Pomysł na biznes w trudnych czasach
Sieć Stokrotka wspiera finansowo nowych franczyzobiorców. Zastrzyk gotówki od centrali, wspomagający otwarcie sklepu może być naprawdę bardzo duży.
Pod szyldem Stokrotka działa ponad 900 sklepów, w tym 83 franczyzowe.
– Przyglądamy się od zawsze rynkowi. Analizujemy sytuację i wychodzimy naprzeciw nowym potrzebom – podkreśla Katarzyna Stadler, dyrektor ds. franczyzy Stokrotki. – Obecna sytuacja gospodarcza hamuje entuzjazm związany z inwestowaniem. Nowe przedsięwzięcia stanowią jednak często warunek rozwoju. Sieć Stokrotka to w dużej mierze własne sklepy, jednak kładziemy duży nacisk także na współpracę z franczyzobiorcami, tworząc komfortowe dla obu stron warunki. Zależy nam na rozwoju sieci, dlatego wychodzimy naprzeciw przedsiębiorcom, oferując im różne warianty wsparcia finansowego.
Zastrzyk od sieci
Sieć skrupulatnie podchodzi do wyboru lokalizacji placówek, także tych franczyzowych. Może znaleźć lokalizację dla nowego sklepu, choć miejsce może zaproponować także przyszły franczyzobiorca. Tak było w przypadku Stokrotki we wsi Korczyna koło Krosna. Sklep został zbudowany od zera na działce, położonej w dogodnej lokalizacji, zaproponowanej przez partnera. A partnerem sieci we wsi Korczyna została Grupa EKO-Karpaty z Krosna, która specjalizuje się w organizacji wyjazdów integracyjnych, szkolnych oraz indywidualnych i poszukiwała możliwości dywersyfikacji działalności.
– Pandemia, a następnie wojna w Ukrainie znacznie spowolniły nasz rozwój. Zostaliśmy zmuszeni do poszukiwania źródła dochodu, które przyniesie stabilność, a jednocześnie pchnie firmę do przodu – mówi Aldona Opach, prezes zarządu Grupy EKO-Karpaty, franczyzobiorcy supermarketu Stokrotka. – Umowa z siecią pozwoliła nam uruchomić supermarket, nie ponosząc przy tym dużych nakładów. Firma pokryła niemal 100 proc. kosztów inwestycji. To było dla nas idealne rozwiązanie.
Potencjał przekładany na dofinansowanie
Każda planowana placówka poddawana jest szczegółowej analizie pod względem potencjału. Stokrotka na tej podstawie określa wysokość wsparcia finansowego oferowanego franczyzobiorcom. Dofinansowanie przekazywane na start działalności może wynosić od 300 tys. do nawet 1 mln zł.
– Współpracujemy wyłącznie z przedsiębiorcami zaangażowanymi i nastawionymi na wspólną pracę. Rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami mają dla nas tak samo kluczowe znaczenie, jak właściwa lokalizacja. Umowa franczyzowa podpisywana jest na sześć lat i może zostać przedłużona. W takim przypadku Stokrotka ponownie oferuje wsparcie finansowe na remont sklepu – informuje Katarzyna Stadler.
W sieci Stokrotka funkcjonują markety o powierzchni od 200 do 400 m2 i większe supermarkety. Firma otwiera placówki zarówno w miastach, jak i mniejszych miejscowościach. Dzięki przemyślanemu modelowi franczyzy w sieci działają przedsiębiorcy, którzy już po roku współpracy otwierają kolejny sklep.
Tempo przygotowania placówki do otwarcia pod szyldem Stokrotki zależy od lokalizacji. W istniejących budynkach wynosi około trzech miesięcy. Rekord to osiem tygodni. W tym przypadku placówka powstała w ramach działającego już sklepu, po przeprowadzeniu rebrandingu oraz dopasowaniu do standardów sieci.
– Naszą przewagą jest przede wszystkim bogaty asortyment w atrakcyjnych cenach, w tym szeroka oferta produktów marki własnej. Sieć przyciąga klientów korzystnymi promocjami i ofertą dostępną z aplikacją, z której korzysta ponad 1,5 mln osób. Właściciele lokalnych sklepów, dołączając do Stokrotki, zyskują siłę marki, jej marketingu, tym samym zwiększając zasięg swoich działań i dochody – podreśla Katarzyna Stadler.
Silne wsparcie
W sklepach Stokrotka dostępne są też m.in. produkty regionalne, charakterystyczne dla danej okolicy. Franczyzobiorcy mogą wiec nawiązywać współpracę z lokalnymi producentami żywności oferującymi artykuły takie jak pieczywo, mięso czy wędliny.
– Rozpoczęliśmy współpracę z lokalnymi wędliniarzami i przygotowaliśmy kącik z produktami z regionu. Będziemy też lokalnie zaopatrywać sklep w pieczywo – wylicza Aldona Opach.
Dostawy do sklepów z magazynów Stokrotki realizowane są sześć razy w tygodniu. Wszystkie placówki sieci wyposażone są w system IT, który kontroluje stan zatowarowania danej Stokrotki i wskazuje zapotrzebowanie na konkretne produkty. W ramach współpracy franczyzowej sieć organizuje także szkolenia wstępne dla personelu. Odbywają się w sklepach i skoncentrowane są na praktycznych aspektach prowadzenia biznesu. Ponadto koncept oferuje dodatkowe szkolenia e-learningowe, obejmujące wszystkie stanowiska pracy.
– Wśród naszych franczyzobiorców są osoby, które nigdy wcześniej nie miały styczności z naszą branżą i prowadzeniem sklepu spożywczego. Nie trzeba jednak mieć doświadczenia zawodowego w tym zakresie. Wyszkolimy każdą osobę, pod warunkiem że chce ona poprowadzić sklep spożywczy i rozwijać się w tym kierunku – zapewnia Katarzyna Stadler. – Pomagamy też w rekrutacji pracowników, w organizacji otwarcia sklepu. Nasi partnerzy mogą również przez cały okres współpracy liczyć na doradztwo przeznaczonego im opiekuna.
WIZYTÓWKA STOKROTKI
Sieć marketów spożywczych.
- ponad 900 sklepów, w tym 83 franczyzowe
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


