Cukiernia Sowa szuka franczyzobiorców
– Szukamy franczyzobiorców, którzy docelowo będą prowadzić co najmniej kilka lokali pod naszym szyldem – mówi Michał Sowa, członek zarządu Cukierni Sowa.
Czy obecna sytuacja gospodarcza ma wpływ na rozwój sieci i obroty placówek?
Nie będziemy pierwszymi ani jedynymi, którzy mówią o trudnościach w branży cukierniczo-piekarniczej. Coraz częściej docierają do nas informacje o kolejnej piekarni, która nie była w stanie utrzymać się przez wzrost kosztów energii, gazu i surowców. Jesteśmy dużą firmą i na pewno łatwiej nam się utrzymać, ale nie znaczy to, że nie odczuwamy skutków inflacji, skokowego wzrostu cen energii czy braku ludzi do pracy.
Czasy są trudne dla wszystkich przedsiębiorców. My staramy się utrzymać naszą jakość, szukamy nowych rozwiązań, aby klient zawsze czuł, że jest dla nas najważniejszy. Staramy się także wspierać naszych franczyzobiorców, kiedy zgłaszają nam swoje problemy. Nie pozostawiamy ich bez pomocy.
Bardzo się cieszymy, że z początkiem 2023 roku udało nam się nawiązać współpracę z nowym franczyzobiorcą, a w zasadzie franczyzobiorczynią. Ma to dla nas szczególne znaczenie, ponieważ do tej pory pani ta była menedżerem sieci jednego z naszych partnerów, a ostatecznie sama zdecydowała się na przejęcie trzech lokali w województwie pomorskim, w tym w Sopocie przy słynnym „Monciaku”. Świadczy to o dużym zaufaniu do firmy i marki Cukiernia Sowa. Znając nas od lat, w tych trudnych gospodarczo czasach, franczyzobiorczyni widzi potencjał w cukierniczym biznesie i współpracy.
Na czym skupiacie się obecnie – czy otwieracie nowe cukiernie czy przeprowadzacie remodelingi już działających?
W zasadzie działamy w obu wariantach. Bardzo ostrożnie podchodzimy do nowych projektów, ale to nie znaczy, że nie otwieramy nowych cukierni. Takie podejście pozwala nam na pozyskanie ciekawych ofert i uważne ich przeanalizowanie. W ubiegłym roku otworzyliśmy pięć nowych lokali. Część naszych franczyzobiorców przeprowadza remodelingi, dostosowując swoje cukiernie do nowych standardów, który sukcesywnie wdrażamy od ponad dwóch lat. Zależy nam na odświeżeniu wizerunku, a przy okazji na wprowadzeniu dodatkowego asortymentu. Czas COVID-u niejako zmusił nas do szukania nowych rozwiązań.
Dla kogo jest przeznaczona franczyza Cukierni Sowa? Jakie są Państwa oczekiwania i wymagania wobec kandydatów?
Najważniejsze dla nas jest osobiste zaangażowanie franczyzobiorcy. Oczywiście, dobrze widziane jest doświadczenie w branży, ale nie jest ono niezbędne. Gwarantujemy szeroki zakres szkoleń, prowadzony przez naszą wykwalifikowaną kadrę, które pozwalają poznać nasze produkty oraz procedury.
Na jakie wydatki inwestycyjne powinien być przygotowany franczyzobiorca?
Branża gastronomiczna niestety nie należy do najtańszych. Za jakością naszych cukierni kryją się też stosunkowo duże kwoty, związane z zakupem wyposażenia gastronomicznego, jak witryny cukiernicze, chłodnie czy wyposażenie kawiarni. Franczyzobiorca musi się liczyć z wydatkiem rzędu 800 tys.zł-1,2 mln zł na dostosowanie lokalu. Dodatkowo partner odpowiada za transport, konieczny jest więc zakup auta – chłodni lub wynajęcie go. Szukamy franczyzobiorców, którzy docelowo będą prowadzić co najmniej kilka lokali pod naszym szyldem.
Na jakim terenie chcecie obecnie rozwijać sieć poprzez franczyzę?
Sieć cukierni chcemy rozwijać na terenie całej Polski, zarówno poprzez franczyzę, jak i lokale własne. Szczególnie szukamy teraz partnerów do prowadzenia lokali w województwach: małopolskim, opolskim i z czasem podkarpackim. Są to rejony, w których nas nie ma, a widzimy w nich potencjał.
Jakie wsparcie otrzymują franczyzobiorcy ze strony centrali?
Jak już wcześniej wspomniałem, franczyzobiorca jest przez cały czas pod naszą opieką. Mamy dział koordynacji, który wspiera franczyzobiorców na każdym etapie współpracy. Przekazujemy całe know-how, ale jednocześnie szkolimy i pomagamy rozwiązywać problemy. Choć jesteśmy już dużą firmą, nadal bliskie są nam wartości rodzinnej firmy z tradycjami i nie chcemy tego zmieniać.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA CUKIERNI SOWA
Sieć cukierni-piekarni.
- ok. 170 placówek
- wydatek na inwestycję 800 tys.zł-1,2 mln zł
ZOBACZ W KATALOGU
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


