Apetyt na hot dogi

New York Hot Dog wchodzi w nowe lokalizacje i ma nowe pomysły na kolejny sezon.
Sprzedająca amerykańskie hot dogi sieć New York Hot Dog jest zadowolona z sezonu wakacyjnego, choć zauważa zmiany w zachowaniach klientów.
– Nasze punkty w galeriach handlowych miały bardzo dobre obroty. Nieco gorzej było w lokalizacjach nadmorskich, m.in. ze względu na uszczuplone portfele klientów – mówi Damian Gosławski, kierownik działu rozwoju New York Hot Dog. – Polacy woleli sami gotować na urlopie. Choć nasz hot dog to najtańsza opcja obiadowa, więc i tak w lokalizacjach turystycznych wyszliśmy z tegorocznego wakacyjnego sezonu suchą stopą.
W różnych miejscach
NYHD ma ok. 40 punktów całorocznych i co roku kilkanaście sezonowych. Ostatnie otwarcia to mobilny punkt na połączeniu Galerii Katowickiej i tamtejszego dworca kolejowego. Kolejny punkt – tym razem w formacie wyspy – zostanie też otwarty wewnątrz galerii.
– To największa nasza wyspa, z dużą strefą stolikową. Ma też nową aranżację, w industrialnym stylu – opisuje Damian Gosławski.
Działa też punkt marki na wrocławskim lotnisku, z hot dogami i bubble tea.
– Życzyłbym sobie i franczyzobiorcom, aby wszystkie nasze lokalizacje miały takie obroty – uśmiecha się Damian Gosławski.
Franczyzobiorcy mogą wybierać z kilku formatów, ale dominującym są wyspy handlowe. Inwestycja w taką wyspę to koszt min. 150 tys. zł. Inna możliwość to mobilne przyczepy gastronomiczne. Dają dużą elastyczność i pozwalają na łatwą zmianę lokalizacji. Latem mogą stać np. nad morzem, a po sezonie wakacyjnym przy galeriach handlowych. W tym przypadku inwestycja zaczyna się od. 100 tys. zł. Ale przyczepę można też wynająć, np.jeśli ktoś chce działać tylko sezonowo.
– W każdym przypadku dostarczamy ją kompletnie wyposażoną i gotową do pracy. Franczyzobiorca musi tylko wskazać lokalizację – podkreśla Damian Gosławski. – My ją podłączymy, zatowarujemy, pomożemy w formalnościach z sanepidem, przeszoklimy personel. A na koniec sezonu zabierzemy przyczepę z powrotem.
Franczyzodawca ma jeszcze wózki gastronomiczne, ale są one obecnie wykorzystywane na eventach.
Plany na przyszłość
Jednorazowa opłata wstępna wynosi 10 tys. zł i zawiera się w niej m.in. projekt i montaż punktu, pełne doradztwo i opieka ze strony franczyzodawcy. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu netto.
– Zależy nam, aby otwierać tylko takie punkty, które mają szansę zarabiać na odpowiednim poziomie. Unikamy słabych lokalizacji – mówi Damian Gosławski.
Oprócz marki NYHD franczyzodawca ma też food trucka z lodami rzemieślniczymi, pod szyldem Lód Miód.
– Być może w przyszłym sezonie będziemy gotowi na franczyzę tego konceptu – zdradza Damian Gosławski. – Chcemy też dać naszym sezonowy punktom NYHD możliwość dołączenia lodów do oferty.
WIZYTÓWKA NEW YORK HOT DOG
Sieć punktów z hot dogami.
- ok. 40 lokalizacji całorocznych i kilkanaście sezonowych
- opłata wstępna 10 tys. zł
- miesięczna opłata franczyzowa 5 proc. od obrotu netto
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej