MBE stawia na firmy
Sieć oferująca m.in. zarządzanie przesyłkami chce mocniej wejść na rynek małych i średnich firm, a potem także dużych spółek.
Mail Boxes Etc.(MBE) dużo się dzieje oprócz zarządzania przesyłkami kurierskimi realizuje również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych.
Plany do korekty
W minionym roku firma podwyższyła kwotę wejścia do sieci z kilku do 40 tys. zł.
– Widzimy, że większa kwota stanowi nieco większą barierę wejścia, ale słabsze zainteresowanie franczyzą wynika przede wszystkim z tego, że sytuacja gospodarcza jest niepewna i ludzie mniej chętnie inwestują we własny biznes – mówi Emil Mikina, country manager w MBE.
Ponadto firma w ostatnim czasie przeszła sporą reorganizację kadrową, więc plany odnośnie otwierania nowych punktów nieco się przesunęły w czasie.
– Mamy niskie bezrobocie i znalezienie kompetentnych osób do pracy jest wyzwaniem. Sam jestem w firmie od kilku miesięcy i wciąż się uczę – mówi Emil Mikina.
Planowo w tym roku miało się otworzyć dziesięć nowych punktów. Plany trzeba jednak będzie skorygować.
– Powinno nam się udać otworzyć siedem punktów – mówi Emil Mikina.
Zapewnia, że lada chwila firma rusza z kampanią, która ma zachęcić nowych partnerów do współpracy. Przy tym spółka rozwija swoje usługi, jeszcze mocniej niż dotychczas kierując je w stronę sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
– Ten rynek najbardziej nas interesuje i chcielibyśmy mocniej w nim partycypować. W dalszej kolejności będziemy się otwierać także na duże firmy – mówi Emil Mikina.
W realizacji tych założeń pomoże firmie niedawna fuzja z platformą internetową PrestaShop. Dzięki temu firma otwiera się też na fullfilment.
Odporny biznes
Pomimo wielu wyzwań, w ostatnim czasie obroty MBE w Polsce rosną dwucyfrowo.
– Od kwietnia minionego roku było to w sumie 16,5 proc. Widzimy, że z powodu niepewnej sytuacji gospodarczej ludzie ograniczają wydatki, ale my działamy w niszach i bronimy się jakością – tłumaczy Emil Mikina.
Dodaje, że biznes MBE opiera się na trzech elementach – usługi kurierski i transport, pakowanie, poligrafia i marketing. Do tego dochodzi fullfilment, który jest mocno połączony z e-commerce.
– Staramy się utrzymywać dwucyfrowe tempo wzrostu, ale to jest ciągła praca – mówi Emil Mikina.
Firma ma ambicje, żeby stać się wiodącą platformą, która oferuje rozwiązania w obszarze handlu elektronicznego, wysyłek, fulfillment’u oraz rozwiązań marketingowych dla MSP i klientów indywidualnych.
Ani inflacja, ani sytuacja gospodarcza nie dotyka także biznesu Roberta Kotkowskiego, który prowadzi Centrum MBE we Wrocławiu.
– Te aspekty w ogóle nas nie dotyczą. To dzięki temu, że opieramy się nie na jednej, a kilku nogach biznesowych. MBE jest biznesem odpornym na zawirowania gospodarcze – uważa Robert Kotkowski.
Jego zdaniem MBE nie ma też dużej konkurencji w Polsce.
– Zwykłe punkty nadań i odbioru przesyłek nie są dla nas konkurencją, ponieważ mają one bardzo wąski zakres usług. U nas wszystkie usługi są w jednym miejscu – mówi Robert Kotkowski.
Zanim otworzył punkt MBE przez ponad 20 lat pracował w firmach kurierskich. Z MBE współpracuje już dziesięć lat. Podoba mu się to, że firma oferuje szeroką gamę usług.
– Mamy nie tylko usługi kurierskie, ale także spedycję, magazynowanie i mikrologistykę. Przy tym każdy może znaleźć coś dla siebie, bo firma nie narzuca obowiązku korzystania ze wszystkich możliwości. Przedsiębiorcy sami decydują o sobie, wybierają usługi, z których będą korzystać i mają dowolność określenia marży na usługach oraz produktach. To nie jest tak, jak w korporacji, gdzie człowiek ma związane ręce. Mam dużą swobodę działania– podkreśla Robert Kotkowski.
Prowadzi on jeden punkt MBE i nie chce więcej.
– W młodych latach dużo pracowałem, a teraz wolę mieć więcej czasu dla siebie – mówi Robert Kotkowski.
WIZYTÓWKA MAIL BOXES Etc.
Sieć biur świadczących usługi w zakresie poligrafii i logistyki.
- Liczba placówek w Polsce: 37
- Opłata wstępna: 40 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


