Second hand ma się dobrze
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
Pod szyldem VIVE Profit działają sklepy typu second hand, z odzieżą, obuwiem i akcesoriami.
– Moda cyrkularna zyskuje coraz więcej zwolenników. Świadczą o tym analizy rynkowe i sprzedażowe, a także deklaracje klientów dotyczące ich postaw wobec odpowiedzialnego kupowania odzieży – zauważa Dorota Brzozowiec, menedżer działu rozwoju sieci sprzedaży VIVE Textile Recycling. – VIVE Textile Recycling jest biznesem z misją, opartym na takich wartościach, jak m.in. ekologia i działa w branży z ogromnym potencjałem.
Dobre tempo
Należąca do Vive Textile Recycling marka VIVE Profit ma obecnie 82 sklepy, w tym 31 franczyzowych.
– Dynamika pojawiania się kolejnych sklepów jest bardzo duża. Przez pierwsze osiem miesięcy tego roku otworzyliśmy ich aż 19, z czego 16 franczyzowych – podkreśla Dorota Brzozowiec. – I to zdecydowanie nie jest nasze ostatnie słowo. Ten rok chcemy zakończyć otwarciem setnego sklepu w Polsce. Prowadzimy zaawansowane rozmowy w wielu miastach odnośnie współpracy na zasadach franczyzy, jak i lokalizacji pod sklepy własne. Dopasowaliśmy nasz system franczyzowy do wymagań i potrzeb naszych partnerów biznesowych.
Sklepy są otwierane w małych i dużych miastach. Opłata wstępna, którą musi wnieść nowy franczyzobiorca, to kwota 10 tys. zł. Drugim wydatkiem jest inwestycja w przystosowanie lokalu do prowadzenia działalności. Według szacunków franczyzodawcy trzeba na to przeznaczyć ok. 400 zł za 1 m2.
Centrala dba o zatowarowanie
W każdym sklepie znajduje się średnio ok. 20 tys. sztuk odzieży. Franczyzobiorcy nie muszą jednak w niego inwestować. Otrzymują cały towar w depozyt.
– Warto w tym miejscu podkreślić, że bez względu na to czy mówimy o sklepie własnym sieci, czy punkcie franczyzowym, wszędzie obowiązuje ta sama reguła – cotygodniowa, całkowita wymiana całego asortymentu – dodaje Dorota Brzozowiec. – Zapewnienie klientom cotygodniowego cyklu wymiany jest możliwe dzięki naszemu ponad 30-letniemu doświadczeniu w tej branży oraz skali naszego działania.
Dostarczane do sklepów produkty są posegregowane według asortymentu, ometkowane i przygotowane do ekspozycji. Struktura zatowarowania jest różna w zależności od sezonu.
– Analizujemy sprzedaż w każdej lokalizacji i zarządzamy produktem. Podejmujemy decyzje dotyczące działań marketingowych na podstawie lokalizacji, konkurencji i dopasowujemy je do rodzaju i potrzeb klienta – zapewnia Dorota Brzozowiec.
Klienci zmieniają branżę
Franczyzobiorca może liczyć na kompleksowe wsparcie ze strony centrali marki, poczynając od znalezienia lokalu na sklep.
– Stworzyliśmy bardzo prosty model biznesowy dla naszych partnerów franczyzowych, który polega na ich maksymalnym wsparciu na każdym etapie współpracy – zapewnia Dorota Brzozowiec. – Najtrudniejsze elementy biznesu są po naszej stronie. Pomagamy w znalezieniu optymalnego lokalu, między innymi poprzez dostarczanie szczegółowych analiz potencjału biznesowego danego miejsca. Gdy już zapadnie decyzja o starcie, bierzemy na siebie koordynację całego procesu otwarcia sklepu. Od zatowarowania po logistykę. Pomagamy również jeżeli chodzi o marketing oraz szkolenia zespołu.
Branża modowa przeżywa ostatnio raczej trudny okres. Wydaje się jednak, że segment second hand dobrze się broni.
– Jesteśmy świadkami niezwykłej zmiany w branży odzieżowej, którą wymuszają właśnie klienci. To oni zmieniają najwięcej, kierując się ważnymi dla siebie wartościami jakimi są ekologia, równowaga, kwestie klimatyczne. Nie jest tajemnicą, że sprzedaż w sklepach cyrkularnych rośnie z każdym rokiem – komentuje Dorota Brzozowiec.
WIZYTÓWKA VIVE PROFIT
Sklepy z odzieżą second hand.
- 82 sklepy
- opłata wstępna 10 tys. zł
- inwestycja w lokal 400 zł za 1 m2
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.

