Nowy kebab we franczyzie
Carat Kebab to nowa marka franczyzowa w segmencie kebabowni. Czym chce się wyróżnić na rynku?
Pomysł na koncept Carat Kebab narodził się pod koniec 2019 roku, ale – jak mówi franczyzodawca – plany zepsuła pandemia.
– W lutym 2020 roku otworzyliśmy testowy lokal na warszawskim Mordorze, nastawiony przede wszystkim na sprzedaż do biur – opowiada Łukasz Błażejewski, franczyzodawca Carat Kebab. – Niestety, pandemia i lockdown spowodowały zamknięcie biur i drastyczny spadek sprzedaży, przez co musieliśmy zawiesić testy.
Wyróżnić się wśród konkurencji
Jednak pomysł, choć odłożony do szuflady, nie poszedł w niepamięć. W lutym tego roku, czyli dokładnie trzy lata później Carat Kebab otworzył lokal w Elblągu, franczyzowy.
– Prowadzi go franczyzobiorca, który ma też franczyzy dwóch naszych innych marek – wyjaśnia Łukasz Błażejewski. – Popularność naszych kebabów przerosła nasze oczekiwania. Po kilkunastu dniach okazało się, że zamiast planowanych dwóch kierowców, rozwożących dostawy, potrzeba czterech.
Franczyzodawca otworzył też lokal własny marki, w Żyrardowie i pracuje nad kolejnymi lokalizacjami.
Czym chce wyróżnić się Carat Kebab wśród – nie ma co ukrywać niemałej – konkurencji? Kebabowni na polskim rynku jest w końcu mnóstwo.
– Ale bardzo różnej, czasem bardzo kiepskiej jakości – uważa Łukasz Błażejewski. – Natomiast od 2-3 lat pojawiają się na rynku rzemieślnicze kebaby, które są takim novum, jak w 2012 roku pierwsze rzemieślnicze burgerownie. I właśnie w ten trend chcemy się wpisać.
W Carat Kebab nie będzie więc gotowego mięsa, a wszystkie sztyce są robione ręcznie według autorskich receptur, w małym zakładzie, pod osobistym nadzorem franczyzodawcy.
– Jako nieliczni w Polsce mamy sztyce wołowo-baranie, z baraniną w całych płatach, nie mieloną – podkreśla Łukasz Błażejewski. – Wyróżniają nas także sosy, które w 100 proc. są robione w lokalu. W ogóle nie używamy białej kapusty, która w większości kebabowni w Polsce jest jedynym dodatkiem. My zastępujemy ją sałatą lodową, która nadaje swieżości a dodatkowo każdy nasz kebab jest skrapiany kilkoma kroplami świeżego soku z cytryny.
Oprócz klasycznych kebabów w menu Carat Kebab są też oryginalne propozycje, jak np. kebab z mango czy dressingiem ze świeżych malin. Jest też wersja wegańska, o smaku kurczaka.
– Opracowaliśmy autorską technologię pakowania kebabów, tak aby w dostawie wyglądały dokładnie tak samo jak serwowane w lokalu – dodaje Łukasz Błażejewski. – Inne lokale mają z tym ogromny problem, bo zapakowany i dostarczony do domu kebab, po rozpakowaniu wygląda jak zgnieciona papka, co jest bardzo mało estetyczne i niewygodne do jedzenia. My sobie z tym poradziliśmy.
W dogodnym modelu
Współpracę z Carat Kebab można nawiązać w różnych formatach. Jest opcja prowadzenia działalności w formule dark kitchen – dla tych, którzy już mają lokal gastronomiczny i chcą poszerzyć ofertę. Koszt inwestycji wynosi 18-21 tys. zł netto. Można też otworzyć lokal nastawiony tylko na dostawy – wówczas należy się liczyć z wydatkami inwestycyjnymi rzędu 41-46 tys. zł netto. Kolejna możliwość to lokal z salą konsumpcyjną (też realizujący dostawy) – tutaj franczyzodawca szacuje wysokość inwestycji na 76-110 tys. zł netto. Jest też opcja zakupu food trucka. Nowa przyczepa, z homologacją i kompletnym wyposażeniem kosztuje 150-180 tys. zł netto.
Jednorazowa opłata wstępna wynosi 5 tys. zł. W zamian franczyzobiorca otrzyma kilkudniowy pakiet szkoleń, komplet przepisów, projekt wystroju lokalu, pomoc w remoncie i aranżacji, plan pierwszego zatowarowania.
– Co bardzo istotne, ekipa z ramienia centrali przyjeżdża na miejsce, pomaga w organizacji otwarcia i zostaje na pierwsze dni działania lokalu – podkreśla Łukasz Błażejewski.
Franczyzobiorcy zaopatrują się we wszystkie produkty za pośrednictwem centrali.
Miesięczna opłata franczyzowa liczona jest w procentach od obrotu.
– Lokal powinien osiągnąć rentowność po trzech miesiącach działania. Oczekiwanie na zwrot z inwestycji szacujemy na 1-1,5 roku – dodaje Łukasz Błażejewski.
WIZYTÓWKA CARAT KEBAB
Lokale serwujące kebab.
- liczba lokalizacji: 2
- opłata wstępna: 5 tys. zł
- oczekiwanie na zwrot z inwestycji: 1-1,5 roku
ZOBACZ W KATALOGU
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

