Array ( [article] => Array ( [pid] => 94259 [country] => pl [article_id] => 12862 [article_date] => 2023-08-23 [articletype_id] => 1 [article_title] => Franczyza z 4F [article_intro] => 4F otwiera sklepy mono- i multibrandowe. Od czego zależy wybór formatu i ile trzeba mieć na inwestycję? [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 2 [img_photo_description] => [secret] => scrtkfba54a6695b1ab244102dece0a1b1855 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => moda [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => franczyza-4f [article_title_striped] => Franczyza z 4F [dir] => article [article_text_photo] =>

4F wywalczyło sobie silną pozycję na polskim rynku odzieży sportowej. Sieć sklepów liczy obecnie 250 placówek własnych oraz 90 franczyzowych.

– Na rodzimym rynku koncentrujemy się zarówno na powiększaniu sieci o miasta, w których handel skonsolidował się w retail parkach, jak i optymalizacji istniejących lokalizacji, przez dostosowanie metrażu i konceptu sklepu do potencjału handlowego – informuje Bartosz Kuciak, dyrektor sprzedaży w spółce OTCF, która jest właścicielem marki 4F.

Koncept ma też sklepy za granicą, w sumie prawie 50. Blisko połowa z nich działa w Rumunii, a pozostałe na Słowacji, Litwie i Łotwie.

– W najbliższych latach zwiększymy nasze zaangażowanie w rozwój sprzedaży zagranicznej na Bałkanach, z równoległym poszerzaniem sieci franczyzowej, zarówno w konceptach mono-, jak i multibrandowych – zapowiada Bartosz Kuciak.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Sklep na miarę

Monobrandowy koncept 4F otwierany jest w centrach handlowych i retail parkach, w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców. Dla mniejszych miejscowości przeznaczony jest format multibrandowych stoisk depozytowych, z ofertą nie tylko 4F, ale także marek Outhorn oraz Under Armour.

– Przed podjęciem decyzji, jaki format sklepu otworzymy, analizujemy dokładnie rynek. Należy podkreślić, że najlepsze lokalizacje to takie, które stale angażują klientów budując lojalność i odpowiadając na potrzeby klientów – zaznacza Bartosz Kuciak. – Dlatego monitorujemy rynki, aby zapewnić dostępność sklepów wszędzie tam, gdzie aktywny konsument potrzebuje naszych produktów. Każde miasto ma swoją specyfikę. Aktualnie w Polsce jest duży popyt na parki handlowe, ale w dużych miastach prym nadal wiodą galerie. Natomiast da się zauważyć, że im bliżej południa Europy, tym bardziej galerie ustępują miejsca handlowi ulicznemu.

Na monobrandowy sklep 4F potrzebny jest lokal o powierzchni powyżej 220 m2. Natomiast na sklep multibrandowy (wyłącznie z markami OTCF) wystarczy już od 100 m2.

– Wartość zaangażowania finansowego zależy od formatu współpracy. W bieżącym roku realizowaliśmy projekty od 1,3 tys. zł do 3,5 tys. zł za 1 m2. Szyjemy sklep na miarę, bazując na estymacji przychodu dla każdej lokalizacji indywidualnie – podkreśla Bartosz Kuciak.

Trend na sport

Sklepy franczyzowe otrzymują towar w depozyt, zabezpieczony wekslem. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorca ponosi miesięczne opłaty za usługi IT, muzykę sieciową czy badanie jakości obsługi.

– Już na etapie inwestycyjnym partnerzy otrzymują pełen know how techniczny, pozwalający koordynować proces budowy i adaptacji sklepu. Równolegle zapewniamy support związany z przygotowanie sklepu do otwarcia. Przeprowadzamy szkolenia z zakresu: obsługi systemu sprzedażowego, obsługi klienta i ekspozycji towaru. Przez cały czas trwania współpracy zapewniamy wsparcie i nadzór kierownika regionalnego – wylicza Bartosz Kuciak.

Koncept otwiera też sklepy sezonowe. W tym roku działało ich ponad 100.

– Sport był i zawsze będzie segmentem popularnym, bo aktywność fizyczna to zdrowie. Zwłaszcza w czasach kryzysowych sport jest remedium, bo ludzie szukają odskoczni i sposobu na poprawę swojego zdrowia. Segment odzieży sportowej zyskuje więc po pierwsze na wzroście aktywności społeczeństwa, a także na trendzie łączenia elementów sportowych z codziennymi stylizacjami – komentuje Bartosz Kuciak.

 

WIZYTÓWKA 4F

Sieć sklepów z odzieżą sportową.

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/12862/franczyza-4f/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 204866 [country_item] => pl [description] => [path] => e43/83c/4f-modelka.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 50868 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 204867 [country_item] => pl [description] => Monobrandowy koncept 4F otwierany jest w centrach handlowych i retail parkach. [path] => 930/871/4f-sklep.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Strategia rozwoju [img_width] => 1600 [img_height] => 1048 [itemserver_id] => 50869 ) [1] => Array ( [pid] => 204868 [country_item] => pl [description] => Sklepy franczyzowe otrzymują towar w depozyt. [path] => 00d/8b6/4f-kolekcja.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => W depozycie [img_width] => 845 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50870 ) ) ) [og_image] => 930/871/4f-sklep.jpg [article_date_formated] => 23.08.2023 [article_day] => Środa [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 204867 [country_item] => pl [description] => Monobrandowy koncept 4F otwierany jest w centrach handlowych i retail parkach. [path] => 930/871/4f-sklep.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Strategia rozwoju [img_width] => 1600 [img_height] => 1048 [itemserver_id] => 50869 ) [1] => Array ( [pid] => 204868 [country_item] => pl [description] => Sklepy franczyzowe otrzymują towar w depozyt. [path] => 00d/8b6/4f-kolekcja.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => W depozycie [img_width] => 845 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50870 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 204867 [country_item] => pl [description] => Monobrandowy koncept 4F otwierany jest w centrach handlowych i retail parkach. [path] => 930/871/4f-sklep.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Strategia rozwoju [img_width] => 1600 [img_height] => 1048 [itemserver_id] => 50869 ) [1] => Array ( [pid] => 204868 [country_item] => pl [description] => Sklepy franczyzowe otrzymują towar w depozyt. [path] => 00d/8b6/4f-kolekcja.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => W depozycie [img_width] => 845 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50870 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => 4F [id] => 363 [type] => 2 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => 130000.00 [company_log] => 1 [short_description] => Stoiska depozytowe z odzieżą sportową [name_length] => 2 [link] => /franczyza/363/4f/ [investmentFormatted] => 130 000 zł [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 71226 [country_item] => pl [description] => [path] => f4d/75d/4f.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 492 [img_height] => 250 [itemserver_id] => 20755 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 198698 [country_item] => pl [description] => [path] => 983/988/4f-krakow-bonarka-otwarcie-03.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 49327 ) [1] => Array ( [pid] => 198697 [country_item] => pl [description] => [path] => b17/163/franczyza3.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1024 [img_height] => 768 [itemserver_id] => 49326 ) [2] => Array ( [pid] => 198692 [country_item] => pl [description] => [path] => 959/4a7/4f-krakow-bonarka-otwarcie-05.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 49321 ) [3] => Array ( [pid] => 198696 [country_item] => pl [description] => [path] => 8d6/225/franczyza2.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1024 [img_height] => 712 [itemserver_id] => 49325 ) [4] => Array ( [pid] => 198695 [country_item] => pl [description] => [path] => 0cc/f89/franczyza1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 49324 ) [5] => Array ( [pid] => 198694 [country_item] => pl [description] => [path] => 8e4/515/4f-krakow-bonarka-otwarcie-10.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 49323 ) [6] => Array ( [pid] => 198693 [country_item] => pl [description] => [path] => fc2/0bd/4f-krakow-bonarka-otwarcie-07.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 49322 ) ) ) ) ) )

Franczyza z 4F

Strategia rozwoju
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

4F wywalczyło sobie silną pozycję na polskim rynku odzieży sportowej. Sieć sklepów liczy obecnie 250 placówek własnych oraz 90 franczyzowych.

– Na rodzimym rynku koncentrujemy się zarówno na powiększaniu sieci o miasta, w których handel skonsolidował się w retail parkach, jak i optymalizacji istniejących lokalizacji, przez dostosowanie metrażu i konceptu sklepu do potencjału handlowego – informuje Bartosz Kuciak, dyrektor sprzedaży w spółce OTCF, która jest właścicielem marki 4F.

Koncept ma też sklepy za granicą, w sumie prawie 50. Blisko połowa z nich działa w Rumunii, a pozostałe na Słowacji, Litwie i Łotwie.

– W najbliższych latach zwiększymy nasze zaangażowanie w rozwój sprzedaży zagranicznej na Bałkanach, z równoległym poszerzaniem sieci franczyzowej, zarówno w konceptach mono-, jak i multibrandowych – zapowiada Bartosz Kuciak.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Sklep na miarę

Monobrandowy koncept 4F otwierany jest w centrach handlowych i retail parkach, w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców. Dla mniejszych miejscowości przeznaczony jest format multibrandowych stoisk depozytowych, z ofertą nie tylko 4F, ale także marek Outhorn oraz Under Armour.

– Przed podjęciem decyzji, jaki format sklepu otworzymy, analizujemy dokładnie rynek. Należy podkreślić, że najlepsze lokalizacje to takie, które stale angażują klientów budując lojalność i odpowiadając na potrzeby klientów – zaznacza Bartosz Kuciak. – Dlatego monitorujemy rynki, aby zapewnić dostępność sklepów wszędzie tam, gdzie aktywny konsument potrzebuje naszych produktów. Każde miasto ma swoją specyfikę. Aktualnie w Polsce jest duży popyt na parki handlowe, ale w dużych miastach prym nadal wiodą galerie. Natomiast da się zauważyć, że im bliżej południa Europy, tym bardziej galerie ustępują miejsca handlowi ulicznemu.

Na monobrandowy sklep 4F potrzebny jest lokal o powierzchni powyżej 220 m2. Natomiast na sklep multibrandowy (wyłącznie z markami OTCF) wystarczy już od 100 m2.

– Wartość zaangażowania finansowego zależy od formatu współpracy. W bieżącym roku realizowaliśmy projekty od 1,3 tys. zł do 3,5 tys. zł za 1 m2. Szyjemy sklep na miarę, bazując na estymacji przychodu dla każdej lokalizacji indywidualnie – podkreśla Bartosz Kuciak.

Trend na sport

Sklepy franczyzowe otrzymują towar w depozyt, zabezpieczony wekslem. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorca ponosi miesięczne opłaty za usługi IT, muzykę sieciową czy badanie jakości obsługi.

– Już na etapie inwestycyjnym partnerzy otrzymują pełen know how techniczny, pozwalający koordynować proces budowy i adaptacji sklepu. Równolegle zapewniamy support związany z przygotowanie sklepu do otwarcia. Przeprowadzamy szkolenia z zakresu: obsługi systemu sprzedażowego, obsługi klienta i ekspozycji towaru. Przez cały czas trwania współpracy zapewniamy wsparcie i nadzór kierownika regionalnego – wylicza Bartosz Kuciak.

Koncept otwiera też sklepy sezonowe. W tym roku działało ich ponad 100.

– Sport był i zawsze będzie segmentem popularnym, bo aktywność fizyczna to zdrowie. Zwłaszcza w czasach kryzysowych sport jest remedium, bo ludzie szukają odskoczni i sposobu na poprawę swojego zdrowia. Segment odzieży sportowej zyskuje więc po pierwsze na wzroście aktywności społeczeństwa, a także na trendzie łączenia elementów sportowych z codziennymi stylizacjami – komentuje Bartosz Kuciak.

 

WIZYTÓWKA 4F

Sieć sklepów z odzieżą sportową.

  • 250 sklepów własnych
  • 90 sklepów franczyzowych
  • inwestycja 1,3-3,5 tys. zł za 1 m2

Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €