Biuro nieruchomości we franczyzie

Staranny dobór partnerów
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Zakup nieruchomości to decyzja, którą większość z nas podejmuje tylko raz albo dwa razy w życiu. Dlatego dobrze zasięgnąć wtedy porady specjalisty.

– Podobnie jak w przypadku choroby najlepiej udać się do lekarza, zamiast czytać porady w internecie, tak przy zakupie czy sprzedaży nieruchomości przyda się pomoc kogoś, kto naprawdę zna się na rzeczy – uważa Marek Szubzda, współwłaściciel Express House.

Więcej w cenie

Wielu Polaków dobrze już o tym wie i coraz chętniej korzysta z pomocy specjalistów. Dlatego rynek agencji nieruchomości w ostatnich latach prężnie rośnie. Express House w 2012 roku założyło czworo przyjaciół. Początkowo chcieli się rozwijać jedynie poprzez otwieranie oddziałów własnych. Ale kilka miesięcy temu firma ruszyła z ofertą franczyzową.

– Zawsze w tyle głowy mieliśmy taką opcję, ponieważ wiemy, że nasz model się sprawdza i dobrze działa. Przekonaliśmy się też, że franczyza pozwoli na szybsze skalowanie  firmy – tłumaczy Marek Szubzda.
Rozbudowa oddziałów własnych wymaga sporo czasu oraz kapitału. Franczyza jest mniej kapitałochłonna. Do tego daje dużą swobodę partnerom.

– Nie bez znaczenia jest też fakt, że osoby, które pracują na własny rachunek, mają większą motywację do pracy niż zatrudnieni menedżerowie – mówi Marek Szubzda.

Tłumaczy, że wyróżnikiem Express House na rynku jest rozwój w oparciu o relacje z ludźmi. – Stawiamy na budowanie relacji. Znajdujemy korzyści w każdej sytuacji. Umiemy dostrzec przewagi konkurencyjne i zauważyć potencjał, również ludzki – zapewnia Marek Szubzda.

Firma szuka do współpracy osób, które chcą nie tylko zarabiać, lecz także współtworzyć biznes.
– Przy tym kalkulujemy go tak, żeby nie było wątpliwości, czy opłaca się go prowadzić – przekonuje Marek Szubzda.

Nie trzeba mieć doświadczenia w nieruchomościach, żeby dołączyć do Express House. Wystarczy 100 proc. zaangażowania i udział w szkoleniach. Natomiast inwestycja to w przybliżeniu około 20 tys. zł. Jest ona rozłożona na pierwsze miesiące działalności.

– Nie chcemy jednak zdradzać dokładnej kwoty inwestycji i opłat. Opowiadamy o tym dopiero, kiedy potencjalny kandydat się z nami skontaktuje, ponieważ kwoty są uzależnione od kilku czynników – mówi Marek Szubzda.

Jego zdaniem, dzięki temu jest szansa na to, żeby odpowiednio wyjaśnić, co się kryje za opłatami.
– Wtedy potencjalni kandydaci przekonują się, że choć na pierwszy rzut oka nasza oferta może wydawać się stosunkowo droga, to w jej ramach zapewniamy dużo więcej niż konkurencja – mówi Marek Szubzda.

W cenie jest choćby promocja ofert na portalach, na których wystawiane są ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości. – W przypadku innych franczyz związanych z nieruchomościami, umowy z takimi portalami są przez franczyzobiorców podpisywane samodzielnie. My dajemy to w cenie, dzięki czemu mamy inne stawki u dostawców. W efekcie nasz franczyzobiorca już na starcie zyskuje, ponieważ dostęp do portali i innych narzędzi ma taniej – wyjaśnia Marek Szubzda.

Express House ma już doświadczenie we współpracy z niezależnymi specjalistami, którzy działają samodzielnie na rynku. – Dzięki temu wiemy, z czym borykają się menedżerowie zespołów i specjaliści działający solo – mówi Marek Szubzda.

Kto pierwszy, ten lepszy

Obecnie w sieci Express House działają cztery własne oddziały: w Białymstoku, Lublinie, we Wrocławiu i w Poznaniu. Firma dopina też pierwsze umowy z partnerami. Przy tym nie zależy jej na dużej liczbie partnerów. Ważniejsza jest ich jakość. Express House nie celuje też w konkretne lokalizacje.

