Czas na hiszpański

Szkole La Mancha przybywa partnerów i klientów. Co przyciąga Polaków do nauki hiszpańskiego?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
La Mancha, szkoła języka hiszpańskiego założona w 2011 r. przez Lilianę Poszumską, pozyskała już trzech franczyzobiorców.
– Przy tym jedna z naszych partnerek otwiera już drugą placówkę w Gdańsku. W sumie partnerskie lokale mamy zatem cztery – mówi Liliana Poszumska.
Więcej kursantów i klientów
Właścicielka La Manchy początkowo nie myślała o rozwoju we franczyzie. Takie rozwiązanie zaproponowała jej studentka, która otworzyła partnerską placówkę w Gdańsku. Działa ona już trzy lata i dobrze się rozwija. W międzyczasie do sieci dołączyło jeszcze dwóch franczyzobiorców. Teraz placówki partnerskie działają w Gdańsku, Rumii i Sosnowcu. La Mancha szuka natomiast osób, które byłyby zainteresowane otwarciem lokalu szczególnie na północnym wschodzie i zachodzie Polski. Najbardziej zależy jej na Szczecinie.
Zdaniem właścicielki, nauka hiszpańskiego w naszym kraju ma spory potencjał. Zainteresowanie zajęciami, spowolnione w czasie pandemii i wojny w Ukrainie, teraz prężnie rośnie.
– Kursantów nam przybywa, ale ruszyliśmy też mocniej z promocją. Ponadto ludzie, choć w efekcie inflacji patrzą na kieszenie, to nie boją się już wojny ani pandemii – uważa Liliana Poszumska.
Wraz z zainteresowaniem nauką hiszpańskiego przybywa też szkół, które taką naukę oferują. Najczęściej prowadzą one zajęcia przez internet.
-–To też pokazuje jak duże jest zainteresowanie językiem hiszpańskim. Widzimy, że coraz więcej szkół wdraża go jako drugi język, zaraz po angielskim. Kiedyś był niemiecki, teraz mamy hiszpański. – wyjaśnia Liliana Poszumska.
Ale nie tylko uczniowie potrzebują porozumiewać się po hiszpańsku.
– Obserwujemy w ostatnim czasie totalny exodus naszych rodaków, którzy kupują nieruchomości w Hiszpanii i albo tam zamieszkają na stałe, albo wynajmują kupione mieszkanie i korzystają z niego sami podczas wakacji. Takie osoby też trafiają do nas z chęcią nauki hiszpańskiego. Widzimy, że ich liczba rośnie – mówi Liliana Poszumska.
Dodaje, że przybywa też zleceń na tłumaczenia na język hiszpański.
– Mniej więcej od trzech lat takich zleceń trafia do mnie kilka razy więcej niż wcześniej – zauważa właścicielka La Manchy.
Język i kultura
La Mancha to nie tylko szkoła, ale także miejsce spotkań, w którym jest możliwość obcowania z kulturą krajów hiszpańskojęzycznych. W hiszpańskim nie chodzi bowiem jedynie o Hiszpanię. W wielu krajach Ameryki Łacińskiej ludzie także posługują się tym językiem.
Przy tym La Mancha nie zamyka się też na naukę innych języków.
– Wiodący jest hiszpański, ale jak ktoś chce uczyć angielskiego, włoskiego, czy francuskiego, to taką możliwość też dajemy – wyjaśnia Liliana Poszumska.
Nawiązanie współpracy z La Manchą wiąże się z opłatą wejściową rzędu 10 tys. zł. Natomiast w trakcie współpracy jest to 15 proc. miesięcznie od przychodu. Przyszli partnerzy muszą znać język hiszpański minimum na poziomie B1, jeżeli nie mają zamiaru prowadzić zajęć.
– To jest poziom, który umożliwi im dogadanie się z lektorami – mówi Liliana Poszumska.
Ponadto wymagana jest salka z zapleczem socjalnym. Firma szuka partnerów w miejscowościach powyżej 100 tys. mieszkańców, w całej Polsce. Jej klienci to przedszkola, szkoły i firmy.
WIZYTÓWKA LA MANCHA
Sieć szkół języka hiszpańskiego. Marka działa od 2011 roku.
- zakup licencji: 10 tys. zł
- liczba placówek franczyzowych – 3
- opłaty miesięczne – 15 proc. od przychodu
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...