Zapiekanki i lody z wyspy

Dobry start
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pierwsza wyspa handlowa pod szyldem Cukrem i Solą ruszyła w lutym w Factory Annopol w Warszawie.

– Radzi sobie bardzo dobrze. Osiąga obroty na takim poziomie, jak nasze przyczepy gastronomiczne w sezonie letnim – informuje Kamil Woźniak, franczyzodawca Cukrem i Solą.

Ten sam franczyzobiorca, który prowadzi wyspę, w sezonie letnim postawi też przyczepę na zewnątrz galerii (stała w tej lokalizacji już w ubiegłym roku).

– To nasz pierwszy taki łączony projekt, jestem pewien, że się sprawdzi – podkreśla Kamil Woźniak.

Na wyspie handlowej nie ma pełnego asortymentu – brak na niej przede wszystkim smażonych produktów, jak np. zakręcane ziemniaki, burgery, churrosy. To wszystko natomiast będzie można kupić w przyczepie.

Format z potencjałem

Franczyzodawca przyznaje, że tak dobry start nowego formatu to dla niego pozytywne zaskoczenie.

– Sądzę, że to zasługa asortymentu, który łączy ofertę i dla dzieci i dla dorosłych – komentuje franczyzodawca Cukrem i Solą. – Dzieci wybierają lody i bubble tea, a rodzice zapiekanki, grillowane kanapki lub kawę, którą mogą wypić w strefie stolikowej obok wyspy. Myślimy już o kolejnych lokalizacjach dla wysp, bo widać, że ten format ma potencjał.

Podstawowy format handlowy, jaki wykorzystuje do tej pory marka Cukrem i Solą, to przyczepy gastronomiczne. Sezon zaczyna się już w marcu i trwa do końca października.

– Mamy w ofercie zarówno ciepłe produkty, jak i lody. To pozwala nam na wydłużenie sezonu – wyjaśnia Kamil Woźniak.

Franczyzobiorca otrzymuje obrandowaną i w pełni wyposażoną przyczepę. W środku znajduje się m.in.: piec konwekcyjny, frytownice, grill, maszyna do ziemniaka zakręconego, blender kielichowy, lodówki, zamrażalki. Przyczepy są też wyposażone w monitoring i klimatyzację. Przy korzystaniu z leasingu na start wystarczy 11 tys. zł. Popularniejszą formą jest natomiast najem. Tutaj kwota wyjściowa wynosi 19 tys. zł – zawiera się w niej koszt najmu, zatowarowania, zakupu kasy fiskalnej.

– Mamy w tej chwili przyczepy, które czekają na franczyzobiorców – mówi Kamil Woźniak. – Z doświadczenia wiem, że jak tylko zaczynają się pierwsze cieplejsze dni to wiele osób chce natychmiast ruszać z sezonowym biznesem.

Inwestycja w wyspę handlową zależy przede wszystkim od jej wielkości. Franczyzodawca szacuje, że obecnie to kwota rzędu 75-80 tys. zł. Możliwe jest tez otwarcie lokalu stacjonarnego. Wówczas należy liczyć się z wydatkiem 50-60 tys. zł.

 

WIZYTÓWKA CUKREM I SOLĄ

Sieć punktów małej gastronomii.

  • 14 lokalizacji
  • 3 formaty
  • miesięczne opłaty franczyzowe 500 lub 800
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €