Franczyzobiorca z ambicjami

Lokalizacje dla partnerów
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak wielu franczyzobiorców w branży finansowej, Marek Szczyrbaty zaczynał jako pracownik etatowy. Był doradcą klienta oraz opiekunem klienta prestiżowego u swojego przyszłego franczyzodawcy. Po pięciu latach pracy postanowił spróbować sił we własnym  biznesie. 

– Chciałem się rozwijać, lepiej zarabiać i mieć większy wpływ na swoje życie, mój czas pracy, odpoczynku i czas spędzany z rodziną – wspomina. – Zakładałem, że będę pracował więcej, ale też w godzinach, które pozwolą mi się realizować prywatnie. Wiedziałem, że bank, w którym pracuję, oferuje współpracę partnerską. Dobrze znałem ofertę, ludzi, widziałem w tym biznesie duży potencjał. Zdecydowałem się spróbować i mogę powiedzieć, że to była bardzo dobra decyzja, szczególnie że możliwości rozwoju nie skończyły się na jednej placówce. Dzięki świetnej współpracy i dobrym warunkom wiedziałem, że mogę powtórzyć ten sukces w kolejnych lokalizacjach.

Bank tu, bank tam

Dziś sieć franczyzowa Marka Szczyrbatego liczy siedem placówek partnerskich VeloBanku, rozproszonych w czterech województwach: dolnośląskim, wielkopolskim, lubuskim i  łódzkim. Jego najdalej położone placówki dzieli ok. 350 km. Franczyzobiorca zatrudnia dziś ponad 20 osób. Każda placówka Marka Szczyrbatego ma prostą strukturę – dwóch doradców i menedżer.  

– Kluczem do sukcesu w mojej organizacji są doświadczeni i zaangażowani menedżerowie – wyjaśnia Marek Szczyrbaty. – Odpowiadają za wyniki, zarządzanie i rekrutację. Łączą w sobie kompetencje operacyjne i biznesowe. Dzięki temu, zgodnie z moją wizją zarządzania, placówki nie wymagają ciągłego nadzoru i częstej obecności właściciela. W tak poukładanym biznesie jest możliwe zarządzanie nawet mocno rozproszoną siecią sprzedaży, jak moja – dodaje.

Marek Szczyrbaty przyznaje, że przy tak zorganizowanej pracy placówek pojawia się w każdej z nich dwa razy w miesiącu. Jak mówi, stały kontakt operacyjny (telefoniczny i online) z menedżerami placówek w zupełności wystarcza w codziennym zarządzaniu biznesem. 

– W operacyjną pracę placówki angażuję się wyłącznie tam, gdzie jest to niezbędne, na przykład w czasie rozruchu oddziału – wyjaśnia Marek Szczyrbaty. – Wówczas przez pierwsze tygodnie pracy placówki obsługuję klientów i szkolę pracowników. Kiedy placówka jest już ustawiona operacyjnie, usuwam się na bok i pozwalam samodzielnie pracować zespołowi. 

Biznes z perspektywą

Marek Szczyrbaty twierdzi, że wszystkich swoich pracowników zatrudnia na umowę o pracę. Ich wynagrodzenie składa się jednak z podstawy oraz premii uzależnionej od wysokości wygenerowanej sprzedaży. Zapytany o bieżące wsparcie franczyzodawcy, VeloBanku, Marek Szczyrbaty mówi, że jest ono na właściwym, wysokim poziomie.

– Z jednej strony franczyzodawca nie przeszkadza w codziennym prowadzeniu biznesu, z drugiej, pomaga, ilekroć jest to potrzebne – mówi. – Zawsze mogę liczyć na dyrektorów regionalnych VeloBanku. Wizyty w placówkach, rozmowy z pracownikami, szkolenia pracowników czy bieżącą analizę danych. Widać, że bankowi zależy na rozwoju kanału partnerskiego – dodaje.

Marek Szczyrbaty nie chce mówić, ile zarabia we franczyzie VeloBanku. Dodaje jednak, że gdyby nie zarabiał dobrze, nie zajmowałby się finansami i nie miałby aż siedmiu placówek bankowych. Nie myślałby też o rozwoju swojego biznesu. Marek Szczyrbaty planuje robić to dwutorowo. Interesuje go zarówno pozyskiwanie nowych klientów i rozwijanie kompetencji pracowników oraz rozszerzanie oferty, jak i rozwój terytorialny o kolejne placówki partnerskie. 

Własna placówka

VeloBank to bank uniwersalny otwarty na współpracę z franczyzobiorcami. W rozwijaniu sieci partnerskiej  stawia przede wszystkim na jakość obsługi. Swoich klientów przyciąga nie tylko produktami kredytowymi, ale również w pełni darmowym kontem, programem cashback za zakupy, bezpłatną usługą  pozwalającą rozłożyć płatności za gaz na równe raty, wspiera ich też m.in. w uzyskiwaniu grantów na odnawialne źródła energii. W budowaniu sieci partnerskiej VeloBank stawia na lokalizacje w miejscowościach liczących przynajmniej 20 tys. mieszkańców, niezależnie od tego czy znajduje się tam własny oddział banku. Jako franczyzodawca szuka partnerów doświadczonych w sprzedaży, prowadzeniu biznesu i zarządzaniu zespołem. Dużą wartością jest też znajomość lokalnej specyfiki rynku i posiadanie sieci kontaktów. 

Oprócz konkurencyjnej oferty produktowej i wynagrodzenia prowizyjnego, VeloBank oferuje franczyzobiorcom pełną funkcjonalność systemową placówek. Dodatkowym narzędziem dla franczyzobiorców jest dostępność pełnego procesu mobilnej sprzedaży. Dzięki temu partner banku może sprzedawać produkty również poza placówką, co daje dodatkową przestrzeń do rozwijania biznesu.

VeloBank nie narzuca też zakazu konkurencji w zakresie prowadzenia innej działalności finansowej.
Bank aktywnie pomaga wdrożyć się franczyzobiorcom w model biznesowy. Od początku nawiązania relacji z bankiem partnerzy mogą liczyć na dyrektorów regionalnych franczyzy, którzy pomagają szybko i sprawnie otworzyć w pełni funkcjonalną placówkę, a następnie oferują codzienne wsparcie w rozwijaniu biznesu. Ważną częścią są też szkolenia. VeloBank zapewnia tu pomoc zarówno w przygotowaniu menedżerów, jak i pracowników. Doradcy mogą je odbyć stacjonarnie w placówce, a sprzedawcy mobilni w formie e-learningu. Do jednego oddziału można przypisać dowolną liczbę doradców mobilnych.

Uruchomienie placówki partnerskiej VeloBanku to koszt ok. 50 tys. zł. Potrzebny jest odpowiedni lokal - o wielkości minimum 50 m2 z własnym zapleczem. Powinien być położony przy jednym z głównych szlaków komunikacyjnych w mieście i posiadać witrynę od strony ulicy. Wybór potencjalnej lokalizacji uzgadniany jest z bankiem. W placówce powinny być zatrudnione co najmniej dwie osoby. Oddział VeloBanku można uruchomić bardzo szybko – w ciągu sześciu tygodni od zgłoszenia. 

 

WIZYTÓWKA VELOBANKU

Sieć placówek bankowych.

  • Koszt inwestycji: minimum 50 tys. zł
  • Lokalizacja: miejscowość zamieszkała przez minimum 20 tys. osób
  • Lokal: minimum 50 m2
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Marcin Kaleta
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €