Z dużym możemy więcej

Marcin i Jolanta Kwietniowie, franczyzobiorcy Stokrotki
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marcin i Jolanta Kwietniowie od lat związani są z branżą spożywczą. W 2019 roku postanowili pójść krok dalej i otworzyć własny market. Są właścicielami budynku usługowo-handlowego blisko rynku i kopalni w Wieliczce, tak więc nie musieli myśleć o dobrym lokalu dla sklepu. Wszystko poszło zgodnie z planem i placówka została uruchomiona. Niemniej jednak dość szybko, mimo wieloletniego doświadczenia w branży, biznes okazał się trudniejszy w prowadzeniu, niż zakładali. Jednym z elementów, który utrudniał im rywalizację o klienta, był ograniczony dostęp do szerokiego asortymentu w atrakcyjnej cenie. Przedsiębiorcy zaczęli więc szukać partnera biznesowego. 

– Trudno nam było nabywać produkty ponadstandardowe i oferować promocje, które zachęcają do zakupów. Przegrywaliśmy w rywalizacji o klientów szczególnie z dużymi sieciami, które mają szereg narzędzi wzmacniających sprzedaż. Są to m.in. różnego rodzaju cotygodniowe promocje, do których klienci są przyzwyczajeni, a na które my nie mogliśmy sobie pozwolić. Myśleliśmy, że działając samodzielnie, będziemy mieli większy wpływ na rynek, a stało się zupełnie odwrotnie. Postanowiliśmy więc znaleźć partnera, z którym moglibyśmy się związać na zasadzie franczyzy – opowiada Marcin Kwiecień.

Przedsiębiorcy brali pod uwagę niemal wszystkie marki z branży spożywczej funkcjonujące w Polsce. Rozważali warunki umowy, proces i zasady przystąpienia do sieci, warunki współpracy, rodzaj wsparcia ze strony partnera w trakcie działalności i długość umowy. W końcu wybór padł na sieć Stokrotka. 

– Podpisaliśmy umowę i niemal natychmiast skoczyły nasze wyniki sprzedaży oraz liczba paragonów. Współpraca z dużym partnerem była od razu odczuwalna. Klientów przybywało m.in. dzięki promocjom i zróżnicowanemu asortymentowi. Ponadto zyskaliśmy szerokie działania marketingowe, które prowadzi sieć, znaną markę, aplikację, gazetki z ciekawą ofertą i obniżkami. To stanowiło cenne wsparcie naszych działań reklamowych na poziomie lokalnym. Dzięki współpracy zaopatrujemy się hurtowo w jednym miejscu codziennie, a nie co kilka dni w różnych, co naprawdę było uciążliwe i droższe. To wszystko przełożyło się na nasze wyniki sprzedaży – podkreśla Marcin Kwiecień. 

Dostowanie sklepu

Powierzchnia sklepu wynosi ok. 400 m2 i wpisuje się w format marketów, działających w sieci Stokrotka. Rebranding i proces przygotowania placówki przebiegł bardzo szybko. Zadanie było łatwiejsze ze względu na wcześniejsze wyposażenie lokalu w meble i urządzenia. Trzeba było natomiast zastosować aranżację wnętrza według standardów i identyfikacji wizualnej Stokrotki. Sklep Marcina i Jolanty Kwietniów pod marką Stokrotka ruszył w 2021 roku. 

– Od samego początku otrzymaliśmy wsparcie ze strony sieci. Samo przygotowanie sklepu do otwarcia pod marką Stokrotka wraz z pomocą centrali było szybkie i dynamiczne. Zanim uruchomiliśmy sklep, mieliśmy także szkolenie wstępne – my jako franczyzobiorcy i osoby zarządzające sklepem oraz nasi pracownicy – wspomina Jolanta Kwiecień. 

Kursy realizowane są w sklepach i skoncentrowane na praktycznych aspektach prowadzenia biznesu. Ponadto sieć oferuje dodatkowe szkolenia e-learningowe obejmujące wszystkie stanowiska pracy. W codziennych działaniach Marcin i Jolanta Kwietniowie korzystają ze wsparcia opiekuna, z którym omawiają bieżące sprawy i konsultują się w razie jakichkolwiek wątpliwości. 

– W Stokrotce pracuje cały sztab ludzi odpowiedzialnych za koordynowanie naszej współpracy i działalności. Natomiast na co dzień mamy kontakt z opiekunką, która wspiera nas w dwóch placówkach – w Wieliczce i w Będzinie – dodaje Jolanta Kwiecień.

Czas na nowe wyzwania

Po niecałych dwóch latach od rozpoczęcia współpracy ze Stokrotką małżeństwo uruchomiło w Będzinie drugi market. W dużej mierze przyczyniła się do tego sieć, która zaproponowała przedsiębiorcom prowadzenie tej placówki.

– Sklep w Wieliczce od początku funkcjonuje bardzo dobrze, a więc planowaliśmy dalszy rozwój. Sieć jednak wyprzedziła nas i sama zaproponowała drugą placówkę. Przyjęliśmy propozycję i w marcu tego roku oficjalnie zostaliśmy franczyzobiorcami kolejnej Stokrotki – mówi Marcin Kwiecień.
Jak twierdzą franczyzobiorcy, atutem miejsca był fajny, zgrany zespół i oczywiście w pełni wyposażona placówka, niewymagająca remontu oraz przebudowy. Sklep w Będzinie, podobnie jak w Wieliczce, ma format marketu i zlokalizowany jest w części osiedlowej miasta. Odległość między obiema placówkami wynosi ok. 90 kilometrów, ale zdaniem Marcina Kwietnia, to żaden problem, ponieważ franczyzobiorcy dysponują systemem, który pozwala zdalnie zarządzać sklepami, monitorować aktualną sytuację, jakość obsługi klientów oraz kontrolować transakcje, liczbę i wartość paragonów.

Ponadto wszystkie placówki sieci wyposażone są w system IT, który kontroluje stan zatowarowania danej Stokrotki i wskazuje zapotrzebowanie na konkretne produkty. Dostawy do sklepów z magazynów sieci realizowane są sześć razy w tygodniu. Stokrotka uważnie dobiera asortyment do sklepów spożywczych. W jej placówkach dostępne są m.in. produkty regionalne, charakterystyczne dla danej okolicy. Franczyzobiorcy mogą więc nawiązywać współpracę z lokalnymi producentami żywności, oferującymi artykuły takie jak pieczywo, mięso czy wędliny. 

– Naszą przewagą jest przede wszystkim bogaty asortyment w atrakcyjnych cenach, w tym szeroka oferta produktów marki własnej. Sieć przyciąga klientów korzystnymi promocjami i ofertą dostępną z aplikacją, z której korzysta ponad 1,5 miliona osób. Właściciele lokalnych sklepów, dołączając do Stokrotki, zyskują siłę marki, jej marketingu, tym samym zwiększając zasięg swoich działań i dochody – przyznaje Katarzyna Stadler, dyrektor ds. franczyzy Stokrotki.

Franczyzobiorcy z Wieliczki i Będzina na razie skupiają się na dotychczasowych marketach, ale planują kolejne otwarcia i są gotowi na nowe propozycje firmy w tym zakresie.

 

WIZYTÓWKA STOKROTKI

Sieć sklepów spożywczych.

  • Liczba sklepów własnych: 679
  • Liczba sklepów franczyzowych: 84
  • Kwota inwestycji: ustalana indywidualna dla każdego sklepu
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €