Biznes jak w banku

Oferta dla klientów
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Santander Bank Polska ma obecnie 170 placówek partnerskich, którymi zarządza 135 partnerów. Najstarsze działają na rynku od 15 lat – czyli od początku istnienia konceptu. W każdym roku sieć powiększa się o nowe punkty. 

– Od pięciu lat skupiamy się głównie na przekazywaniu oddziałów w ręce partnerów. Zmiana oddziału w placówkę partnerską to praktyczne podejście do zarządzania siecią dystrybucji. Bank powierza placówkę partnerowi, przekazuje w jego ręce wszystkie te elementy, które wiążą się z prowadzeniem biznesu (m.in. odpowiedzialność za lokal i za pracowników). Partner natomiast otrzymuje możliwość sprzedaży produktów i usług banku a także wyposażenie placówki, systemy IT i reklamę – mówi Anna Gniatkowska, dyrektor Departamentu Rozwoju Placówek Partnerskich w Santander Bank Polska. – Oferujemy bezpieczny biznes w niepewnych czasach.

Szeroka oferta

Oferta placówek partnerskich Santander Banku jest szeroka: od kredytów gotówkowych, hipotecznych, kont, kart debetowych i kredytowych po produkty dla firm, takie jak kredyt firmowy, leasing, konta firmowe. Klienci mogą korzystać również z oferty internetowej, jak np. kantor Santander czy lokaty internetowej.

– Za franczyzobiorcą banku oprócz kompleksowej oferty stoi moc rozpoznawalnej i silnej marki. Ma to kluczowe znaczenie, gdy mówimy o bezpieczeństwie prowadzenia działalności. Silny partner w biznesie jest bardzo ważny – podkreśla Anna Gniatkowska. – Nasi franczyzobiorcy mogą liczyć na bardzo duże wsparcie ze strony banku. Korzystają z całego zaplecza technologicznego banku, narzędzi i rozwiązań systemowych. Czerpią korzyści z kampanii reklamowych i otrzymują od nas bezpłatne materiały reklamowe. Co bardzo ważne: zapewniamy pełne wyposażenie placówki w meble, oznakowanie i sprzęt IT. Dodatkowo partner przejmując oddział otrzymuje bazę klientów, a także może liczyć na finansowe wsparcie na start.

Aby dołączyć do sieci banku Santander warto znać świat bankowości i sprzedaży. Nie jest to jednak warunek konieczny dla kandydatów na partnerów.

– Stawiamy na osoby przedsiębiorcze, gotowe na wyzwania i otwarte na ludzi – wylicza Anna Gniatkowska.

Santander oczekuje od swoich partnerów pełnego zaangażowania w pracę placówki. Przy czym franczyzobiorcy mogą skupić się tylko na zarządzaniu lub też osobiście obsługiwać klientów.

Zarobek na prowizji

Partner Santander Banku otrzymuje wynagrodzenie w formie prowizji. Składa się ono z trzech elementów: prowizji ze sprzedaży nowych produktów oferowanych w placówce partnerskiej, dochodu z bazy klientów, bonusów finansowych za wielkość i jakość sprzedaży. Najlepsze placówki Santandera, które sprzedadzą minimum 1 mln zł kredytu gotówkowego w miesiącu, należą do tzw. Klubu Milionera. W ubiegłym roku do grona Milionerów należały aż 104 placówki, a 16 z nich sprzedawało kredyty gotówkowe o wartości minimum 1 mln zł co miesiąc.

– Naszymi partnerami są naprawdę świetni przedsiębiorcy. To zarówno osoby, które wcześniej pracowały w banku na etacie, jak też takie, które z bankowością nie miały wiele wspólnego. Jednak bez względu na doświadczenie zawodowe potrafią dotrzeć do klienta i przedstawić zalety naszej oferty. Stąd tak duża liczba naszych partnerów w Klubie Milionera – dodaje Anna Gniatkowska.

 

WIZYTÓWKA SANTANDER BANK POLSKA

Sieć placówek bankowych.

  • liczba placówek partnerskich: 170
  • zarobki: prowizja od sprzedaży
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €