Biznes blisko domu

Wystarczy 15 tys. zł wkładu własnego, aby otworzyć biznes pod marką Bafra Kebab. Punkt z kebabem można otworzyć nawet w miejscowości liczącej 5 tys. mieszkańców, gdzie jest mała konkurencja. Kto może zostać franczyzobiorcą marki?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Dla niektórych praca blisko domu, codzienny kontakt z rodziną, a przy tym wysoki dochód to wręcz luksus.
– Przez kilka lat byłem kierowcą ciężarówki w Niemczech. Z dala od rodziny, spanie, gotowanie w trudnych warunkach, spożywanie posiłków w samochodzie, prysznic w tzw. miejscach obsługi podróżnych (MOP) przy autostradach to przykra codzienność. W pewnym momencie postanowiłem zmienić swoje życie i wrócić do domu. Tylko pytanie… co robić? Mieszkam w Słupcy, małej miejscowości, gdzie możliwości zawodowe w porównaniu z dużymi miastami są ograniczone – mówi Karol Nowosielski, franczyzobiorca Bafra Kebab.
Ważny cel – małe miejscowości
Aktualnie ważnym kierunkiem rozwoju sieci punktów Bafra Kebab są małe miejscowości, już od 5 tys. mieszkańców, gdzie jest mała konkurencja i w porównaniu do większych miast, brakuje miejsc spotkań towarzyskich, a mieszkańcy szukają potraw innych od domowego jedzenia.
Jeśli ktoś myśli o biznesie w swojej miejscowości, ale ma wątpliwości, czy nie jest za mała, firma bezpłatnie sprawdzi jej potencjał i opłacalność inwestycji. Pod uwagę brane są m.in. obecność konkurencji, natężenie ruchu i wiele innych czynników, które decydują o wyborze danej lokalizacji.
Żeby otworzyć punkt Bafra Kebab, wystarczy posiadać środki własne w wysokości 15 tys. zł. – Koszty inwestycji są bardzo niskie, ale biznes wymaga zaangażowania i pracy. Model bardzo dobrze sprawdza się w małych miejscowościach już od 5 tys. mieszkańców. Wpisaliśmy się więc w potrzeby Karola Nowosielskiego, który szukał dochodowej pracy w swoim rodzinnym mieście blisko domu, a on w nasze – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon, marketing & PR menedżer.
Franczyzobiorcy otrzymują przyczepę z pełnym wyposażeniem, od razu gotową do pracy. Wcześniej przechodzą intensywne pięciodniowe szkolenie i otrzymują gotowe rozwiązania. Dzięki temu, przystępując do sieci Bafra Kebab, nie muszą posiadać doświadczenia w gastronomii.
Rozbudowane szkolenia
Szkolenia podzielone są na dwa bloki. Pierwszy obejmuje wiedzę z zakresu operacyjnego zarządzania punktem, czyli umiejętności przygotowania wszystkich pozycji z menu i obsługi klienta. Drugi blok szkoleniowy dotyczy wiedzy o biznesie w szerokim aspekcie. Szkolenia odbywają się w działającym punkcie, a więc franczyzobiorca ma od początku styczność z realiami biznesu gastronomicznego. Franczyzobiorca w trakcie prowadzenia działalności na co dzień współpracuje z opiekunem, który regularnie odwiedza go w punkcie, gdzie omawiają bieżące sprawy. Ponadto, w razie potrzeby, franczyzobiorca może kierować do niego wszelkie zapytania dotyczące biznesu.
– Zanim otworzyłem punkt Bafra Kebab, byłem kompletnym laikiem. Pracowałem w innym zawodzie. Natomiast z gastronomią zacząłem mieć do czynienia, współpracując z Bafra Kebab. Wszystkiego nauczyłem się podczas szkolenia, które było bardzo szczegółowe. Teraz natomiast mam opiekuna, z którym współpracuję na co dzień i jest do dyspozycji w każdym momencie. To bardzo pomaga i zwiększa pewność siebie – mówi Karol Nowosielski. – Zespół firmy liczy 250 osób, zatrudnionych w centrali i w regionach, które pracują dla naszych franczyzobiorców – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon.
Bafra Kebab to sieć 350 punktów działających w otwartej przestrzeni z możliwością relokacji. Odległość punktu od miejsca zamieszkania franczyzobiorcy wynosi ok. 30 km. To często jeden z kluczowych elementów, który przekonuje osoby, dotychczas zatrudnione daleko od domu, do otwarcia punktu Bafra Kebab.
– Kierowcy, pracownicy fizyczni, pracownicy hal magazynowych, budowlańcy itd., którzy pracują kilkaset kilometrów od domu, oraz inni, których praca stanowi dominujący element życia kosztem rodziny i czasu wolnego. Otwierając punkt Bafra Kebab, osiągną większy komfort życia zawodowego i prywatnego – zapewnia Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery. Jak twierdzi, biznes pod marką Bafra Kebab pozwala zarobić nawet 15-20 tys. zł miesięcznie. Firma stawia jednak warunki. Trzeba zaangażować się w działalność, spędzać w punkcie przynajmniej pięć godzin dziennie i doglądać spraw związanych z prowadzoną działalnością. Wystarczy jeden pracownik, który byłby prawą ręką franczyzobiorcy.
Lokalizacja ma znaczenie
Firma zapewnia także lokalizację. Wszystkie miejsca są przez nią sprawdzone i zweryfikowane pod względem potencjału dochodowego. – Bierzemy pod uwagę ok. 50 składowych, które określają jakość danej lokalizacji. Istotne są obecność i jakość konkurencji, struktura demograficzna danej okolicy i miejscowości, portfel klienta itd. Tak samo sprawdzamy lokalizację zaproponowaną przez franczyzobiorcę. Robimy to bezpłatnie. Spotkania w centrali firmy są niezobowiązujące, po to, by wyjaśnić wszelkie kwestie związane z naszym biznesem i zasady działalności.
– Osoba, która umówi się na spotkanie, dowiaduje się, jak działa ten biznes od kuchni, co firma oferuje na poszczególnych szczeblach – od znalezienia optymalnej lokalizacji biznesowej, poprzez szkolenia, po marketing wspierający sprzedaż. Dodatkowo, każdy na żywo zobaczy, jak wygląda w pełni wyposażona przyczepa gastronomiczna oraz pozna jej funkcjonalność i udogodnienia – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon.
WIZYTÓWKA BAFRA KEBAB
Sieć punktów gastronomicznych oferujących kebaby.
- minimalna kwota inwestycji 15 tys. zł
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...