Bystrzak ma powodzenie

Akademia Bystrzak zaostrzyła wymagania wobec franczyzobiorców, a mimo to rośnie zainteresowanie jej konceptem franczyzowym. Jakie warunki trzeba spełniać, żeby dołączyć do sieci?
Akademia Twórczego Rozwoju Bystrzak, firma oferująca zajęcia edukacyjne dla dzieci, w 2023 roku zanotowała wyjątkowo duże zainteresowanie ze strony potencjalnych franczyzobiorców.
– Było ono mniej więcej o 50 proc. większe niż rok temu – mówi Michał Wójcik, współtwórca firmy Akademia Bystrzak.
Dwa powody
Nabór nowych franczyzobiorców rusza w kwietniu. Pierwsze tygodnie pokazały, że chętnych na działalność pod szyldem Akademiii Bystrzak szybko przybywa. Zdaniem Michała Wójcika powody są co najmniej dwa. Po pierwsze potencjalni partnerzy nie boją się już pandemii. Ryzyka, że znowu pojawi się lockdown praktycznie nie ma. Po drugie inflacja sprawia, że coraz więcej osób szuka dodatkowego źródła dochodu.
– A nasz koncept doskonale się do tego nadaje – przyznaje Michał Wójcik.
Zajęcia oferowane przez Akademię Bystrzak są prowadzone popołudniami. Taki biznes z łatwością można zatem łączyć z inną pracą. Przy tym najczęściej na prowadzenie tego konceptu decydują się szkoły językowe, które nie mają 100 proc. obłożenia na swoich salach. Część uczniów może w takim przypadku dodatkowo zostać na zajęciach Bystrzaka.
– Często zdarza się też, że ktoś pracuje na etacie i otwiera Akademię Bystrzak po to, żeby popołudniami dodatkowo prowadzić zajęcia dla dzieci we własnym ośrodku – mówi Michał Wójcik.
Nowe wymagania
Po pandemii warunki dołączenia do Akademii Bystrzak nieco się jednak zmieniły. Przede wszystkim inwestycja we współpracę jest większa, ponieważ franczyzodawca wymaga posiadania własnego lokalu.
– Wcześniej takiego wymogu nie było, ale doszliśmy do wniosku, że nasi partnerzy muszą się uniezależnić od regulaminów i dyrekcji szkół. Dzięki temu w sytuacji ograniczenia możliwości działania w szkołach, nadal będą mogli przyjmować dzieci, we własnych ośrodkach – tłumaczy Michał Wójcik.
W efekcie zainwestować trzeba więcej, bo dochodzi koszt wynajęcia i dostosowania lokalu. Partnerzy muszą wydać na to co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych. Lokal musi być usługowy i mieć metraż co najmniej 40 mkw.
Ponadto franczyzodawca bardziej rygorystycznie podchodzi do wyboru partnerów.
– Jeszcze kilka lat temu dawaliśmy szansę praktycznie każdemu, ale dzisiaj wolimy mieć mniej partnerów, ale takich, którzy są stabilni. To dlatego, że rodzice, którzy decydują się na zajęcia, oczekują, że one się będą odbywać cały rok – tłumaczy Michał Wójcik.
Oprócz lokalu, koszty nawiązania współpracy wynoszą niespełna 10 tys. zł. To kwota, którą trzeba wydać na pakiet startowy. Miesięczna opłata wynosi natomiast 900 zł netto. W jej ramach można liczyć na pełne wsparcie metodyczne i biznesowe. Franczyzodawca pomoże też w rekrutacji trenerów, ich przygotowaniu do pracy i będzie nadzorował zajęcia pod kątem metodycznym. Franczyzobiorcy mają też dostęp do informacji księgowo-prawnych.
W sieci działa obecnie 16 partnerów. W tym roku jej właściciele chcą dołączyć 10 kolejnych. Akademia Twórczego Rozwoju Bystrzak to miejsce stworzone przez Agnieszkę Gorzyńską i Michała Wójcika. Firma proponuje zajęcia, dzięki którym dzieci rozwijają swoje pasje i talenty.
WIZYTÓWKA AKADEMII TWÓRCZEGO ROZWOJU BYSTRZAK
Firma edukacyjna, oferująca zajęcia dla dzieci.
- liczba placówek – 16
- opłata wstępna – niespełna 10 tys. zł
- opłata miesięczna – 900 zł
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej