Szybki trening na fali
Trening wykorzystujący elektrostymulację mięśni w Polsce dopiero się rozkręca. Jak zainwestować w klub oferujący taką usługę?
W Polsce coraz większą popularność zdobywa trening EMS, wykorzystujący technologię elektrostymulacji mięśni. W celu jego wykonania zakłada się kamizelkę podłączoną pod maszynę stymulującą mięśnie impulsem elektrycznym i stojąc wykonuje ćwiczenia, które zleci trener personalny. Taki trening trwa około 30 minut i należy go wykonywać maksymalnie dwa razy w tygodniu.
Prekusorzy EMS
EMS FitFactory to pierwsza sieć treningu EMS, która pojawiła się w Polsce. Działa od 2014 roku. Obecnie ma cztery placówki własne oraz siedem franczyzowych.
– Od początku tego roku otworzyliśmy już dwie placówki franczyzowe. Naszym celem jest otwarcie jeszcze czterech do końca roku – mówi Bartłomiej Garbicz, właściciel sieci EMS FitFactory.
Przyznaje, że przełom minionego i bieżącego roku to był trudny okres. Wojna w Ukrainie i galopująca inflacja powodowały duży niepokój klientów.
– Jednak już w drugim kwartale widać poprawę nastrojów, a dobre zarządzanie w firmie kosztami i przychodami ustabilizowały niepokój prowadzenia firmy w czasie tak wysokiej inflacji.
Patrząc też na ciągły rozwój i nowo powstałe studia EMS na rynku widzę, że wciąż jest to sektor, który w naszym kraju dopiero się rozwija – mówi Bartłomiej Garbicz.
Mniejsze ryzyko
Dodaje, że mimo wszystko prowadzenie biznesu w tak niepewnych czasach wiąże się z większym ryzykiem.
– Dlatego podejmując decyzje o nowym biznesie warto rozważyć i skorzystać z doświadczenia i know-how franczyzodawcy, który pomoże znacznie zminimalizować ryzyko biznesowe.
Patrząc na wypełnione kalendarze naszych trenerów, zdecydowanie można powiedzieć, że radzimy sobie bardzo dobrze. Natomiast oczywiście wszechobecne podwyżki mocno przekładają się na koszty prowadzenia firmy. Dlatego tak ważne jest dzisiaj mądre zarządzenie kosztami. Warto też dobrze dostosować ofertę usługi do rynku, aby część przychodowa pokryła wysokie koszty biznesu i wypracowała oczekiwany zysk – podkreśla Bartłomiej Garbicz.
Budżet jakim trzeba dysponować, aby otworzyć własne studio pod szyldem EMS FitFactory to około 100-120 tys. zł w zależności od lokalizacji.
– Jeśli wszystkie założenia biznesplanu się sprawdzają, to powinno zarabiać na siebie po czterech miesiącach od momentu otwarcia drzwi dla klientów – zapewnia Bartłomiej Garbicz.
Wstępna opłata franczyzowa wynosi 12 tys. zł netto a miesięczna w pierwszym roku to tylko 1 tys. zł.
WIZYTÓWKA EMS FITFACTORY
- Kwota inwestycji: 100-120 tys. zł
- liczba placówek: 4 własne i 7 franczyzowych
- opłaty: 1 tys. zł miesięcznie w pierwszym roku
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

