Inwestujemy w salon tatuażu
Franczyzobiorca Mistrzów Tattoo już po drugim miesiącu działalności zaczął zarabiać. Jak dzisiaj idzie mu biznes?
Michał Pabijanek swoja placówkę pod szyldem Mistrzowie Tattoo otworzył w Łodzi w minionym roku. Nigdy wcześniej nie prowadził własnej firmy, ale szukał dla siebie pomysłu na biznes. Wiedział, że chce działać w branży beauty. Brał pod uwagę salon paznokci, zastanawiał się na depilacją laserową. Kiedy jednak natknął się na Mistrzów Tattoo i porozmawiał z właścicielem, przekonał się do otwarcia salonu pod tym szyldem.
– Zacząłem działalność w grudniu, ale to ostatni moment, kiedy ludzie myślą o zrobieniu tatuażu. Sezon tak naprawdę dopiero się dla nas zaczyna, ale ja już po drugim miesiącu działalności zacząłem wychodzić na zero, nie musiałem dopłacać do tego biznesu – mówi Michał Pabijanek.
Wcześniej długo pracował w handlu, więc wie jak rozmawiać z klientami. Zaskoczyły go jednak koszty marketingu.
– Tutaj inwestycja nie kończy się wraz z otwarciem salonu. Marketing to jeden z największych kosztów poza wynajmem lokalu, który stale trzeba ponosić – mówi Michał Pabijanek.
Na szczęście sieć franczyzowa ma umowę z firmą marketingową. Dzięki temu franczyzobiorcom jest łatwiej.
– Nie jesteśmy rzucani na głęboką wodę i nie musimy robić tego sami. Zapewniamy tylko pieniądze na reklamę – mówi Michał Pabijanek.
Docenia również szkolenia, na których można się dowiedzieć wszystkich szczegółów na temat prowadzenia tego biznesu – jak dobrać sprzęt, jaką specyfikację mają urządzenia i który lokal będzie najbardziej odpowiedni.
– Na współpracę i wsparcie można liczyć od samego początku, od wyboru lokalizacji po pierwsze zamówienie. W przypadku jakichkolwiek pytań i problemów, też zwracamy się do centrali – mówi Michał Pabijanek.
Trudny czas
Inwestycja w studio Mistrzowie Tattoo wynosi 85-100 tys. zł netto. Tyle potrzeba na remont lokalu. Natomiast dodatkowe usługi to koszt rzędu 75-80 tys. zł.
– Obecnie nie wymagamy dodatkowych usług, a franczyzobiorca mimo tego otrzymuje wyłączność w mieście na otwarcie studia – mówi Serweryn Sarna, właściciel marki Mistrzowie Tattoo.
W trakcie współpracy franczyzobiorca płaci 5 proc. od obrotu opłaty franczyzowej i 2 proc. opłaty marketingowej.
– Przez pierwsze miesiące nie pobieramy żadnych opłat od franczyzobiorcy, wspierając go w ten sposób i przeznaczając te kwoty na marketing. Tym sposobem franczyzobiorca ma łatwiejszy start oraz agresywne wejście w rynek – tłumaczy Serweryn Sarna.
Dodaje, że salony tatuażu radzą sobie nieźle, ale sytuacja gospodarcza też się na nich odbiła.
– Wzrosły ceny materiałów, prądu, ogrzewania i czynszu. Liczba klientów spadła o 10-15 proc. – mówi Serweryn Sarna.
Brakuje też zainteresowania ze strony potencjalnych franczyzobiorców.
– Rynek franczyzowy się wyciszył. Prawdopodobnie ludzie czekają na jakąś stabilizację gospodarczą, albo na koniec wojny w Ukrainie. Zapytań jest bardzo mało – zauważa Seweryn Sarna.
Sieć Mistrzowie Tattoo ma dwie placówki własne w Rumi i Gdańsku oraz trzy franczyzowe – w Łodzi, Płocku i Gdyni. W tym roku nie powiększyła się o żadne nowe lokale.
– Plany mamy jednak spokojne. Nie jesteśmy nastawieni na hurt w otwieraniu placówek. Wolimy robić to na spokojnie, jakościowo i z dobrymi ludźmi – mówi Serweryn Sarna.
WIZYTÓWKA MISTRZOWIE TATTOO
Sieć salonów tatuaży.
- koszt inwestycji: 75-80 tys. zł
- liczba salonów: 5
ZOBACZ W KATALOGU
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


