Klienci lubią świętować

Co roku otwarcia
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sklepy GoDan proponują kompleksową ofertę akcesoriów z branży party oraz dekoracje balonowe. Od stycznia marka uruchomiła sześć nowych sklepów: w Gdańsku, Gliwicach, Sycowie, Buku, Tychach i Dobrzykowicach.

– Zwykle realizujemy około 15 - 20 otwarć rocznie. Ten rok zapowiada się podobnie – informuje Agnieszka Falińska, menedżer ds. rozwoju marki GoDan - balony i dekoracje.

Sprzedaż i usługa

GoDan otwiera sklepy zarówno w dużych, jak i mniejszych miastach. Obecnie szuka franczyzobiorców m.in. w Kielcach, Radomiu, Krakowie, Szczecinie, Bielsku Białej.

– Kluczem do sukcesu jest jak zawsze osobiste zaangażowanie – podkreśla Agnieszka Falińska. – W naszym przypadku na obrót składają się dwa składniki: towar i usługa. Można rotować intensywnością jednego lub drugiego. Najczęściej w dużych miastach sklepy głównie sprzedają, a w mniejszych w równym stopniu poświęcają się sprzedaży asortymentu i wykonywaniu dekoracji balonowych (dla hoteli, restauracji, sal zabaw itp).

Inwestycja w sklep – według informacji franczyzodawcy – to ok. 30 tys. zł. Ta kwota jest przeznaczana na wyposażenie sklepu i towar. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, ani opłat miesięcznych.

Imprezy się nie skończyły

Centrala GoDan systematycznie przeprowadza szkolenia z wykonywania dekoracji.

– Cały czas poszerzamy też ofertę – dodaje Agnieszka Falińska. – Nasze nowości to np. zestawy DIY do tworzenia girland balonowych, składające się z balonów, taśmy do girland i kropek klejowych. Klienci mają możliwość stworzenia girlandy organicznej z balonów we własnym domu. Oprócz tego stale rozbudowujemy cały nasz asortyment. Pojawiają się także nowe kolekcje i poszerzane są te, które są najbardziej lubiane przez naszych klientów. Przykładem może być kolekcja „Game On” skierowana dla chłopców, którzy lubią gry komputerowe i konsole. W naszej ofercie pojawiły się także licencjonowane stroje Disneya, na podstawie hitów filmowych dla dzieci.

Czy w obecnej sytuacji gospodarczej klienci nie oszczędzają na imprezach?

– To zależy od lokalizacji, zamożności regionu, umiejętności franczyzobiorcy – przyznaje Agnieszka Falińska. – Mamy sklepy, w których zauważamy wzrosty o 30 proc., ale są również lokalizacje, w których obrót jest na poziomie zeszłorocznym. Co oznacza, że ilościowo sprzedaż spadła. Klienci kupują, ale mniejsze dekoracje. Proponujemy też tańsze odpowiedniki niektórych produktów, np. mniejsze balony-cyfry na hel (z linii SMART) lub balony-cyfry stojące, przy których odpada koszt drogiego helu. Generalnie jednak nasza branża jest jedną z tych, która dość dobrze broni się przed kryzysem i inflacją. Trudno sobie wyobrazić, że Polacy zrezygnują ze świętowania urodzin, imienin i innych rodzinnych uroczystości.

 

WIZYTÓWKA GODAN

Sieć sklepów z dekoracjami balonowymi i akcesoriami na imprezy.

  • inwestycja ok. 30 tys.
  • opłaty franczyzowe - brak
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €