczyzie

Właściwy lokal
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Wzorem dla pizzy La Patata są smaki, jakie jej franczyzodawca przywiózł ze swojego wieloletniego pobytu we Włoszech.

– Praktycznie wszystkie produkty do naszej pizzy, oprócz świeżych warzyw, importujemy z Włoch. Nawet kartony na pizzę, ponieważ są specjalnie certyfikowane do kontaktu z gorąca żywnością. W Polsce się takich nie produkuje – mówi Grzegorz Pałubski, franczyzodawca Pizzerii La Patata.

Lokal z ogródkiem

Pierwszy lokal z tym szyldem został otwarty na obrzeżach warszawskiego Wilanowa na początku 2021 roku. Kolejny – franczyzowy – powstał w Miasteczku Wilanów, a w lutym tego roku marka otworzyła drugi lokal własny, tym razem na warszawskim Ursynowie.

– Wprawdzie wszystkie działają w administracyjnych granicach stolicy, ale nasza pierwsza pizzeria, przy ul. Bruzdowej, mieści się już na kompletnych obrzeżach. I ruch jest tutaj bardzo duży – podkreśla Grzegorz Pałubski. – Dlatego śmiało mogę stwierdzić, że nasz koncept sprawdzi się nie w tylko w dużych miastach, ale też w mniejszych.

Bez względu na wielkość miasta na restaurację potrzebny jest lokal o powierzchni min. 60 m2. Wskazane jest też miejsce na ogródek sezonowy.

– W naszym pierwszym lokalu mamy ogródek wielkości 500 m2. W tym roku już w połowie marca goście prosili o wystawienie tam stolików – dodaje franczyzodawca. – Generalnie ogródki w ciepłe dni generują największe przychody.

Wsparcie dla franczyzobiorcy

Franczyzodawca La Patata oferuje pomoc w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji. Poleca zwłaszcza lokale po działającej wcześniej gastronomii, bo po pierwsze pozwala to zaoszczędzić na inwestycji, a po drugie skraca czas przygotowań.

– W takim przypadku na inwestycję może wystarczyć kwota od 50 tys. zł – uważa Grzegorz Pałubski. – A wolnych lokali po gastronomii jest teraz sporo.

Centrala może też pomoc w zakupie niezbędnego sprzętu, optymalnie zaprojektować miejsce pracy. Zapewnia szkolenia, m.in. produkcyjne, z obsługi POS, z prowadzenia biznesu.

– Jeżeli pizzeria będzie się mieścić w Warszawie lub okolicach, dostarczymy do niej gotowe ciasto na pizzę, przygotowane w centralnej kuchni. Natomiast lokale znajdującej się w większej odległości będą same przygotowywać ciasto – dodaje franczyzodawca. – Na otwarcie nasi pracownicy, w tym pizzaiolo, przyjeżdżają do lokalu franczyzowego, aby wspomóc jego ekipę. Przed otwarciem organizujemy akcję marketingową, aby od pierwszego dnia przyciągnąć klientów.

Podobnie jak lokale własne marki, także franczyzowe będą opierać się na importowanych z Włoch produktach, dostarczanych przez centralę. Oprócz pizzy w menu jest też lasagne, parmigiana, ostatnio pojawiły się też antipasti z włoskich wędlin i sera, a w planach są makarony.

Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł, opłata miesięczna to 2,5 proc od obrotu.

 

WIZYTÓWKA LA PATATA

Franczyzowa sieć pizzerii.

  • 3 lokale
  • min. inwestycja 50 tys.
  • opłata wstępna 20 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €