Tylko sprawdzona franczyza się opłaca
– Żeby się nie pomylić przy wyborze franczyzy, warto wiedzieć czym franczyza jest, a czym nie jest – mówi dr Marta Ziółkowska z SGH, prowadząca studia podyplomowe z franczyzy.
W kolejnym odcinku programu Firma postaraliśmy się dowiedzieć wszystkiego o podstawach franczyzy.
Arkadiusz Słodkowski z Franchising.pl zapytał dr Martę Ziółkowską ze Szkoły Głównej Handlowej o:
- zalety i wady franczyzy;
- to, skąd franczyza się wzięła;
- kiedy franczyza pojawiła się w Polsce i które firmy były pionierami;
- co franczyzobiorca musi dowiedzieć się od franczyzodawcy, aby czuł się bezpiecznie;
- jak wygląda polski rynek franczyzy i jak go można jeszcze ulepszyć;
- do czego służy Kodeks Dobrych Praktyk we franczyzie;
- oraz czego można nauczyć się na jedynych studiach o franczyzie prowadzonych na SGH?
Oglądaj wywiady o własnym biznesie na kanale Franchising-PL. Naprawdę warto!
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej