Kawiarnia na rowerze
Bike Café szuka franczyzobiorców nie tylko w aglomeracjach, ale też w nieco mniejszych miastach. Przy skorzystaniu z subskrypcji próg inwestycji można obniżyć praktycznie do zera.
Bike Café ma już 111 mobilnych, rowerowych kawiarni. Stoją w plenerze, w miejscach o dużym przepływie pieszych. Ale mogą też jeździć np. na eventy, co jest świetną okazją po pierwsze do promocji marki, a po drugie oczywiście do zarabiania.
– W porozumieniu z ambasadą Stanów Zjednoczonych obsługiwaliśmy np. wizytę prezydenta Joe Bidena – informuje Marcin Łojewski, CEO Bike Café. – 15 naszych rowerów serwowało kawę podczas spotkania z prezydentem na Zamku Królewskim w Warszawie.
Zdaniem franczyzodawcy, po martwym pandemicznym okresie rynek eventów na nowo odżywa i się rozwija.
– Dlatego poszerzyliśmy nasz zespół, który poszukuje dla franczyzobiorców możliwości pojawienia się na tego rodzaju imprezach – dodaje Marcin Łojewski.
Gotówka, subskrypcja lub leasing
Rowerową kawiarnię, w pełni wyposażoną m.in. w ekspresy ciśnieniowe oraz systemy zasilające. Dzięki Bike Café Monitoring System franczyzobiorcy mogą zdalnie zarządzać swoim biznesem – np. kontrolować zużycie kawy, czas pracy pracowników, rowery mają też geolokalizację. Cena standardowego roweru to obecnie 64,8 tys. zł netto. Rower elektryczny kosztuje 78,4 tus zł netto. Ale są możliwości obniżenia progu inwestycji. Jedna z nich to subskrypcja. Na czym ona polega?
– Franczyzobiorca podpisuje umowę franczyzową z nami oraz umowę subskrypcyjną z firmą zewnętrzną, specjalizującą się we wprowadzaniu modelu subskrypcyjnego do przedsiębiorstw. Ta firma zapewnia finansowanie sprzętu i jako właściciel rowerów udostępnia je licencjobiorcom na zasadzie subskrypcji – wyjaśnia Marcin Łojewski.
Miesięczna opłata za subskrypcję wynosi od 83 zł. Franczyzobiorca podpisuje umowę franczyzową na 24 lub 36 miesięcy. Zobowiązuje się, że przez cały okres jej trwania będzie miesięcznie kupował od franczyzodawcy określoną ilość kawy. Do jej ceny doliczana jest też tzw. opłata rowerowa. W modelu subskrypcyjnym franczyzobiorca także otrzymuje pełne wsparcie od centrali: szkolenie baristyczne, wsparcie z zakresu wdrożenia biznesu, marketingu i promocji swojej kawiarni. W pakiecie znajduje się również opieka serwisu technicznego, IT. Franczyzobiorca – jeśli zechce – po zakończeniu okresu subskrypcji ma możliwość wykupienia roweru na własność. A po zakończeniu trwania umowy jest mu zwracana kaucja, którą płaci na początku.
Kolejną opcją jest leasing.
– Mamy atrakcyjną ofertę leasingową dla nowootwartych firm – podkreśla Marcin Łojewski. – Dzisiaj uzyskanie kredytu czy leasingu jest coraz trudniejsze, a w naszym przypadku próg wymagań, stawianych przez leasingodawcę, jest naprawdę bardzo przyzwoity.
Otwarci na nowe
Do tej pory Bike Café rozwijało sieć głównie w największych miastach.
– Mamy też jednak kilka kawiarni w mniejszych miastach, jak chociażby Kalisz, i widzimy, że radzą sobie bardzo dobrze – zauważa Marcin Łojewski. – Dlatego chcemy teraz położyć większy nacisk na poszukiwania franczyzobiorców właśnie w takich lokalizacjach. Chętnie widzielibyśmy nasze rowery np. w Opolu, Rzeszowie, Kielcach czy Rybniku.
Franczyzodawca przygotował już pulę konkretnych lokalizacji w różnych miastach i może je udostępnić licencjobiorcom.
– Mamy dział zajmujący się wyszukiwaniem lokalizacji – podkreśla Marcin Łojewski. – To jeden z elementów wsparcia dla naszych franczyzobiorców, które w ostatnich latach bardzo mocno rozwinęliśmy.
Jak zapewnia franczyzodawca, pomimo trudnej sytuacji ogólnorynkowej sieć Bike Café odnotowuje stałe przyrosty zarówno sieci, jak i sprzedaży.
– Wprawdzie kawa nie jest rzeczą pierwszej potrzeby, ale naprawdę wiele osób lubi ją wypić w plenerze, np. podczas weekendowego spaceru – mówi Marcin Łojewski. – Na pewno w utrzymaniu stałego wzrostu sprzedaży pomaga też nasza aplikacja Bike Café Friends. Do tej pory miała już 25 tys. pobrań.
WIZYTÓWKA BIKE CAFE
Sieć mobilnych kawiarni.
- 111 kawiarni
- koszt subskrypcji 83 zł miesięcznie
- koszt roweru od 64,8 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


