Z banku do marketingu
Kamil Pilny rzucił pracę w banku, żeby zostać partnerem Ad Awards. Jak mu idzie biznes?
Agencji Ad Awards przybywa klientów i franczyzobiorców. Firma współpracuje z dziesięcioma partnerami. Lada chwila ma dołączyć kilku kolejnych.
– W tym roku chcielibyśmy pozyskać do współpracy piętnastu partnerów – mówi Michał Głowala, dyrektor w Ad Awards.
Michał Głowala sam jest franczyzobiorcą Ad Awards. Biznes szedł mu na tyle dobrze, że awansował w strukturze firmy i dzisiaj szkoli franczyzobiorców.
– Byłem jednym z pierwszych franczyzobiorców Ad Awards i nie miałem przykładu, dzięki któremu widziałbym, jak dobrze można prowadzić ten biznes – wspomina Michał Głowala. Sam stał się jednak przykładem dla Kamila Pilnego, który współpracę z Ad Awards nawiązał półtora roku temu.
– Wcześniej pracowałem w mBanku jako konsultant. W czasie COVID-19 ludzie przestali jednak zaciągać kredyty. Od Michała dowiedziałem się, że branża reklamowa jest bardzo perspektywiczna i odporna na zawirowania gospodarcze. Analizowałem ten biznes, patrzyłem, jak działa konkurencja i postanowiłem zainwestować. Nie miałem żadnego doświadczenia w marketingu – mówi Kamil Pilny
Dostał jednak bardzo dobre wsparcie z Ad Awards. Przekonał się, że digital marketing to produkty, które każdy zna i z których niemal każdy korzysta. Dzisiaj ze swojego biznesu jest bardzo zadowolony i chce się rozwijać w tym kierunku.
– Ostatnie miesiące są dla mnie wyjątkowo dobre finansowo. Sam koszt franczyzy zwraca mi się co miesiąc – mówi Kamil Pilny.
Ponadto podoba mu się nawiązywanie relacji z przedsiębiorcami. Takie kontakty są bardzo cenne.
– Jak ktoś naprawdę chce, to można w tej branży zarobić duże pieniądze. W minionym miesiącu podpisałem kontrakt na ponad 90 tys. zł i to się korzystnie przekłada na moje prowizje – mówi Kamil Pilny.
Konieczne zaangażowanie
Franczyzobiorca Ad Awards podkreśla jednak, że pieniądze nie przychodzą same, a w biznes trzeba się zaangażować.
– Trzeba pracować, bez tego nie ma nic. Oprócz tego warto być otwartym dla ludzi i komunikatywnym. Nie potrzeba jednak wiedzy marketingowej. Marketingu można się nauczyć w krótkim czasie. Ponadto właściciele agencji pomagają we wszystkim. To nie jest korporacja, gdzie nie ma kontaktu z nikim. U nas panuje rodzinna atmosfera – przekonuje Michał Głowala.
Placówki Ad Awards są mobilne. Partnerzy nie potrzebują biura, tylko laptopa i telefonu.
– Praca w praktyce polega na tym, że jeździmy do przedsiębiorców na kawę i przekonujemy ich do współpracy z nami – mówi Michał Głowala.
Usługi marketingowe dla pozyskanych przez franczyzobiorców klientów realizują wewnętrzni specjaliści Ad Awards. Rolą franczyzobiorców jest zdobywanie klientów dzięki rekomendacji oferty franczyzodawcy i utrzymywanie z nimi relacji.
Przy tym w ostatnim czasie Ad Awards wprowadziła kilka zmian do swojej oferty.
– Przede wszystkim zrezygnowaliśmy z opłaty abonamentowej. Chcemy w ten sposób pokazać, że nie zarabiamy na franczyzie oraz ułatwić działalność franczyzobiorcom, którzy dzięki temu nie będą musieli martwić się o opłaty, jeśli trafi im się słabszy miesiąc – mówi Michał Głowala.
Ponadto firma mocno postawiła na szkolenia.
– Kiedyś mieliśmy jednorazowy cykl szkoleń. Teraz jest ich znacznie więcej – mówi Michał Głowala.
Co więcej, Ad Awards chce ruszyć za granicę. Partnerzy mogą szukać klientów poza granicami kraju, a prowizje za ich zdobycie są wyższe niż w przypadku zdobywania klientów w Polsce.
WIZYTÓWKA MARKI AD AWARDS
Ogólnopolska sieć agencji marketingowych.
- jedna placówka własna i 10 franczyzowych
- brak opłaty miesięcznej
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