– Nieruchomości są wszędzie, ale trzeba pamiętać, że kto pierwszy, ten lepszy, a nie w każdym mieście znajdzie się miejsce dla kilku partnerów – zwraca uwagę Marek Szubzda.

W najbliższym czasie partnerzy powinni się pojawić w każdym mieście wojewódzkim, choć na celowniku są również mniejsze miejscowości liczące nawet po kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców.

W dużych miastach nie będą oni mieli wyłączności terytorialnej, a w mniejszych miejscowościach, z powodu ograniczonego rynku, firma może ograniczyć współpracę do jednego franczyzobiorcy. Możliwości współpracy są dwie. Jedna z nich to współpraca partnerska. Jest to propozycja dla specjalistów, którzy pracują samodzielnie, ale chcą realizować sprzedaż oraz kupno nieruchomości ze wsparciem załogi Express House.
Z kolei multipartnerzy to osoby, które doskonale czują się w roli menedżerów albo chcą nimi zostać. Przy tym mogą oni zarówno mieć już doświadczenie w budowaniu biznesu, jak i dopiero stawiać pierwsze kroki na tym polu.

– To dobre rozwiązanie dla tych, którzy marzą o własnej firmie, ale potrzebują wsparcia w zarządzaniu, marketingu, finansach, a także profesjonalnej wiedzy o branży nieruchomości – mówi Marek Szubzda.

Firma zapewni pomoc nie tylko na starcie, ale na każdym etapie budowania biznesu.

– Współpracujemy ze specjalistami od marketingu, analiz, strategii, podatków i prawa. Mamy wypracowane procedury, platformę szkoleniową, procesy rekrutacji i zoptymalizowanych wiele innych obszarów, które partnerzy mogą w bardzo prosty sposób wdrożyć – mówi Marek Szubzda.

Express House korzysta też ze specjalnego systemu CRM i współpracuje z wieloma portalami. W ramach opłaty franczyzowej można liczyć na szkolenia, materiały oraz pakiet startowy. Stała opłata miesięczna pokrywa koszty związane z dostępem do nowoczesnych narzędzi usprawniających pracę. Jest także opłata liczona od przychodu.

W grupie siła

Mimo że Express House niedawno zaprezentował ofertę, już przeprowadził kilkadziesiąt rozmów z osobami zainteresowanymi współpracą, a na horyzoncie pojawiło się kilka pierwszych umów. Chętnych na inwestycje w sektor obrotu nieruchomościami przybywa, bo jest odporny na kryzys. – Pośrednictwo jest najbardziej odporną na zmiany częścią branży nieruchomości – przyznaje Marek Szubzda.

W końcu niezależnie od tego, czy ceny rosną, czy spadają, czy więcej jest kupujących, czy sprzedających, pośrednicy mają co robić. Każdy musi mieć dach nad głową, więc domy i mieszkania to bardzo powszechny towar. Do tego jest drogi, dzięki czemu prowizje pośredników są wysokie.

Ponadto w dzisiejszych wymagających czasach coraz trudniej odnaleźć się na rynku małym graczom.
– Widzimy, jak wiele dzieje się w branży i wiemy, że działanie biur w pojedynkę, przy rosnących kosztach, a także nieustającym pędzie technologicznym, to wątpliwa strategia. W ten sposób trudno osiągnąć przewagę konkurencyjną. Tradycyjny paradygmat franczyz na tym rynku nie przystaje do nowych warunków współzawodnictwa, tym bardziej że zmieniają się one w czasie, a zmiany wciąż nabierają tempa – mówi Marek Szubzda.

Od lat obserwuje on coraz bardziej widoczny trend konsolidacji biur nieruchomości. Jest przekonany, że w grupie siła. – Razem, w ramach silnej marki można konkurować, wyznaczać zasady etyki zawodu oraz wspólnie zagospodarować większy kawałek rynku – podsumowuje Marek Szubzda.

 

Wizytówka Express House

Sieć biur nieruchomości.

  • kwota inwestycji: około 20 tys. zł
  • liczba biur własnych: 4
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €