Nowe otwarcia w sieciach

Nowe otwarcia
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Zdrowa Krowa powiększyła sieć o nowy lokal, w warszawskich Złotych Tarasach. Jego właścicielem jest franczyzobiorca Michał Kuczyński, który już od kilku lat współpracuje z siecią. Oprócz tej najnowszej, ma jeszcze dwie restauracje – Zdrowa Krowa Warszawa Wola oraz Smile & Wine Port Praski.

– Gdy Złote Tarasy zaproponowały nam wynajem lokalu, zainteresowaliśmy się tą propozycją od razu. Pomimo obniżonej liczby klientów i wysokich kosztów, w dobrych galeriach handlowych nadal panuje duży ruch. Dzięki temu, że nasza restauracja jest częścią sieci, podjęliśmy rozmowy ze Złotymi Tarasami, które były zainteresowane wprowadzeniem dokładnie takiego samego konceptu, jaki oferujemy – opowiada Michał Kuczyński, właściciel restauracji. – Jesteśmy przekonani, że nowy lokal będzie idealnym miejscem dla osób, które cenią sobie zdrowe jedzenie i poszukują wyjątkowych smaków. Dzięki naszemu doświadczeniu i wiedzy w branży gastronomicznej jesteśmy w stanie zapewnić wysoką jakość i doskonałą obsługę w każdym z naszych lokali.

Różne diety w menu

Zdrowa Krowa wzbogaciła mięsną ofertę restauracji o sałatki, dania vege, keto czy paleo, aby sprostać wymaganiom coraz większej liczby osób szukających zdrowej diety.

– Wszystkie lokale Zdrowej Krowy charakteryzują się wysokiej jakości składnikami, a przede wszystkim doskonałą wołowiną. Niemniej jednak aktywnie obserwujemy trendy w dziedzinie żywienia i zauważamy wyraźny wzrost zainteresowania fleksitarianizmem i wegetarianizmem. Bez wątpienia, nasze menu odzwierciedla te zmiany i oferujemy wiele propozycji dla osób, które unikają lub ograniczają mięso oraz produkty pochodzenia zwierzęcego. W naszej ofercie znajdują się propozycje wegańskie, przygotowywane na bazie naszych autorskich zamienników mięsa, a także keto i paleo. Dodatkowo wprowadziliśmy produkty bezglutenowe, aby sprostać wymaganiom naszych klientów. Mamy ambitne plany na rozwój tych trendów, które z pewnością zaskoczą i usatysfakcjonują zarówno naszych stałych, jak i nowych gości – mówi Ewa Michalska, brand menedżer sieci Zdrowa Krowa.

Pod szyldem Zdrowa Krowa działa obecnie 13 restauracji, m.in.: w Warszawie, Katowicach, Bielsku-Białej, Pucku i Krakowie. Obecnie Zdrowa Krowa oferuje trzy modele współpracy. Są to: restauracja Zdrowa Krowa, Street Slow Food Zdrowa Krowa (punkt w food court lub food truck) oraz restauracja premium Smile & Wine. W tym roku sieć planuje powiększyć się o kilka kolejnych lokalizacji.

– Dzięki różnorodnym konceptom możemy dostosować profil działalności do konkretnej lokalizacji. Nasze inwestycje zależą również od dostępnego budżetu, zaczynając od ekonomicznego food trucka, a kończąc na restauracji premium – informuje Robert Kuc, CEO Zdrowa Krowa. – Nowa restauracja w Złotych Tarasach wpisuje się w plany rozwoju i cele, jakie stawiamy sobie jako sieć na 2023 rok. Planujemy otwarcie co najmniej kilku nowych punktów, w tym food trucków, a także uruchomienie marek wirtualnych. W najbliższych miesiącach będziemy także koncentrować się na intensywnej pracy nad poprawą standardów, centralizacją dostawców oraz employer brandingiem. Naszym celem jest też pozyskanie nowych pracowników, którzy chcą związać się z naszą marką na dłużej.

Redan podsumowuje zyski

Redan opublikował sprawozdanie finansowe za 2022 roku. Spółka osiągnęła 0,7 mln zł zysku netto, poprawiając wynik w ujęciu r./r. o 7,1 mln zł. To głównie efekt zwiększenia marży przy obniżeniu kosztów działalności. Duży wpływ miało również rozwiązanie odpisów na należności oraz rezerwy. Spółka trzykrotnie powiększyła przychody z usług logistyki kontraktowej. Redan zamierza dalej rozwijać tę działalność. Zdaniem Zarządu będzie ona stopniowo miała coraz większy udział w sprzedaży oraz będzie zmniejszać uzależnienie od biznesu marki „Top Secret”.

– Pomimo wielu rynkowych wyzwań w minionym roku znacznie poprawiliśmy wyniki finansowe. Rok 2022 ponownie był trudny dla handlu detalicznego. Po dwóch latach wyraźnie negatywnego wpływu pandemii koronawirusa SARS-COV-2, wystąpiła przyspieszająca inflacja i rosnące stopy procentowe, wybuch wojny w Ukrainie, a następnie kryzys energetyczny i dynamicznie rosnące koszty utrzymania zarówno dla klientów jak i przedsiębiorstw. Spowodowało to pogorszenie nastrojów konsumenckich oraz spadek średnich realnych dochodów klientów. W samym 2022 roku nie spowodowało to jednak zmniejszenia sprzedaży odzieży w Polsce, choć widać było spadki dynamik wzrostu sprzedaży on-line, a większe zainteresowanie zakupami w sklepach tradycyjnych. W takich warunkach zwiększyliśmy rentowność sprzedaży, ograniczając jednocześnie koszty prowadzonej działalności. W efekcie przekroczyliśmy próg rentowność na poziomie netto” – mówi Bogusz Kruszyński, prezes Redan SA.

Redan w 2022 roku uzyskał 94,3 mln zł przychodów, co oznacza dwuprocentowy spadek w porównaniu do poprzedniego roku. Poprawił jednocześnie marże handlową o 13 proc., do poziomu 15,8 mln zł.

– Podstawowym przedmiotem naszej działalności była nadal realizacja operacji logistycznych dla marki Top Secret. W minionym roku zapewniła nam 88 proc. sprzedaży ogółem i 82 proc. wolumenu marży. Mając jednak ograniczony wpływ na poziom osiąganych przychodów z tego źródła, istotnym elementem naszej strategii jest poszukiwanie działań dywersyfikujących zależność od biznesu tej marki. Kluczowym obszarem jest świadczenie usług logistyki kontraktowej. Postrzegamy ten obszar jako rozwojowy. Wdrożyliśmy działania w celu pozyskania kolejnych klientów. Pierwsze umowy są finalizowane, a dalsze rozmowy prowadzone – informuje Dariusz Młodziński, członek zarządu spółki Redan, odpowiedzialny za logistykę i rozwój tej działalności.

Dodatkowo Redan od października ub.r. zaczął osiągać wpływy z tytułu opłaty licencyjnej od zakupionych znaków towarowych TOP SECRET, DRYWASH i TROLL. Są one wprost proporcjonalne do wielkości sprzedaży detalicznej towarów w Polsce. Pozytywny wpływ na wzrost rentowności miała również jednorazowa transakcja dotycząca sprzedaży systemu IT do obsługi sklepów.

Nowe pizzerie

Powstała w 2020 roku i należąca do firmy „7 Street Łukasz Błażejewski” marka pizzerii Frentzza – Pizza & Friends otworzyła w kwietniu kolejne dwa lokale. Tym razem w Olsztynie i w Białymstoku.

Olsztyński lokal znajduje się na osiedlu Generałów.

– Dzięki tej lokalizacji mamy w bliskim zasięgu dostawy znaczącą część mieszkańców Olsztyna, co pozwala nam zrealizować zamówienie i dostawę w czasie maksymalnie do 60 minut, o każdej porze dnia – podkreśla Łukasz Błażejewski, właściciel konceptu Frentzza – Pizza & Friends.

Z kolei białostocki lokal znajduje się na parterze budynku biurowego przy ul. Legionowej 28 i ma powierzchnię 75 m2, na której rozmieszczono 24 miejsca siedzące.

Obydwa lokale będą miały w sezonie letnim ogródki dla gości. Obydwa są też zarządzane przez franczyzobiorców, którzy prowadzą również lokale innego konceptu, należącego do tego samego franczyzodawcy, czyli Meet & Fit – Slow Food Burgers.

W planach na najbliższe miesiące marka ma otwarcia w Warszawie i w Poznaniu.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €