Rośnie popyt na orientalny masaż
Salon Jasmine Oriental Massage & Spa ruszył w czasie pandemii i szybko znalazł wielu zwolenników. Jak dzisiaj rozwija się firma?
Ewa Ludyga na otwarcie pierwszego salonu Jasmine Spa zdecydowała się w trudnym i niepewnym czasie. Był 2020 rok, szalała pandemia i panowała ogólna niepewność co do przyszłości. Były też duże ograniczenia w podróżowaniu, a wiele usług nie mogło funkcjonować. Pomimo tego założycielka Jasmine Spa postanowiła uruchomić salon w Katowicach.
Najważniejszy jest efekt
Przygotowywała się już od dłuższego czasu i bardzo wierzyła w leczniczą moc orientalnego masażu.
Od wielu lat jest pasjonatką Azji i dużo podróżuje w te rejony. Jest też osobą, która intensywnie uprawia sport. W pewnym momencie zauważyła, że naturalnym czynnikiem związanym ze sportem jest odnowa biologiczna w postaci masażu. A masaż orientalny ma szczególnie wiele właściwości i potrafi zdziałać cuda.
– Co prawda w Polsce już od jakiegoś czasu funkcjonują salony masażu orientalnego, ale żaden z nich nie spełniał takich standardów, na jakich mi zależało. Chciałam stworzyć miejsce, które zapewni kompleksową odnowę biologiczną – wspomina Ewa Ludyga.
Na początek sprowadziła do Polski dwie terapeutki z Azji. Pierwszy salon Jasmine Spa był bardzo niewielki. Szybko jednak zyskał wielu zwolenników.
– Choć czasy były trudne, to ludzie zaczęli bardziej zwracać uwagę na sprawy związane ze zdrowiem i dobrym samopoczuciem. A to właśnie daje dobry, wykonany przez najlepsze terapeutki, masaż. Szybko okazało się, że na rynku jest spora luka – mówi Ewa Ludyga.
Zainteresowanie klientów było tak duże, że salon Jasmine szybko rozrósł się i zaczęło w nim pracować osiem terapeutek. Ponieważ nie starczało terminów w kalendarzu, żeby zapisać wszystkich chętnych na masaż, właścicielka Jasmine SPA otworzyła kolejny salon, a potem jeszcze jeden. Teraz zarządza w sumie czterema salonami Jasmine SPA a lada chwila ruszy piąty. Docelowo właścicielka chce otworzyć dziesięć własnych salonów, a dodatkowo postanowiła rozwijać swój koncept we franczyzie.
Zdaniem Ewy Ludygi potencjał do rozwoju Jasmine SPA jest duży.
– Pomimo, że salonów, które oferują orientalny masaż jest w Polsce całkiem sporo, szczególnie w dużych miastach, to klientów przybywa, bo świadomość zdrowotna Polaków rośnie. Ponadto usługi oferowane przez takie placówki są na różnym poziomie i nie zawsze gwarantują odpowiednie efekty. W naszym przypadku klienci przychodzą i wracają, bo widzą, że nasze masaże działają. Wielu z nich pozbywa się dzięki nim bólu, który towarzyszył im od dawna – twierdzy Ewa Ludyga.
Dodaje, że dobrze zrobiony masaż potrafi zastąpić rehabilitację. Przy tym, żeby oferować taką usługę na dobrym poziomie, kluczowy jest dobór odpowiednich pracowników. Jasmine bardzo starannie ich wybiera. Właścicielka jeździ do Tajlandii, Bali i Indonezji i osobiście składa oferty odpowiednim osobom.
Plan na rozwój
Obecnie pod szyldem Jasmine SPA działają salony własne w Katowicach, Sosnowcu, Częstochowie i Bielsku-Białej. W planach są kolejne trzy jednostki własne.
– Toczą się również zaawansowane rozmowy z franczyzobiorcami i dość szybko powstaną co najmniej trzy Jasmine – zapewnia Ewa Ludyga.
Aby dołączyć do sieci Jasmine, nie trzeba mieć doświadczenia. Partnerzy muszą być jednak rzetelni i ambitni.
Kwota inwestycji uzależniona jest od tego, czy franczyzobiorca ma już lokal (własny lub wynajęty), a także od zakresu remontu i dostosowania lokalu do potrzeb Jasmine. Średnio na start potrzeba ok.150 tys. zł. W zależności od lokalizacji na zwrot można liczyć już po 6-12 miesiącach. Lokal powinien mieć powierzchnię średnio 120 m2. Najlepiej, aby pracowało w nim około 4-5 terapeutek. Franczyzodawca pomaga w ich znalezieniu i sprowadzeniu, ale koszty tego przedsięwzięcia leżą po stronie franczyzobiorcy. Partnerzy mogą też liczyć na ich odpowiednie przeszkolenie do pracy. Ponadto franczyzodawca udostępnia bazę sprawdzonych i godnych zaufania dostawców. Pomoże też odpowiednio przygotować wnętrze salonu Jasmine i elewację budynku.
Salon Jasmine można otworzyć praktycznie w każdym mieście, w którym nie ma jeszcze zbyt dużej konkurencji. Salon będzie właściwie prosperować, jeśli w przeliczeniu na 12 tys. mieszkańców będzie przypadało jedno stanowisko.
Póki co zainteresowanie otwieraniem placówek jest duże.
– Mamy sporo zapytań i ta liczba rośnie, ponieważ oferujemy oryginalne rozwiązanie. Mimo że oferujemy franczyzę, nie jesteśmy typową sieciówką. Jasmine Spa to od początku szczególny i dopracowany projekt. Opracowałam ten koncept po to, by oferować masaże ludziom związanym ściśle ze sportem i regularnie dającym o swoje zdrowie. Jesteśmy nastawieni nie tylko na piękny wygląd salonów, ale także skuteczność i najwyższy poziom wykonywanych masaży. Klienci widzą efekty naszych masaży i chętnie do nas wracają – zapewnia Ewa Ludyga.
WIZYTÓWKA JASMINE ORIENTAL MASSAGE & SPA
- Inwestycja: ok. 150 tys. zł
- Opłata wstępna: 50 tys. zł
- Czas zwrotu: 6-12 miesięcy
- Miesięczne opłaty: 3 tys. zł, pierwsze trzy miesiące bez opłat
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


