Gentlemen Barber Shop rozwija sieć franczyzową

Firma Miłosza Anbatawiego ruszyła w trudnym okresie, na konkurencyjnym rynku, ale świetnie sobie radzi. Jaka jest tajemnica jej sukcesu?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Miłosz Anbatawi pracował jako pośrednik w sprzedaży i nigdy nie miał nic wspólnego z barberstwem. Mieszkał w Warszawie i czasem odwiedzał rodzinny Rzeszów. Podczas jednej z takich wizyt spotkał znajomego, z którym pracował w rzeszowskim pubie.
– Był w trakcie kursu barberskiego i zaprosił mnie do siebie na strzyżenie. Zażartowałem, że skoro został barberem, to ja otworzę barber shop. Trzy miesiące później staliśmy w moim lokalu – opowiada Miłosz Anbatawi.
Zanim zdecydował się na taki krok, dokładnie przeanalizował rynek. Doszedł do wniosku, że chociaż barber shopów w Rzeszowie nie brakuje, bo już wtedy działało ich w tym mieście kilkanaście, to nie ma takich, które oferowałyby naprawdę wysoką jakość.
– Postawiłem na dobrze wyposażone wnętrza oraz dobry serwis – mówi Miłosz Anbatawi.
Biznes otworzył w lutym 2020 roku, czyli na samym początku pandemii. Już miesiąc później swój salon musiał zamknąć z powodu lockdownu. Szybko wypracował jednak procedury, dzięki którym jego Gentlemen Barber Shop mógł dalej działać. Klientów przybywało.
– Na początku to miała być mała firma, która zapewni mi dodatkowy przychód. Nie chciałem jej rozwijać. Ale niedługo po otwarciu pierwszego salonu zdecydowałem o kolejnym lokalu, ponieważ było bardzo duże zainteresowanie usługami – wspomina Miłosz Anbatawi.
Nie myślał też o franczyzie, dopóki jeden z klientów nie zaczął o tę kwestie pytać.
– Nie wiedziałem wiele o takim rozwiązaniu, ale zacząłem zgłębiać temat i doszedłem do wniosku, że warto pójść w tym kierunku. Kiedy ruszył pierwszy salon franczyzowy, szybko zaczęły się otwierać kolejne. Dzisiaj mamy już w sumie 13 punktów franczyzowych w całej Polsce i sześć lokali własnych – mówi Miłosz Anbatawi.
Celem na najbliższy czas jest otwarcie w sumie 50 punktów pod szyldem Gentlemen Barber Shop.
– Ta liczba nie jest przypadkowa. Przeanalizowałem rynek i wytypowałem miasta, w których chcę, żeby Gentlemen Barber Shop koniecznie się pojawił. Ponadto w planach mam ekspansję za granicę, gdzie będę otwierać zarówno salony własne, jak i budować sieć franczyzową – mówi Miłosz Anbatawi.
Jego zdaniem kluczem do sukcesu w branży barberskiej, w której już kiedy ruszał Gentlemen Barber Shop, panowała duża konkurencja, była ciężka praca.
– Pracowałem w innej firmie jednocześnie prowadząc cztery swoje barber shopy. Wszystko, co zarabiałem na barber shopach, inwestowałem dalej w takie lokale i ich reklamy. Tylko dzięki temu firma mogła się tak rozwinąć. Zakredytowałem się na start, ale potem cały kapitał na rozwój był pozyskiwany z bieżących dochodów – mówi Miłosz Anbatawi.
Franczyzobiorca bez doświadczenia
Franczyzobiorcą Gentlemen Barber Shopu może zostać każdy.
– Nie trzeba mieć doświadczenia ani w barberstwie ani w prowadzeniu biznesu. Wszystkiego nauczymy. Trzeba mieć tylko chęci do działania, ambicję i być nastawionym na sukces – mówi Miłosz Anbatawi.
Kwota inwestycji we współpracę to ok. 100 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 15 tys. zł netto, a w trakcie współpracy franczyzodawca od drugiego miesiąca działalności pobiera 8 proc. obrotu. Zwrotu z inwestycji należy się spodziewać po kilku, najdalej kilkunastu miesiącach.
– Najkrócej trwało to sześć miesięcy, a najdłużej osiemnaście – mówi Miłosz Anbatawi.
Przy tym Gentlemen Barber Shop stawia na współpracę z osobami, które chcą rozwijać swój biznes.
– Nie chcę mieć wielu franczyzobiorców, tylko partnerów, którzy będą ze mną otwierać jak najwięcej salonów. Dla osób, które otwierają kolejne salony przewidziane są pewne ułatwienia – mówi Miłosz Anbatawi.
Zapewnia, że lokal może wystartować w ciągu miesiąca od momentu podpisania umowy. Oprócz odpowiednich szkoleń franczyzodawca zapewnia także opiekę księgową i porady prawne w razie potrzeby. Ponadto ten biznes można prowadzić w sposób półpasywny.
– Niektórzy franczyzobiorcy mają więcej niż jeden lokal i oprócz tego angażują się jeszcze w inne działalności – zapewnia Miłosz Anbatawi.
Dodaje, że najlepiej, kiedy Gentlemen Barber Shop jest otwierany w niedalekiej odległości od miejsca zamieszkania partnera, tak, żeby dojazd do lokalu był wygodny i sprawny.
WIZYTÓWKA GENTLEMEN BARBER SHOP
Sieć salonów fryzjerskich dla mężczyzn.
- opłata licencyjna: 25 tys. zł
- kwota inwestycji – 100 tys. zł
- liczba placówek – 19 franczyzowych i 8 własnych
- opłaty miesięczne – 8 proc. od obrotu
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...