Sushi na wynos
Franczyzobiorca Sushi Bistro właśnie otworzył z marką swój trzeci lokal. A wkrótce sieć sushi barów znów się powiększy.
W marcu sieci Sushi Bistro przybył sushi bar w Łomży.
– To trzeci lokal naszego franczyzobiorcy, który już prowadzi placówki w Giżycku i Ełku – informuje Robert Chmielewski, dyrektor ds. franczyzy Sushi Bistro. – Teraz do otwarcia przygotowuje się kolejny franczyzobiorca, który poprowadzi lokal w Kielcach.
Take away wychodzi taniej
Sushi Bistro stawia przede wszystkim na format take away.
– To pozwala obniżyć koszty inwestycji, ale też bieżącej działalności – podkreśla Robert Chmielewski. – Nie potrzebujemy lokali o dużych metrażach ani super prestiżowych lokalizacjach, dzięki czemu czynsz najmu jest niższy. W pandemii klienci nauczyli się zamawiania jedzenia do domu, co procentuje do dziś. Może zamówienia są teraz rzadsze, ale za to na większe kwoty.
Marka chce rozwijać sieć w miastach liczących od 30 tys. mieszkańców.
– Każdą lokalizację skrupulatnie analizujemy, sprawdzamy potencjał rynku, konkurencję – zapewnia Robert Chmielewski. – Chcemy, aby każde otwarcie było dobrze przemyślane.
Inwestycję franczyzodawca szacuje na ok. 50 tys. zł, plus koszty remontu. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł. Zawiera się w niej m.in. projekt lokalu, stałe wsparcie marketingowe i reklamowe, system zamówień on-line, szkolenia dla licencjobiorcy oraz całego personelu. W pierwszym roku miesięczna opłata franczyzowa wynosi 4 proc. od obrotu, w kolejnym 5 proc., a od trzeciego roku 7 proc. Do tego należy doliczyć zawsze 3 proc., przeznaczone na marketing.
Czas jest dobry
Franczyzodawca mocno stawia na marketing internetowy, social media i pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
– Ale na różnych rynkach sprawdzają się różne kanały dotarcia do klientów, dlatego mamy otwarte oczy i umysły – dodaje Robert Chmielewski. – Podobnie różna jest popularność poszczególnych produktów w różnych lokalizacjach.
Lokale Sushi Bistro głównie przyjmują zamówienia od line i przez własne strony internetowe. Choć, jak mówi franczyzodawca, są i takie lokalizacje, w których klienci wolą składać zamówienia telefonicznie.
– Jeśli franczyzobiorca chce, może też korzystać z zewnętrznych agregatorów dostaw, jak np. Pyszne.pl – dodaje Robert Chmielewski.
Zdaniem franczyzodawcy Sushi Bistro teraz jest dobry moment na otwarcie lokalu gastronomicznego.
– Większość biznesów, które są źle policzone, albo się zamknęła albo wkrótce się zamknie. A nasz biznes jest skalkulowany bardzo dobrze – zapewnia Robert Chmielewski. – Rok do roku odnotowujemy wzrosty obrotów.
WIZYTÓWKA SUSHI BISTRO
Sieć lokali z sushi.
- 12 lokali
- kwota inwestycji ok. 50 tys. zł plus koszty remontu
- jednorazowa opłata wstępna 20 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

