Otwieramy restaurację gruzińską

W tym roku Chinkalnia otworzyła już trzy restauracje, kolejne są w przygotowaniu. Marce szczególnie zależy teraz na znalezieniu franczyzobiorców we wschodniej Polsce.
Chinkalnia to sieć restauracji z kuchnią gruzińską. W ciągu ostatniego roku urosła o osiem lokali. Tylko od początku 2023 roku otwarte zostały już trzy restauracje: w Toruniu, Warszawie i Bielsku-Białej.
– I to nie koniec otwarć na ten rok – zapewnia Piotr Greczanowski, menedżer ds. rozwoju sieci Chinkalnia. – Właśnie trwa intensywny remont lokalu w Warszawie, na rogu ul. Chmielnej i Nowego Światu. To będzie nasza własna, pokazowa restauracja.
W planach jest też otwarcie franczyzowej restauracji w Olsztynie, koncept podpisał też umowę najmu na lokal w łódzkiej Manufakturze. Tym razem będzie to restauracja własna.
Franczyzobiorcy chcą więcej
W Polsce Chinkalnia ma obecnie 23 restauracje, z czego jak dotąd tylko dwie to lokale własne marki. Reszta działa we franczyzie.
– Chcemy jednak otworzyć przynajmniej 10 własnych lokali – zapowiada Piotr Greczanowski. – Także nasi dotychczasowi franczyzobiorcy nie próżnują, wielu decyduje się na kolejne otwarcia.
Spośród 11 franczyzobiorców marki tylko trzech prowadzi po jednej restauracji. Najlepszy multifranczyzobiorca ma już cztery lokale i będzie otwierał piąty.
– To najlepszy dowód na to, że nasz model biznesowy się sprawdza – zauważa Piotr Greczanowski.
Teraz franczyzodawcy szczególnie zależy na otwarciach we wschodniej części Polski.
– Nie mamy restauracji w takich miastach jak Rzeszów, Lublin czy Białystok – wylicza Piotr Greczanowski. – A według nas to naprawdę miejsca z dużym potencjałem.
Dobrze i jak najtaniej
Franczyzodawca Chinkalni podkreśla, że dużą wagę przywiązuje do wyboru lokalizacji. Generalnie koncept chce się rozwijać w miastach liczących od 100 tys. mieszkańców. Mniejsze też są możliwe, jeśli np. przyciągają dużą liczbę turystów. Lokalu najlepiej szukać w centrum, na starówce, przy deptaku – tam, gdzie jest duży ruch pieszy.
– Jest sporo parametrów, które bierzemy pod uwagę – dodaje Piotr Greczanowski. – Np. trzeba sprawdzić, czy w danym miejscu będzie można sprzedawać alkoholu. Bardzo potrzebna jest też możliwość ustawienia ogródka sezonowego. Z kolei znalezienie lokalu po działającej wcześniej gastronomii lub łatwego w adaptacji pozwoli zaoszczędzić na kosztach inwestycji.
Franczyzodawca zapewnia, że stara się wskazywać franczyzobiorcom wszelkie możliwości zaoszczędzenia przy wydatkach na przygotowanie restauracji.
– Podpowiadamy np. jak wybrać dobry używany sprzęt, mamy specjalistę ds. leasingu, z którym współpracujemy – wylicza Piotr Greczanowski. – Uważam, że da się przygotować lokal tanio i dobrze. Zależy nam, aby franczyzobiorcy osiągali szybki zwrot z inwestycji.
Wydatki na restaurację
Według szacunków franczyzodawcy obecnie na otwarcie restauracji trzeba przeznaczyć min. 250 tys. zł.
– Ostateczne koszty zależą od metrażu, stanu lokalu – mówi Piotr Greczanowski. – Mamy restauracje o powierzchni i 100, i 200 metrów.
Aby minimalizować koszty na starcie, franczyzodawca obniżył opłatę wstępną. Teraz wynosi ona 35 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 3 proc. od obrotu.
WIZYTÓWKA CHINKALNI
Sieć restauracji z kuchnią gruzińską.
- 23 restauracje
- kwota inwestycji od 250 tys. zł
- opłata wstępna 35 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej