Franczyza w dobrej formie
Sieć klubów Xtreme Fitness Gyms obniżyła opłaty franczyzowe. Dlaczego firma zdecydowała się na taki krok?
Branża fitness po trzech latach turbulencji związanych z pandemią wróciła do formy.
– Dla naszej branży zawsze najlepszy jest pierwszy kwartał. Wszyscy wracają wtedy do gry, w życie wchodzą noworoczne postanowienia. W tym roku te pierwsze trzy miesiące były wybitnie dobre. Pobiliśmy dotychczasowe rekordy sprzedażowe, a użytkowników jest więcej niż przed pandemią. Średnio mamy o 25 proc. więcej aktywnych klubowiczów niż rok temu w tym samym okresie – mówi Łukasz Dojka, właściciel sieci Xtreme Fitness Gyms.
Więcej chętnych
Rekordy bije także zainteresowanie otwieraniem klubów pod szyldem Xtreme Fitness Gyms. W ciągu ostatnich 12 miesięcy do sieci dołączyło ponad 30 nowych partnerów, którzy otworzą własne kluby pod marką Xtreme.
– Średnio miesięcznie podpisujemy kilka nowych umów franczyzowych – mówi Łukasz Dojka.
W przyszłym Xtreme Fitness Gyms chce otwierać średnio dwa kluby franczyzowe w miesiącu. Obecnie w sieci działają 52 jednostki.
Zdaniem Łukasza Dojki fitness rośnie w siłę i nie zamierza zwalniać. Ostatnie branżowe targi w Kolonii pokazały, że branża na całym świecie wróciła do formy. W Polsce ten powrót jest bardzo dynamiczny.
– W biznesie jest tak, że w kryzysie najlepsze i najmocniejsze organizacje jeszcze bardziej się rozwijają, a uważam, że do takich należymy. Ponadto historycznie śledząc naszą branżę wiele sieci fitness na świecie mocno rozwinęła się w czasach kryzysu gospodarczego. Ludzie często rezygnują z luksusów na poczet zdrowia i samopoczucia a my jesteśmy branżą, która tego dostarcza. Dodatkowo nasze społeczeństwo jest bardziej świadome tego, jak ważny jest sport, ćwiczenia, i korzystanie z takich możliwości. Pandemia miała na to duży wpływ. Dzisiaj każdy wie, że zdrowie jest najważniejsze – tłumaczy Łukasz Dojka.
Będzie taniej
Zdaniem szefa Xtreme Fitness Gyms poziom penetracji w branży fitness w Polsce nadal jest bardzo niski. Zaledwie 8 proc. Polaków należy do klubów fitness. W krajach bardziej rozwiniętych jest to kilkanaście procent.
– Gonimy te kraje i wciąż jest w Polsce duży potencjał do rozwoju. Potrzebujemy drugie tyle klubów fitness, które już mamy i myślę, że to się stanie w ciągu najbliższych 5-7 lat – mówi Łukasz Dojka.
Otwarcie klubu pod szyldem Xtreme Fintess Gyms to inwestycja rzędu 1 mln zł, ale tylko od 300 do 350 tys. zł musi pochodzić z własnych środków.
– Reszta to finansowanie, które oferujemy własnym franczyzobiorcom. Jest ono udzielane na preferencyjnych warunkach, z niskim wkładem własnym, na pięć lat – mówi Łukasz Dojka.
Firma obniżyła też w ostatnim czasie opłaty franczyzowe – wcześniej wynosiły one 5 zł za 1 m2 powierzchni klubu i 5 proc. od przychodu. Teraz jest to 3 zł i 3 proc.
– Przeanalizowaliśmy potencjał rozwoju i skalę do jakiej zmierzamy. Doszliśmy do wniosku, że jesteśmy w stanie jeszcze bardziej uatrakcyjnić nasz model dla kolejnych franczyzobiorców. Dzięki temu franczyzobiorca zarabia więcej, może szybciej otworzyć kolejny klub i skalować biznes. Przyspiesza to rozwój całej sieci – mówi Łukasz Dojka
WIZYTÓWKA XTREME FITNESS GYMS
- kwota inwestycji: od 300 tys. zł
- liczba placówek: 52
- opłaty: 3 proc. od obrotu i 3 zł od 1 m2 powierzchni klubu
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

