Otwieramy restaurację gruzińską

Po gruzińsku
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Chinkalnia to sieć restauracji z kuchnią gruzińską. W ciągu ostatniego roku urosła o osiem lokali. Tylko od początku 2023 roku otwarte zostały już trzy restauracje: w Toruniu, Warszawie i Bielsku-Białej.

– I to nie koniec otwarć na ten rok – zapewnia Piotr Greczanowski, menedżer ds. rozwoju sieci Chinkalnia. – Właśnie trwa intensywny remont lokalu w Warszawie, na rogu ul. Chmielnej i Nowego Światu. To będzie nasza własna, pokazowa restauracja.

W planach jest też otwarcie franczyzowej restauracji w Olsztynie, koncept podpisał też umowę najmu na lokal w łódzkiej Manufakturze. Tym razem będzie to restauracja własna.

Franczyzobiorcy chcą więcej

W Polsce Chinkalnia ma obecnie 23 restauracje, z czego jak dotąd tylko dwie to lokale własne marki. Reszta działa we franczyzie.

– Chcemy jednak otworzyć przynajmniej 10 własnych lokali – zapowiada Piotr Greczanowski. – Także nasi dotychczasowi franczyzobiorcy nie próżnują, wielu decyduje się na kolejne otwarcia.

Spośród 11 franczyzobiorców marki tylko trzech prowadzi po jednej restauracji. Najlepszy multifranczyzobiorca ma już cztery lokale i będzie otwierał piąty.

– To najlepszy dowód na to, że nasz model biznesowy się sprawdza – zauważa Piotr Greczanowski.

Teraz franczyzodawcy szczególnie zależy na otwarciach we wschodniej części Polski.

– Nie mamy restauracji w takich miastach jak Rzeszów, Lublin czy Białystok – wylicza Piotr Greczanowski. – A według nas to naprawdę miejsca z dużym potencjałem.

Dobrze i jak najtaniej

Franczyzodawca Chinkalni podkreśla, że dużą wagę przywiązuje do wyboru lokalizacji. Generalnie koncept chce się rozwijać w miastach liczących od 100 tys. mieszkańców. Mniejsze też są możliwe, jeśli np. przyciągają dużą liczbę turystów. Lokalu najlepiej szukać w centrum, na starówce, przy deptaku – tam, gdzie jest duży ruch pieszy.

– Jest sporo parametrów, które bierzemy pod uwagę – dodaje Piotr Greczanowski. – Np. trzeba sprawdzić, czy w danym miejscu będzie można sprzedawać alkoholu. Bardzo potrzebna jest też możliwość ustawienia ogródka sezonowego. Z kolei znalezienie lokalu po działającej wcześniej gastronomii lub łatwego w adaptacji pozwoli zaoszczędzić na kosztach inwestycji.

Franczyzodawca zapewnia, że stara się wskazywać franczyzobiorcom wszelkie możliwości zaoszczędzenia przy wydatkach na przygotowanie restauracji.

– Podpowiadamy np. jak wybrać dobry używany sprzęt, mamy specjalistę ds. leasingu, z którym współpracujemy – wylicza Piotr Greczanowski. – Uważam, że da się przygotować lokal tanio i dobrze. Zależy nam, aby franczyzobiorcy osiągali szybki zwrot z inwestycji.

Wydatki na restaurację

Według szacunków franczyzodawcy obecnie na otwarcie restauracji trzeba przeznaczyć min. 250 tys. zł.

– Ostateczne koszty zależą od metrażu, stanu lokalu – mówi Piotr Greczanowski. – Mamy restauracje o powierzchni i 100, i 200 metrów.

Aby minimalizować koszty na starcie, franczyzodawca obniżył opłatę wstępną. Teraz wynosi ona 35 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 3 proc. od obrotu.

 

WIZYTÓWKA CHINKALNI

Sieć restauracji z kuchnią gruzińską.

  • 23 restauracje
  • kwota inwestycji od 250 tys.
  • opłata wstępna 35 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €