Biznes blisko domu
Wystarczy 15 tys. zł wkładu własnego, aby otworzyć biznes pod marką Bafra Kebab. Punkt z kebabem można otworzyć nawet w miejscowości liczącej 5 tys. mieszkańców, gdzie jest mała konkurencja. Kto może zostać franczyzobiorcą marki?
Dla niektórych praca blisko domu, codzienny kontakt z rodziną, a przy tym wysoki dochód to wręcz luksus.
– Przez kilka lat byłem kierowcą ciężarówki w Niemczech. Z dala od rodziny, spanie, gotowanie w trudnych warunkach, spożywanie posiłków w samochodzie, prysznic w tzw. miejscach obsługi podróżnych (MOP) przy autostradach to przykra codzienność. W pewnym momencie postanowiłem zmienić swoje życie i wrócić do domu. Tylko pytanie… co robić? Mieszkam w Słupcy, małej miejscowości, gdzie możliwości zawodowe w porównaniu z dużymi miastami są ograniczone – mówi Karol Nowosielski, franczyzobiorca Bafra Kebab.
Ważny cel – małe miejscowości
Aktualnie ważnym kierunkiem rozwoju sieci punktów Bafra Kebab są małe miejscowości, już od 5 tys. mieszkańców, gdzie jest mała konkurencja i w porównaniu do większych miast, brakuje miejsc spotkań towarzyskich, a mieszkańcy szukają potraw innych od domowego jedzenia.
Jeśli ktoś myśli o biznesie w swojej miejscowości, ale ma wątpliwości, czy nie jest za mała, firma bezpłatnie sprawdzi jej potencjał i opłacalność inwestycji. Pod uwagę brane są m.in. obecność konkurencji, natężenie ruchu i wiele innych czynników, które decydują o wyborze danej lokalizacji.
Żeby otworzyć punkt Bafra Kebab, wystarczy posiadać środki własne w wysokości 15 tys. zł. – Koszty inwestycji są bardzo niskie, ale biznes wymaga zaangażowania i pracy. Model bardzo dobrze sprawdza się w małych miejscowościach już od 5 tys. mieszkańców. Wpisaliśmy się więc w potrzeby Karola Nowosielskiego, który szukał dochodowej pracy w swoim rodzinnym mieście blisko domu, a on w nasze – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon, marketing & PR menedżer.
Franczyzobiorcy otrzymują przyczepę z pełnym wyposażeniem, od razu gotową do pracy. Wcześniej przechodzą intensywne pięciodniowe szkolenie i otrzymują gotowe rozwiązania. Dzięki temu, przystępując do sieci Bafra Kebab, nie muszą posiadać doświadczenia w gastronomii.
Rozbudowane szkolenia
Szkolenia podzielone są na dwa bloki. Pierwszy obejmuje wiedzę z zakresu operacyjnego zarządzania punktem, czyli umiejętności przygotowania wszystkich pozycji z menu i obsługi klienta. Drugi blok szkoleniowy dotyczy wiedzy o biznesie w szerokim aspekcie. Szkolenia odbywają się w działającym punkcie, a więc franczyzobiorca ma od początku styczność z realiami biznesu gastronomicznego. Franczyzobiorca w trakcie prowadzenia działalności na co dzień współpracuje z opiekunem, który regularnie odwiedza go w punkcie, gdzie omawiają bieżące sprawy. Ponadto, w razie potrzeby, franczyzobiorca może kierować do niego wszelkie zapytania dotyczące biznesu.
– Zanim otworzyłem punkt Bafra Kebab, byłem kompletnym laikiem. Pracowałem w innym zawodzie. Natomiast z gastronomią zacząłem mieć do czynienia, współpracując z Bafra Kebab. Wszystkiego nauczyłem się podczas szkolenia, które było bardzo szczegółowe. Teraz natomiast mam opiekuna, z którym współpracuję na co dzień i jest do dyspozycji w każdym momencie. To bardzo pomaga i zwiększa pewność siebie – mówi Karol Nowosielski. – Zespół firmy liczy 250 osób, zatrudnionych w centrali i w regionach, które pracują dla naszych franczyzobiorców – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon.
Bafra Kebab to sieć 350 punktów działających w otwartej przestrzeni z możliwością relokacji. Odległość punktu od miejsca zamieszkania franczyzobiorcy wynosi ok. 30 km. To często jeden z kluczowych elementów, który przekonuje osoby, dotychczas zatrudnione daleko od domu, do otwarcia punktu Bafra Kebab.
– Kierowcy, pracownicy fizyczni, pracownicy hal magazynowych, budowlańcy itd., którzy pracują kilkaset kilometrów od domu, oraz inni, których praca stanowi dominujący element życia kosztem rodziny i czasu wolnego. Otwierając punkt Bafra Kebab, osiągną większy komfort życia zawodowego i prywatnego – zapewnia Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery. Jak twierdzi, biznes pod marką Bafra Kebab pozwala zarobić nawet 15-20 tys. zł miesięcznie. Firma stawia jednak warunki. Trzeba zaangażować się w działalność, spędzać w punkcie przynajmniej pięć godzin dziennie i doglądać spraw związanych z prowadzoną działalnością. Wystarczy jeden pracownik, który byłby prawą ręką franczyzobiorcy.
Lokalizacja ma znaczenie
Firma zapewnia także lokalizację. Wszystkie miejsca są przez nią sprawdzone i zweryfikowane pod względem potencjału dochodowego. – Bierzemy pod uwagę ok. 50 składowych, które określają jakość danej lokalizacji. Istotne są obecność i jakość konkurencji, struktura demograficzna danej okolicy i miejscowości, portfel klienta itd. Tak samo sprawdzamy lokalizację zaproponowaną przez franczyzobiorcę. Robimy to bezpłatnie. Spotkania w centrali firmy są niezobowiązujące, po to, by wyjaśnić wszelkie kwestie związane z naszym biznesem i zasady działalności.
– Osoba, która umówi się na spotkanie, dowiaduje się, jak działa ten biznes od kuchni, co firma oferuje na poszczególnych szczeblach – od znalezienia optymalnej lokalizacji biznesowej, poprzez szkolenia, po marketing wspierający sprzedaż. Dodatkowo, każdy na żywo zobaczy, jak wygląda w pełni wyposażona przyczepa gastronomiczna oraz pozna jej funkcjonalność i udogodnienia – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon.
WIZYTÓWKA BAFRA KEBAB
Sieć punktów gastronomicznych oferujących kebaby.
- minimalna kwota inwestycji 15 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


