Kawiarnia we franczyzie
– Każda z naszych kawiarni od pierwszego miesiąca przynosi zyski – zapewnia Kamil Woźniak, franczyzodawca Cafe Słodziak.
Czy opłaca się otworzyć kawiarnię?
Zdecydowanie się opłaca. Każda z naszych kawiarni – a mamy obecnie cztery własne i dwie mobilne franczyzowe – już od pierwszego miesiąca działania przynosi zyski.
W czym więc tkwi wasz sukces? W lokalizacji, ofercie?
Na pewno lokalizacja jest bardzo istotną sprawą. Nasze kawiarnie działają w galeriach handlowych. Galerie to doskonały wybór przede wszystkim dlatego, że tutaj nie trzeba czekać na klientów. Właściwie mamy ich podanych na tacy, z racji na traffic każdej galerii. Najpierw to osoby przypadkowe. Później, gdy goście już poznają kawiarnię, przychodzą celowo, umawiając się np. na spotkanie biznesowe czy towarzyskie. Nie wykluczamy też otwarć w lokalizacjach przyulicznych, ale to w galeriach mamy duże doświadczenie. Także jeśli chodzi o negocjacje warunków najmu powierzchni. Np. teraz rozmawiamy z jedną z galerii handlowych, w której kandydat na naszego franczyzobiorcę chciałby otworzyć kawiarnię. Bierzemy te rozmowy na siebie, bo mamy w nich lepszą pozycję negocjacyjną niż pojedynczy przedsiębiorca. Jesteśmy też zainteresowani lokalizacjami na dworcach. Według mnie takie miejsca mają duży potencjał. Świetnie sprawdzi się w nich punkt wydający kawę, lody czy bubble tea.
Drugą składową sukcesu jest oczywiście oferta. Oferujemy najlepsze marki w jednym miejscu: kawę Costa, bubble tea, lody rzemieślnicze i mrożone ciekłym azotem Mini Melts, do tego słodkości od lokalnych dostawców.
W jakich formatach można otworzyć Cafe Słodziak?
Proponujemy lokale stacjonarne, wyspy handlowe i mobilne przyczepy gastronomiczne. Te ostatnie mogą działać sezonowo, ale też przez cały rok, jeśli znajdzie się dla nich odpowiednią lokalizację – np. w miejscu turystycznym.
Ile trzeba zainwestować w kawiarnię?
Wszystko zależy od wybranego formatu, stanu lokalu. Sam sprzęt to inwestycja rzędu 110 tys. zł. Jednak wydatki po stronie franczyzobiorcy to ok. 50 tys. zł netto. Resztę, czyli ekspres do kawy, młynki, zamrażarka do lodów Mini Melts, szyld bierzemy na siebie jako centrala. Franczyzobiorca musi też oczywiście zainwestować w adaptację lokalu.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA CAFE SŁODZIAK
Franczyzowa sieć kawiarni.
- 4 punkty własne, 2 franczyzowe
- 3 formaty sprzedażowe
- miesięczna opłata franczyzowa 500 zł plus 2,5 proc. od obrotu
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

