Franczyzodawca szykuje nowy model współpracy

Przesyłki wciąż na topie
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Usługi kurierskie, które wystrzeliły w czasie pandemii, nie zwalniają tempa.

– Zainteresowanie przesyłkami kurierskimi wciąż jest duże i stale rośnie, ponieważ coraz więcej sklepów działa w internecie. Klienci indywidualni chętnie robią zakupy tą drogą. Widzimy też większe zainteresowanie wchodzeniem w biznes kurierski, ponieważ ludzie szukają usług, z których stale się korzysta – mówi Łukasz Osyra, dyrektor ds. rozwoju sieci Ship Center.

Partnerzy i franczyzobiorcy

Firma na dniach będzie przeprowadzać rebranding. Ponadto lada chwila wprowadzi do oferty nowy model współpracy.

– Do tej pory opieraliśmy się tylko na współpracy franczyzowej. Franczyzobiorcy otwierali punkty pod naszym szyldem. Natomiast teraz będziemy wprowadzać system współpracy partnerskiej. To jest propozycja skierowana do osób, które już prowadzą biznes i chcą dołożyć do swojej oferty przesyłki kurierskie – mówi Łukasz Osyra.

Dodaje, że pomysł na pójście w tym kierunku podsunęli sami zainteresowani.

– Mamy mnóstwo zapytań od osób, które prowadzą sklepik, sprzedają ubezpieczenia albo mają biuro turystyczne i chcą oferować także wysyłki kurierskie. Doszliśmy do wniosku, że skoro jest tak duże zainteresowanie, to stworzymy możliwość współpracy również takim osobom – mówi Łukasz Osyra.

Jego zdaniem punkty usługowe doskonale poradzą sobie z przesyłkami, tym bardziej, że będą obsługiwać klientów indywidualnych. Zdecydowanie więcej pracy wymagają przesyłki biznesowe.

Do współpracy partnerskiej firma zaprasza punkty usługowe albo sprzedażowe, z wyłączeniem sklepów spożywczych.

– W większości sklepów spożywczych nie ma miejsca na przesyłki, a obsługa nie ma czasu ani chęci, żeby się nimi zajmować. Punkty spożywcze, która dzisiaj oferują usługi kurierskie, to w większości przypadków miejsca, które dzięki takim usługom chciały obejść zakaz handlu w niedzielę – tłumaczy Łukasz Osyra.

Bezpieczny biznes

Aby nawiązać współpracę partnerską z Ship Center, trzeba mieć lokal na parterze z wejściem od ulicy. Koszt inwestycji to jedynie 299 zł. Partner musi kupić wagę magazynową i reklamę zewnętrzną. Miesięczna opłata wynosi 19 zł i jest stała. Partner zarabia na każdej nadanej przesyłce. Jego zarobek wynosi kilka złotych za wydaną albo nadaną paczkę.

Natomiast inwestycja w uruchomienie punktu pod szyldem Ship Center, to kwota rzędu od 14 do 20 tys. zł. Wszystko zależy od wyposażenia placówki. Franczyzobiorców obowiązuje też miesięczna opłata rzędu 199 zł.

Obecnie sieć Ship Center ma 110 oddziałów w Polsce. Firma jest w trakcie uruchamiania pięciu kolejnych punktów.

– Miejsca na rynku jest jeszcze sporo. Codziennie zgłasza się do nas kilka osób z różnych rejonów Polski, które są zainteresowane otwarciem punktu pod naszym szyldem – mówi Łukasz Osyra.

Biznes też rośnie. Z miesiąca na miesiąc sieć wysyła o ok. 20 proc. przesyłek więcej.

– Biznes kurierski to bezpieczna i pewna inwestycja, nawet w niepewnych czasach – przekonuje Łukasz Osyra.

 

WIZYTÓWKA SIECI SHIP CENTER POLAND

Sieć placówek kurierskich.

  • liczba placówek – 110
  • kwota inwestycji – od 14 tys. zł do 20 tys.  w przypadku punktu, 299 zł w przypadku współpracy partnerskiej
  • opłaty miesięczne – 199 zł w przypadku punktu, 19 zł w przypadku współpracy partnerskiej
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €