Z korporacji do treningu EMS
Wojciech Bychawski po 20 latach pracy w korporacji przeszedł na swoje. Zdecydował się na franczyzę Studia In.Time. Jak mu idzie?
Wojciech Bychawski szukał inspiracji na własny biznes i przypadkowo, przez znajomego trafił na trening EMS.
– Pomyślałem, że to może być ciekawy pomysł na biznes. Spotkałem się z kilkoma osobami znającymi branżę i polecili mi porozmawiać z właścicielami sieci in.Time – wspomina Wojciech Bychawski.
Innowacyjny biznes
Studio EMS było dla niego idealnym połączeniem miłości do sportu i poszukiwania innowacyjnego pomysłu na biznes.
– Po 20 latach pracy w korporacji miałem ochotę zrobić krok naprzód i założyć swój biznes. Wiedziałem, że chcę działać w branży fitness, ale w inny sposób, mniej tradycyjny, bardziej nowoczesny i lokalny – mówi Wojciech Bychawski.
Całą swoją zawodową karierę spędził podróżując i miał dosyć. Właściciele in.Time, Michał i Kamil Krawczyk, zachęcająco opowiadali o swojej sieci i perspektywach rozwoju. Dzięki temu szybko przekonał się, że dla nich to nie jest tylko biznes, ale także pasja.
– Zarazili mnie tym podejściem i bardzo się z tego cieszę. Przedstawili mi swój pomysł na franczyzę, a ja podzieliłem się swoją koncepcją mniejszych, lokalnych studiów EMS. Już podczas tego spotkania wiedziałem, że chcę być pierwszym franczyzobiorcą. Ostatecznie otworzyłem zarówno pierwsze, jak i drugie studio franczyzowe sieci In.Time – opowiada Wojciech Bychawski.
Docenia, że właściciele sieci In.Time mają duże doświadczenie w branży, ponieważ działają w niej od samego początku.
– Nie brak im też dobrej intuicji biznesowej. Te elementy przekładają się na know-how, które jest niezwykle cenne w drodze do osiągnięcia sukcesu – mówi Wojciech Bychawski.
W ramach umowy franczyzowej in.Time przekazuje kompletną wiedzę dotyczącą zarówno zarządzania studiem treningowym, jak i samego treningu EMS. Nie trzeba więc mieć specjalistycznej wiedzy, aby myśleć nad otwarciem własnego studia.
Młody sektor
Zdaniem franczyzobiorcy Studia In.Time, branża treningu EMS w Polsce wciąż jest stosunkowo młoda i rozwija się bardzo dynamicznie.
– Trening EMS to idealna odpowiedź na trendy w branży fitness, rosnące tempo życia sprawia, że coraz więcej osób nie ma czasu na kilkugodzinne treningi, dlatego obserwujemy ciągły wzrost popularności tego typu treningu – mówi Wojciech Bychawski.
Pierwsze studio In.Time otworzył na początku 2021 roku w Bolechowicach. Lokal już po paru miesiącach zaczął na siebie zarabiać, a inwestycja zwracała się zgodnie z założonym biznesplanem.
– W efekcie szybko zacząłem rozglądać się za lokalizacja drugiego studia i kilka miesięcy później otworzyłem studio w Wieliczce, które również okazało się trafioną inwestycją – mówi Wojciech Bychawski.
Obecnie w sieci In.Time działa siedem placówek własnych (pięć w Krakowie i dwie w Warszawie) oraz dziewięć franczyzowych (trzy we Wrocławiu, a pozostałe w Bolechowicach, Wielicce, Tarnowie, Skawini, Niepołomicach i Myślenicach). W przypadku studia jednostanowiskowego koszt inwestycji wynosi 110-130 tys. zł, natomiast dla studia dwustanowiskowego jest to 230-260 tys. zł. Suma opłat to 7,9 proc. przychodu. Składają się na nią opłata franczyzowa (6.4 proc.) oraz opłata marketingowa (1,5 proc.)
WIZYTÓWKA STUDIO IN.TIME
- Kwota inwestycji: 110-130 tys. zł dla studia jednostanowiskowego i 230-260 tys. zł dla studia dwustanowiskowego
- liczba placówek: 7 własnych i 9 franczyzowych
- opłaty: 7,9 proc. przychodu studia
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


