Dbamy o franczyzobiorców
– Każdy franczyzobiorca na każdym etapie prowadzenia działalności może liczyć na nasze wsparcie – zapewnia Ewa Wieczorek z NEONAIL.
Czy sieć NEONAIL odczuła skutki inflacji? Klientki oszczędzają na zakupach?
Obserwujemy i analizujemy ścieżki działań klienta, starając się zawsze wychodzić naprzeciw jego potrzebom w ujęciu omnichannelowym. Kluczowe dla nas jest bycie elastycznym i uważnym w stosunku do zmieniających się trendów rynkowych oraz tendencji zakupowych. To samo dotyczy współpracy z franczyzobiorcami. Staramy się na bieżąco reagować na sygnały z rynku oraz na potrzeby naszych franczyzobiorców, dopasowując warunki współpracy do oczekiwań.
A jakie jest obecnie zainteresowanie Państwa franczyzą?
Dostajemy regularnie zgłoszenia od potencjalnych franczyzobiorców zainteresowanych współpracą i każde takie zgłoszenie wnikliwie analizujemy. Bardzo dbamy o relacje z naszymi partnerami i staramy się tworzyć przyjazny dla każdego potencjalnego franczyzobiorcy system współpracy. Może dlatego najczęściej prowadzą oni więcej niż jeden punkt NEONAIL. Wśród naszych franczyzobiorców nie brakuje osób z wysokimi zdolnościami managerskimi, szeroką świadomością biznesową i nastawieniem na cele sprzedażowe oraz doświadczeniem w branży beauty.
Rozumiem, że mogą liczyć na wsparcie ze strony franczyzodawcy?
Każdy franczyzobiorca na każdym etapie prowadzenia działalności może liczyć na nasze wsparcie, zarówno w zakresie samego startu prowadzenia biznesu, jak i wyboru lokalizacji pod funkcjonowanie punktu sprzedaży, negocjacji warunków najmu powierzchni w centrum handlowym czy analizy potencjału sprzedażowego inwestycji. W ramach współpracy franczyzowej otrzymuje gotowy projekt oraz aranżację punktu sprzedaży. Właścicielom biznesu oraz ich pracownikom oferujemy cykliczne szkolenia produktowe i sprzedażowe. Wspieramy prawidłowy sposób ekspozycji produktów, co bardzo korzystnie wpływa na sprzedaż. Prowadzimy też cykliczny system ewaluacyjny. Stałe wizyty naszych regionalnych kierowników sprzedaży mają na celu wsparcie franczyzobiorców w zakresie sprzedaży i szkoleń oraz doradztwo w sprawach rotacji produktem. Jesteśmy cały czas do dyspozycji naszych kontrahentów, partnerujemy im w biznesie. Franczyzobiorca jest zaangażowany w życie marki i bierze udział w ogólnopolskich akcjach reklamowych oraz aktywnościach promocyjnych skierowanych do konsumentek.
Jak przebiega rozwój sieci?
W ubiegłym roku zaprezentowaliśmy zupełnie nowy format ekspozycyjny punktów sprzedaży w galeriach handlowych, nawiązujący do aktualnych trendów i designu w duchu eco. W 2023 r. kontynuujemy ten proces i od stycznia otworzyliśmy już 5 takich ekspozycji w ramach naszej sieci. Do końca roku mamy w planach realizację jeszcze przynajmniej kolejnych dwóch. Na bieżąco monitorujemy sytuację na rynku i poszukujemy nowych możliwości. Zależy nam na ekspansji sieci sprzedaży stacjonarnej szczególnie w lokalizacjach o dużym potencjale sprzedażowym, dających klientowi możliwość nie tylko dokonania zakupów, ale również spędzenia czasu w atrakcyjnej formie. Bierzemy pod uwagę komercjalizację i wielkość obiektu, liczbę mieszkańców miasta oraz strukturę klientów.
Ile trzeba zainwestować w stoisko Neonail?
Warunki finansowe inwestycji zależne są od kilku czynników. Znaczenie ma wielkości stoiska, traffic w danym centrum handlowym, sposób realizacji takich kwestii jak zatrudnienie, czy sama forma prowadzenia działalności gospodarczej. Działanie pod logo NEONAIL nie wiąże się z żadnymi opłatami marketingowymi. Nasi kontrahenci raz w roku uiszczają symboliczną opłatę za korzystanie z sieci franczyzowej. Koszt zakupu pop up store na potrzeby prowadzenia punktu sprzedaży zaczyna się od kwoty 40 tys. zł i rośnie wraz ze wzrostem powierzchni ekspozycji. Kolejnym kosztem jest zatowarowanie punktu w produkty. Szacunkową wartość pierwszego zamówienia oraz warunki finansowe przedstawiamy każdemu kontrahentowi podczas indywidualnych spotkań. Omawiamy również szczegółowo zasady współpracy i system wsparcia sprzedaży, którym obejmujemy sieć franczyzową. Dodatkowo, jak przy prowadzeniu każdego innego punktu sprzedaży, uwzględnić należy koszt zakupu takich elementów jak kasa fiskalna, komputer, system sprzedażowy czy kaucję dla centrum handlowego, zabezpieczającą płatności czynszowe.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA NEONAIL
Sieć stoisk z kosmetykami i akcesoriami do stylizacji paznokci.
- 143 punkty własne
- 22 punkty franczyzowe
- min. inwestycja 40 tys. zł za stoisko, plus koszt zatowarowania, kasy fiskalnej itp.
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


