Otwieramy szkołę matematyki we franczyzie

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Matematyka to zmora niejednego ucznia. Wiele dzieci, aby ją zrozumieć, chodzi na korepetycje. Rodzice nie szczędzą środków na naukę. Matematyki można się jednak nauczyć także w specjalnych szkołach. Niektóre z nich oferują również franczyzę. Jakie są sprawdzone pomysły na biznes w tej branży?

EZO przyciąga nauczycieli

Na nauczaniu matematyki skupia się sieć Edukacja EZO. Klientów jej przybywa.

– Zainteresowanie zajęciami pozalekcyjnymi z matematyki zawsze było duże, a jeszcze bardziej wzrosło wraz z pojawieniem się obowiązkowej matury z matematyki – mówi Małgorzata Grabis, współwłaścicielka Edukacji EZO.

Do tego przez pandemię uczniowie muszą nadrabiać zaległości. O zajęcia matematyczne coraz częściej pytają także rodzice dzieci w wieku przedszkolnym.

– Zwykle firmy zewnętrzne prowadzą w przedszkolach naukę języka angielskiego. Naturalnym zjawiskiem jest w związku z tym to, że właśnie taką drogą wejdzie też do przedszkoli nauka matematyki – mówi Małgorzata Grabis.

Dodaje, że nie dla wszystkich dzieci korepetycje są najlepszym rozwiązaniem.

– Niektóre lepiej odnajdują się w pracy w zespole, kiedy mogą wziąć udział w dyskusji i samodzielnie rozwiązywać zadania – mówi Małgorzata Grabis.

Nawet inflacja nie osłabiła zainteresowania dodatkowymi zajęciami w EZO.

– Rodzice mają coraz większą świadomość odnośnie edukacji młodych pokoleń. A  nauka matematyki nie sprowadza się jedynie do tabliczki mnożenia, ale przede wszystkim do wypracowania umiejętności samodzielnego, logicznego myślenia, które jest potrzebne w każdej dziedzinie życia – przekonuje Małgorzata Grabis.

Podkreśla, że dzisiaj łatwiej o kompetentną kadrę. Nauczyciele, niezadowoleni z pracy w szkołach, szukają zatrudnienia w takich firmach jak EZO. Co więcej, nauczyciele i dyrektorzy takich placówek coraz częściej myślą także o otwarciu swojego oddziału EZO.

– To osoby, które mają duże doświadczenie w edukacji i zarządzaniu placówką edukacyjną – zwraca uwagę Małgorzata Grabis.

Tłumaczy, że obecnie franczyzowe oddziały EZO dobrze sobie radzą. Znacznie trudniej było w czasie pandemii, kiedy nie odbywały się zajęcia stacjonarne.

– Pomimo tego żadna z naszych placówek się wtedy nie zamknęła. Obecnie coraz częściej nasi partnerzy poszerzają swoją działalność o kolejne licencje – mówi Małgorzata Grabis.

Zakup licencji EZO to koszt rzędu 15 tys. zł netto. Pomoce dydaktyczne wiążą się natomiast z wydatkiem 3 tys. zł. Przez pierwsze trzy miesiące nowi partnerzy są zwolnieni z opłaty franczyzowej, a w ciągu kilku kolejnych opłata jest niższa niż standardowo.

W minionym roku sieć powiększyła się o sześć nowych placówek franczyzowych i w sumie ma ich już 17. W tym roku plan zakłada otwarcie kolejnych dziesięciu.

Mathriders stawia na placówki

Firma MathRiders uczy matematyki poprzez doświadczenie, zabawę i różne metody aktywizujące, w taki sposób, żeby nauka stała się przyjemnością.

– Chcemy, żeby nasi uczniowie lubili ten przedmiot, bo jak się lubi matematykę, to zaczyna się ją rozumieć – mówi Małgorzata Grymuza, właścicielka szkoły.

Mathriders oferuje zajęcia z matematyki dla dzieci od 2,5 roku do matury.

– Program jest podzielony na trzy bloki. Każdy odpowiada innej kategorii wiekowej, bo inaczej pracuje się z młodszymi i starszymi dziećmi – mówi Małgorzata Grymuza.

Dodaje, że zainteresowanie zajęciami rośnie. W czasie pandemii nieco spadło, ale jego poziom już wrócił do normy.

– Przetrwaliśmy ten okres z podniesioną głową. Dzisiaj mamy więcej uczniów niż przed pandemią. Rodzice wiedzą, że inwestycja w dzieci to najlepsza inwestycja, a my mamy dobrą jakość, widoczne efekty i konkurencyjne w porównaniu z korepetycjami ceny – mówi Małgorzata Grymuza.

Firma prężnie się rozwija. Współpracę z nią może nawiązać każdy.

– To nie musi być nauczyciel, ale powinna to być osoba, która lubi pracę z dziećmi – mówi Małgorzata Grymuza.

Najczęściej na współpracę decydują się kobiety. Można wybrać formę niezależnego nauczyciela. W takim wypadku rozpoczęcie współpracy jest bezkosztowe, trzeba tylko odbyć odpowiednie szkolenie. Bezpośrednio po nim można zacząć prowadzić zajęcia i organizować grupy. Kolejna forma współpracy to otwarcie placówki Mathriders. Wymaga to już inwestycji rzędu 2,5 tys. euro na opłatę wstępną oraz organizacji odpowiedniego lokalu.

Obecnie Mathriders skupia się na otwieraniu placówek.

– Widzimy, że taka forma działalności jest najbardziej dochodowa – mówi Małgorzata Grymuza.

Wymaga ona znalezienia i wykończenia odpowiedniego lokalu, co jest kluczowe, aby stworzyć miejsce przyjazne dla dzieci i ich rodziców, gdzie matematyka będzie się kojarzyć z efektywnym nauczaniem w przyjemnej atmosferze.

Lokal powinien mieć poczekalnię z sekretariatem i co najmniej dwie sale lekcyjne, które pozwolą na prowadzenie zajęć jednocześnie w przynajmniej dwóch grupach.

– Trzeba pamiętać, że mamy ograniczony czas działania, bo to są zajęcia, które się odbywają po szkole. Zwykle działamy od godziny 15 do 21. Często spotkamy placówki MathRiders, które mają trzy lub cztery sale lekcyjne, aby zapewnić możliwość jednoczesnej nauki dla jak największej liczby dzieci – mówi Małgorzata Grymuza.

Otwarcie placówki pod szyldem Mathriders wymaga dużego zaangażowania w pierwszych latach. Trzeba zapracować sobie na zaufanie rodziców i przekonać ich, że firma dobrze zajmuje się dziećmi i dba o ich matematyczny rozwój najlepiej, jak to możliwe.

Opłaty miesięczne w przypadku takiej współpracy zależą od wielu czynników. Zwykle jednak roczne koszty opłat licencyjnych pokrywa 8-12 uczniów. Obecnie Mathriders ma 46 placówek i trzech nauczycieli niezależnych.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €