Umowy franczyzowe straszą!
Czytajmy umowy albo dajmy je do sprawdzenia prawnikom. „Niekorzystne zapisy wcale nie muszą być wpisane małym druczkiem” – tłumaczy Karina Korczyńska z firmy doradczej PROFIT system.
Złych, niekorzystnych zapisów w umowach franczyzowych potrafi być całkiem sporo. Zebraliśmy dla Was pięć najczęstszych.
Z rozmowy Arkadiusza Słodkowskiego z Kariną Korczyńską z firmy PROFIT system, specjalizującej się we franczyzie dowiecie się:
- Czy umowy podpisujemy tylko na trudne czasy?
- Czy instrukcje z podręcznika operacyjnego należą do umowy czy nie? Czy wolno je zmieniać w każdej chwili?
- Czy lepsza jest długa czy krótka umowa?
- Czy weksle to samo zło i jak ominąć ryzyko związane z wekslem?
- Rozwiązanie umowy: czy zawsze jest w umowie i czy być powinno?
- Co zrobić, gdy umowa straszy karami umownymi?
Chcesz uniknąć kłopotów w biznesie? Wysłuchaj tej rozmowy i subskrybuj kanał Franchising-PL na YT.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej