Zarabiamy na energii odnawialnej

Sprzedaż i montaż
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Polska Ekologia to wywodząca się ze Śląska firma, będąca producentem urządzeń z branży energii odnawialnej. W ofercie ma ponad 150 różnych produktów, w tym kolektory słoneczne, systemy do montażu fotowoltaiki, magazyny energii, pompy ciepła.

– Jesteśmy firmą notowaną na warszawskiej giełdzie. W ciągu ostatniego roku wartość naszych akcji wzrosła o 590 proc. – podkreśla Arkadiusz Demel, doradca techniczny w spółce Polska Ekologia, która jest właścicielem marki Xomo's. – Nasze zakłady produkcyjne zatrudniają kilkaset osób, mamy własny dział projektowy, serwisowy, ekipy montażowe.

Franczyzobiorcy ze smykałką handlową

Pod marką Xomo's Energia Polska Ekologia buduje sieć sprzedaży produktów z branży OZE, którą chce rozwijać poprzez franczyzę. Koncept zakłada otwieranie punktów handlowych w różnych formatach – mogą to być pawilony handlowe, wyspy w galeriach lub lokale stacjonarne.

– Kwestia doboru lokalizacji jest dla nas bardzo ważna, dlatego będziemy przy tym bardzo skrupulatni – podkreśla Aleksander Demel. – Jeśli dane miejsce naszym zdaniem nie będzie miało odpowiedniego potencjału, to nie zdecydujemy się na otwarcie tam punktu. Na pewno pomożemy franczyzobiorcy w negocjacjach warunków umowy najmu, wysokości czynszu.

Równie starannie franczyzodawca chce dobierać licencjobiorców, zwłaszcza że otrzymają oni wyłączność terytorialną na określonym obszarze. Nie trzeba mieć doświadczenia w branży odnawialnych źródeł energii, ale przyda się smykałka handlowa i techniczna.

– Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia. Zdobywają wiedzę o produktach, zasadach ich działania i doboru, uczą się efektywnej sprzedaży – zapewnia Aleksander Demel. – Wspieramy ich też praktycznie na początku, jeżdżąc na wspólne audyty i rozmowy z klientami.

Franczyzobiorcy dobierają urządzenia do potrzeb klienta i podpisują z nimi umowy. Jeżeli dysponują własnymi ekipami montażowymi (przeszkolonymi przez franczyzodawcę), świadczą także takie usługi, oczywiście dodatkowo na tym zarabiając. Jeśli nie, montażem instalacji zajmuje się centrala firmy.

– Mamy też w firmie dział zajmujący się zdobywaniem dotacji i dofinansowań, mamy podpisane umowy z bankami. Franczyzobiorca będzie mógł np. proponować klientom kredyty na preferencyjnych warunkach – dodaje Aleksander Demel.

Ile zainwestujesz, a ile zarobisz?

Koszt w pełni wyposażonego i obrandowanego pawilonu handlowego zaczyna się od 49 tys. zł netto. Nie musi mieć ekspozycji urządzeń, ale jeżeli franczyzobiorca chciałby taką mieć, może wypożyczyć produkty z centrali, za niewielką opłatą. Wyspa w galerii handlowej kosztuje od 20 tys. zł netto. Najtańszym formatem jest lokal stacjonarny – choć oczywiście wysokość inwestycji zależy od jego wielkości. Przy powierzchni min. 15 m2 to koszt od 15 tys. zł netto. Jednorazowa opłata wstępna wynosi 5 tys. zł.

Oferta Xomo's Energia jest skierowana zarówno do klientów indywidualnych, jak i firmowych czy też np. wspólnot mieszkaniowych. Franczyzodawca szacuje, że średnio miesięcznie licencjobiorcy powinni wystawiać faktury sprzedażowe na kwotę przynajmniej ok. 25 tys. zł.

– Jeżeli bedą świadczyć też usługi montażu, to kwota ulega podwojeniu – dodaje Aleksander Demel.

Jeżeli współpraca będzie się dobrze układała, franczyzobiorcy będą mieć możliwość otwierania kolejnych punktów.

– W tej chwili branża OZE bardzo prężnie się rozwija i naprawdę pozwala na osiągniecie dobrych zarobków – zapewnia Aleksander Demel. – A sprzedaż jeszcze wzrośnie, zwłaszcza że od kwietnia ruszyła kolejna edycja programu Mój Prąd.

 

WIZYTÓWKA XOMO'S ENERGIA

Sieć sprzedaży urządzeń energetyki odnawialnej.

  • opłata wstępna: 5 tys. zł
  • trzy formaty handlowe
  • koszt inwestycji od 15 tys. zł netto
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €