Biznes w motoryzacji

Auto Gamma znalazł masterfranczyzobiorców w Anglii i Niemczech. A jak rozwija się w Polsce?
Auto Gamma z ofertą franczyzową wystartowała zaledwie rok temu. Szybko znaleźli się chętni na współpracę. Teraz w sieci działa sześć dużych oddziałów – pięć w Polsce i jeden w Hiszpanii.
– Wszystkie rozwijają się prężnie a ich koszt inwestycji zwrócił się w pierwszym kwartale działalności – zapewnia Małgorzata Stachurska, team lider i opiekun punktów franczyzowych w Auto Gamma.
Rozwój za granicą
W pierwszym kwartale tego roku ruszyły dwa oddziały franczyzowe Auto Gammy. W planach są kolejne.
– Jesteśmy w pełni przygotowani do otwarcia oddziałów masterfranczyzowych w Anglii oraz Niemczech – mówi Małgorzata Stachurska.
Znaleźli się też chętni na biznes pod szyldem Auto Gamma w Katowicach, Gliwicach, Stalowej Woli i Gdańsku.
– W tym roku planujemy zrealizować nasze ambitne cele i otworzyć kilka kolejnych oddziałów w strategicznych lokalizacjach na terenie kraju – mówi Małgorzata Stachurska.
Auto Gamma specjalizuje się w wymianie i regeneracji reflektorów samochodowych. Usuwa też wgniecenia PDR oraz naprawia szyby samochodowe. Aby otworzyć placówkę pod tym szyldem, trzeba zainwestować 150 tys. zł netto, w tym 40 tys. zł to opłata wstępna. Na zwrot można liczyć już po pół roku prowadzenia działalności. Umowa jest zawierana na pięć lat z możliwością przedłużenia. Opłata miesięczna wynosi 8,5 proc. od sprzedaży netto, a marketingowa to 2 proc. od sprzedaży netto. Prognozowany miesięczny zysk netto po pierwszym okresie działalności z zatrudnieniem pięciu osób to kwota powyżej 50 tys. zł.
Sprostać wyzwaniom
Jerzy Golonka nawiązał współpracę partnerską z Auto Gamma we wrześniu 2022 roku. Działa jeszcze zbyt krótko, żeby mówić o zwrocie z inwestycji, ale z placówki jest bardzo zadowolony.
– Współpraca przebiega bardzo dobrze, franczyzodawca jest pomocny w rozwiązywaniu wielu problemów. Oczywiście są drobne minusy, jak to w każdym biznesie, np. czasowy brak jakiś części. Wyzwaniem na pewno jest dobór odpowiednich ludzi i ich przeszkolenie. Nam akurat udało się skompletować świetny zespół. Kolejnym wyzwaniem na pewno jest zapanowanie nad kosztami i utrzymanie wysokich przychodów i tym samym marży. Cały czas staramy się zwiększać wydajność i pozyskiwać coraz więcej klientów – mówi Jerzy Golonka.
Generalnie działalność w motoryzacji jest wyzwaniem. Branża w ostatnim czasie przechodziła poważne turbulencje. Do tego konkurencja na tym rynku jest bardzo duża.
– Klienci coraz bardziej wymagają doskonałej jakości, innowacyjnych rozwiązań i nowoczesnych technologii w pojazdach. Nasza firma musi być elastyczna i gotowa by dostosować się do tych zmian, aby wyprzedzać swoją konkurencję. Dlatego ciągle inwestujemy w badania i rozwój oraz staramy się dostosowywać do zmieniających się potrzeb klientów – mówi Małgorzata Stachurska,
WIZYTÓWKA MARKI AUTO GAMMA
- 1 placówka własna i 6 w franczyzowych w Polsce oraz 1 oddział w Hiszpanii
- kwota inwestycji – 150 tys. zł
- przychód netto – 70-180 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej