Zarabiaj na używanych autach
Franczyzodawca Handlarzyki.pl zapewnia, że minimalna marża na sprzedaży używanego auta to 2-3 tys. zł, a czasem nawet dwa razy więcej.
Większość z nas kupowała lub sprzedawała kiedyś używany samochód. I wie, że zainteresowany autem klient jest w stanie przejechać pół Polski by je obejrzeć i kupić.
– Dlatego nasz biznes tak naprawdę sprawdzi się wszędzie. Region, wielkość miasta nie mają znaczenia – zapewnia Dawid Błachucki, franczyzodawca marki Handlarzyki.pl.
Koncept buduje sieć punktów sprzedaży używanych samochodów. Ma obecnie trzy placówki własne i sześć franczyzowych. Można w nich kupić auta różnych marek i w różnych cenach.
– Dla osoby prywatnej sprzedaż auta to wyzwanie – uważa Dawid Błachucki. – Musi mierzyć się z oczekiwaniami klientów, które często są wygórowane czy zupełnie nieadekwatne do oferty. Z kolei samodzielne wejście w branżę handlu używanymi autami nie jest łatwe. To hermetyczny rynek, firmy, które już na nim działają niechętnie wpuszczają konkurencję. A my dzielimy się naszą licencją na biznes. I mamy wiele zapytań od osób, które są zainteresowane tym biznesem, ale nie wiedzą jak się za niego zabrać.
Jak mówi franczyzodawca, jest to biznes dla każdego – trzeba jednak choć trochę interesować się motoryzacją. Wbrew pozorom na starcie nie jest potrzebny parking czy plac na samochody. Według franczyzodawcy na początku wystarczy 4-6 aut, które można postawić u znajomych lub u siebie przed domem.
– Ale jeżeli chcemy rozwijać biznes, to docelowo musimy pomyśleć o wynajęciu placu – dodaje Dawid Błachucki.
Na zakup pierwszych samochodów trzeba przeznaczyć ok. 50 tys. zł. Jak mówi franczyzodawca, najbardziej popularne wśród klientów są auta w cenie 10-15 tys. zł i na takich właśnie skupia się oferta Handlarzyków.
Auto dobrze sprawdzone
Handlarzyki.pl pozyskują samochody z różnych źródeł. Firma Dawida Błachuckiego od wielu lat zajmuje się sprowadzaniem używanych aut z zagranicy, m.in. z Niemiec, Austrii, Holandii czy Włoch.
– Sprowadzamy ok. 10 aut tygodniowo, a nasi franczyzobiorcy mają prawo ich pierwokupu. Mogą też pojechać razem z nami i na miejscu kupić samochody, korzystając z naszych źródeł – wyjaśnia Dawid Błachucki.
Specjaliści z ramienia centrali działają też na terenie Polski. Wyszukują ogłoszenia, sprawdzają wstępne stan auta, negocjują cenę i taki gotowy lead sprzedażowy przekazują franczyzobiorcy. Ci ostatni mogą też oczywiście samodzielnie znajdować oferty i dokonywać zakupów. Na szkoleniach franczyzodawca uczy ich, jak wybierać auta, jak je sprawdzać, czego unikać, jakie marki czy wersje silnikowe warto kupować itd.
– Chodzi o to, aby nie zapełnić sobie placu „niesprzedawalnymi” samochodami – mówi Dawid Błachucki. – Uczymy też jak przygotowywać ogłoszenia o sprzedaży, jak robić zdjęcia, opisy, jak rozmawiać z klientami.
Franczyzobiorcy otrzymują też niezbędne narzędzia pracy: komputery warsztatowe do diagnostyki, mierniki lakieru, kosmetyki samochodowe. Mogą weryfikować historię pojazdów w systemie Auto DNA.
– Sprzedawane przez nas auta są w pełni sprawne i przygotowane do jazdy. Współpracujemy z sieciami warsztatów, z firmami autodetailingowymi, mamy rabaty cenowe na części zamienne. Klient otrzymuje od nas auto w stanie jak najbardziej zbliżonym do idealnego – podkreśla franczyzodawca Handlarzyki.pl.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży. Minimalna sprzedaż miesięczna, jak mówi franczyzodawca, to 10 aut. A minimalna marża na jednym samochodzie wynosi 2-3 tys. zł netto.
– Co daje zysk miesięczny 12 tys. zł netto – wylicza Dawid Błachucki. – Ale to wersja pesymistyczna. Na niektórych samochodach marża wynosi nawet 5-6 tys. zł netto.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 18 tys. zł netto, a miesięczna opłata franczyzowa 2 tys. zł netto.
WIZYTÓWKA HANDLARZYKI.PL
Sieć placówek handlujących używanymi samochodami.
- 3 placówki własne, 6 franczyzowych
- jednorazowa opłata wstępna 18 tys. zł netto
- miesięczna opłata franczyzowa 2 tys. zł netto
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. motoryzacyjne i rolnicze
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


