Franczyza w car concierge
– Nasz sposób serwisowania aut niedługo stanie się normą, ponieważ ludzie nie chcą tracić czasu na logistykę związaną z serwisem – mówi Jakub Dudzik, założyciel FORZA Engineering.
FORZA buduje sieć franczyzową od niedawna. Jakie jest zainteresowanie współpracą?
Mamy dwie placówki, które działają w Bielsku-Białej i Bytomiu. Niedługo może ruszyć punkt franczyzowy w Krakowie. Generalnie zapytań o współpracę z nami jest sporo, ale do dalszych rozmów przechodzi niewiele osób. Mamy swoje wymagania odnośnie doboru partnerów. Kluczowa jest znajomość branży motoryzacyjnej. Dodatkowo z naszych obserwacji wynika, że najłatwiej poszerzyć o nasze usługi swoją już działającą firmę, np. deatilingową, ubezpieczeniową czy leasingową.
Czym się wyróżnia FORZA Engineering na rynku car concierge?
Proponujemy nowy system podejścia do obsługi serwisowej samochodów na zasadach car concierge. W Polsce działa trochę podmiotów oferujących car concierge, ale zajmują się one głównie logistyką i transportem samochodów do serwisów i naprawy. Umawiają wizyty. My obsługujemy klienta od momentu zakupu auta do czasu jego sprzedaży, w dodatku kompleksowo. Żywo uczestniczymy w jego naprawach, weryfikujemy ich zasadność i prawidłowość, znamy się na technologii i procedurach oraz na mechanice. Jesteśmy doradcą i opiekunem klienta, na każdym etapie serwisowania oraz obsługi samochodu.
Czy to podejście się sprawdza?
Jesteśmy przekonani, że nasz sposób serwisowania aut niedługo stanie się normą. Ludzie nie chcą tracić czasu na logistykę związaną z serwisem.
Czy rynek sprzyja dzisiaj rozwojowi usług car concierge?
Warunki do prowadzenia biznesu w branży motoryzacyjnej są wymagające, ale jednocześnie oferują wiele możliwości rozwoju i całkiem dobrego zarobku. Nie pomaga nam galopująca inflacja, zmieniające się preferencje klientów i niedobór elementów elektronicznych. Przy tym klienci mają coraz wyższe wymagania i oczekiwania. Dostosowanie się do nich wymaga sporej elastyczności i umiejętności szybkiego reagowania na zamieniające się warunki. Jednocześnie jednak właściciele bardziej dbają o swoje pojazdy, gdyż często próba zakupu nowego auta kończy się fiaskiem. Dzięki innowacyjności, elastyczności, a także świadomości zmian na rynku i braku potencjalnej konkurencji, wciąż dynamicznie się rozwijamy.
Jakie są wasze przewagi konkurencyjne?
W osiągnięciu sukcesu w tej branży bardzo pomaga nam budowanie relacji i długoletnich więzi z klientem, które opierają się na wzajemnym zaufaniu. Na ten aspekt kładziemy największy nacisk. Wygrywamy m.in. tym, że jesteśmy małą firmą, która nie ma rozwiniętej biurokracji. U nas decyzje są podejmowane niemal natychmiast, a klient zawsze ma do nas dostęp, ponieważ w każdą sprawę angażujemy się indywidualnie.
Ile trzeba zainwestować we współpracę z FORZA i ile można zarobić?
Minimalny wkład własny w nawiązanie współpracy to obecnie 60 tys. zł. Zarobki wyglądają różnie, ale jeden kierowca powinien obsługiwać dwa, maksymalnie trzy samochody dziennie. To daje maksymalnie około 60 pojazdów miesięcznie z jednego opiekuna serwisowego. Jeden pojazd generuje średnio około 1 tys. zł przychodu. Jeżeli doliczyć do tego dodatkowe większe projekty, typu oklejanie folią PPF, ceramika czy układy wydechowe, to suma robi się pokaźna. Franczyzobiorcy miesięcznie regulują 10 proc. sprzedaży netto. Nie ma innych opłat, procent odprowadzany jest wyłącznie od zarobku.
Jakie macie plany?
W ostatnim czasie wdrożyliśmy elektroniczny system do odbioru i wydawania pojazdów klientów, sprzęgnięty z bazą danych o wszystkich autach, którymi się opiekuje. Badamy też rynek hoteli i luksusowych apartamentów, do których chcielibyśmy wyjść z ofertą.
Rozmawiała Dominika Pronarska
WIZYTÓWKA SIECI FORZA ENGINEERING
Sieć oferująca car concierge.
- 2 placówki własne
- Kwota inwestycji: 60 tys. zł
- Opłaty – 10 proc. od obrotu
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

