Polska franczyza za granicą

Grupa WGN otworzyła w tym roku dwa biura w Hiszpanii. Kolejne ruszą na Cyprze i w Turcji. Franczyzodawca nie zapomina też o rozwoju sieci franczyzowej w Polsce.
W minionym roku trudna dostępność kredytów sprawiła, że rynek nieruchomości wyhamował. Spowolnienia nie odczuła jednak Grupa WGN, najstarsza sieć biur nieruchomości.
Dobry rok
W minionym roku WGN przeprowadziła w sumie ponad 13,6 tys. transakcji.
– To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę ubiegłoroczną sytuację. Rok wcześniej, czyli w 2021 roku, transakcji mieliśmy ponad 15 tys., ale ich wolumen jest podobny do ubiegłorocznego, ponieważ ceny nieruchomości w minionym roku były wyższe – mówi Leszek Michniak, prezes Grupy WGN.
W sieci działa już blisko setka biur własnych i franczyzowych. W tym roku pojawiło się już osiem nowych biur franczyzowych.
– Mamy też kolejne biuro, które przejęło już drugie pokolenie właścicieli. Działa ono od 28 lat w Ostrowie Wielkopolskim. W Grupie WGN działa siedem biur, które z powodzeniem prowadzi już drugie pokolenie właścicieli – mówi Leszek Michniak.
Firma coraz bardziej zaznacza także swoją obecność za granicą. W kwietniu tego roku podpisała dwie kolejne umowy na biura w Hiszpanii. W sumie w tym kraju działają już trzy placówki pod szyldem WGN.
– Jedna z nich to biuro nieruchomości WGN Premium, które będzie się zajmowało ofertami o wielomilionowych wartościach – podkreśla Leszek Michniak.
WGN prowadzi też rozmowy z osobami zainteresowanymi otwarciem biur na Cyprze i w Turcji.
– Nie jesteśmy już tylko polską firmą, ale prężnie rozwijamy się za granicą. Polacy coraz chętniej inwestują w nieruchomości poza rodzimym krajem, a WGN specjalizuje się głównie w drogich nieruchomościach – premium i komercyjnych, dzięki temu agencje uzyskują wysokie przychody – mówi Leszek Michniak.
Najlepiej na wyłączność
WGN przykłada dużą wagę do tego, żeby agencje pracowali na ofertach na wyłączność.
– Polega to na tym, że daną nieruchomością opiekuje się tylko jedna agencja, dzięki czemu nie musi konkurować z innymi. Zaangażowanie w sprzedaż nieruchomości jest wtedy dużo większe. W minionym roku aż 63 proc. naszych ofert to były oferty na wyłączność, a w kwietniu tego roku ich odsetek sięgnął już 64 proc. W USA przeciętna liczba ofert na wyłączność w biurach wynosi 97 proc. – mówi Leszek Michniak.
Dodaje, że w uzyskiwaniu dobrych wyników sprzedażowych w sieci pomagają także wielogodzinne szkolenia, w których biorą udział agenci.
Zdaniem prezesa WGN rządowy program dotyczący kredytów na 2 proc., który wejdzie w życie w lipcu, zwiększy jeszcze bardziej zainteresowanie nieruchomościami. Można się też spodziewać kosmetycznych podwyżek cen.
– Już w tej chwili ceny na polskim rynku są tak wysokie, że przestrzeń do podwyżek jest niewielka. Ale wszystko zależy od tego, czy i w jakim stopniu będzie hamowana inflacja – mówi Leszek Michniak.
Opłata startowa w przypadku nawiązania współpracy z WGN wiąże się z kosztem rzędu 4,5 tys. zł netto. Natomiast opłaty miesięczne zaczynają być pobierane od trzeciego miesiąca prowadzenia działalności – licencyjna wynosi 160 euro, a administracyjno-marketingowa 590 zł netto.
WIZYTÓWKA SIECI WGN
Sieć agencji nieruchomości.
- Liczba oddziałów – 97
- Opłata startowa – 4,5 tys. zł
- Miesięczna opłata licencyjna – 160 euro
- Miesięczna opłata marketingowa – 590 zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej