Z banku do marketingu

Kamil Pilny rzucił pracę w banku, żeby zostać partnerem Ad Awards. Jak mu idzie biznes?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Agencji Ad Awards przybywa klientów i franczyzobiorców. Firma współpracuje z dziesięcioma partnerami. Lada chwila ma dołączyć kilku kolejnych.
– W tym roku chcielibyśmy pozyskać do współpracy piętnastu partnerów – mówi Michał Głowala, dyrektor w Ad Awards.
Michał Głowala sam jest franczyzobiorcą Ad Awards. Biznes szedł mu na tyle dobrze, że awansował w strukturze firmy i dzisiaj szkoli franczyzobiorców.
– Byłem jednym z pierwszych franczyzobiorców Ad Awards i nie miałem przykładu, dzięki któremu widziałbym, jak dobrze można prowadzić ten biznes – wspomina Michał Głowala. Sam stał się jednak przykładem dla Kamila Pilnego, który współpracę z Ad Awards nawiązał półtora roku temu.
– Wcześniej pracowałem w mBanku jako konsultant. W czasie COVID-19 ludzie przestali jednak zaciągać kredyty. Od Michała dowiedziałem się, że branża reklamowa jest bardzo perspektywiczna i odporna na zawirowania gospodarcze. Analizowałem ten biznes, patrzyłem, jak działa konkurencja i postanowiłem zainwestować. Nie miałem żadnego doświadczenia w marketingu – mówi Kamil Pilny
Dostał jednak bardzo dobre wsparcie z Ad Awards. Przekonał się, że digital marketing to produkty, które każdy zna i z których niemal każdy korzysta. Dzisiaj ze swojego biznesu jest bardzo zadowolony i chce się rozwijać w tym kierunku.
– Ostatnie miesiące są dla mnie wyjątkowo dobre finansowo. Sam koszt franczyzy zwraca mi się co miesiąc – mówi Kamil Pilny.
Ponadto podoba mu się nawiązywanie relacji z przedsiębiorcami. Takie kontakty są bardzo cenne.
– Jak ktoś naprawdę chce, to można w tej branży zarobić duże pieniądze. W minionym miesiącu podpisałem kontrakt na ponad 90 tys. zł i to się korzystnie przekłada na moje prowizje – mówi Kamil Pilny.
Konieczne zaangażowanie
Franczyzobiorca Ad Awards podkreśla jednak, że pieniądze nie przychodzą same, a w biznes trzeba się zaangażować.
– Trzeba pracować, bez tego nie ma nic. Oprócz tego warto być otwartym dla ludzi i komunikatywnym. Nie potrzeba jednak wiedzy marketingowej. Marketingu można się nauczyć w krótkim czasie. Ponadto właściciele agencji pomagają we wszystkim. To nie jest korporacja, gdzie nie ma kontaktu z nikim. U nas panuje rodzinna atmosfera – przekonuje Michał Głowala.
Placówki Ad Awards są mobilne. Partnerzy nie potrzebują biura, tylko laptopa i telefonu.
– Praca w praktyce polega na tym, że jeździmy do przedsiębiorców na kawę i przekonujemy ich do współpracy z nami – mówi Michał Głowala.
Usługi marketingowe dla pozyskanych przez franczyzobiorców klientów realizują wewnętrzni specjaliści Ad Awards. Rolą franczyzobiorców jest zdobywanie klientów dzięki rekomendacji oferty franczyzodawcy i utrzymywanie z nimi relacji.
Przy tym w ostatnim czasie Ad Awards wprowadziła kilka zmian do swojej oferty.
– Przede wszystkim zrezygnowaliśmy z opłaty abonamentowej. Chcemy w ten sposób pokazać, że nie zarabiamy na franczyzie oraz ułatwić działalność franczyzobiorcom, którzy dzięki temu nie będą musieli martwić się o opłaty, jeśli trafi im się słabszy miesiąc – mówi Michał Głowala.
Ponadto firma mocno postawiła na szkolenia.
– Kiedyś mieliśmy jednorazowy cykl szkoleń. Teraz jest ich znacznie więcej – mówi Michał Głowala.
Co więcej, Ad Awards chce ruszyć za granicę. Partnerzy mogą szukać klientów poza granicami kraju, a prowizje za ich zdobycie są wyższe niż w przypadku zdobywania klientów w Polsce.
WIZYTÓWKA MARKI AD AWARDS
Ogólnopolska sieć agencji marketingowych.
- jedna placówka własna i 10 franczyzowych
- brak opłaty miesięcznej
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...