Nowa propozycja od Stavy

Stava proponuje nowy model współpracy – dla inwestorów, którzy wolą mniej angażować się w prowadzenie biznesu.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Stava zajmuje się logistyką dla rynku dostaw jedzenia i zakupów. Czyli dostarcza do klientów zamówienia z restauracji i sklepów.
– Współpracujemy z ponad tysiącem różnych klientów, wśród których można znaleźć takie marki jak: McDonald’s, AmRest, Pasibus, Stokrotka czy Decathlon – wylicza Jarosław Chłopecki, kierownik rozwoju sieci Stava. – Aktualnie jesteśmy obecni w nieco ponad 50 polskich miastach, licząc w sumie blisko 60 oddziałów. Obsługujemy zamówienia, które spływają do naszych klientów z różnych źródeł: przez telefon, przez stronę internetową restauracji, a także te składane za pomocą portali Pyszne.pl, Glovo czy UberEats.
Licencja na biznes
Klasyczna franczyza Stavy wymaga od kandydata na licencjobiorcę niewielkiego kapitału. Wystarczy już 10 tys. zł. Centrala oferuje pomoc w pozyskaniu potrzebnego sprzętu i dalszego finansowania – od wynajmu wyposażenia, przez wynajem czy leasing aut, aż po pomoc w pozyskiwaniu środków z dotacji UE czy Urzędów Pracy.
– Natomiast finansowanie inwestycji w pełni z własnych środków wymagałoby nakładów rzędu 60-80 tys. zł – dodaje Jarosław Chłopecki.
W przypadku klasycznej franczyzy franczyzobiorca musi osobiście zaangażować się w prowadzenie oddziału. Jest odpowiedzialny za kompleksowe prowadzenie jednostki – od organizacji sprzętu, po sprzedaż usług i obsługę klienta. Dlatego też powinien mieszkać na terenie miasta, w którym planuje otworzyć oddział lub w bliskiej okolicy – tak, aby dojazd do siedziby oddziału nie zajmował więcej niż 30 minut.
Nowy model
Niedawno Stava wprowadziła też inną możliwość współpracy – tzw. model przewoźnika.
– Model przewoźnika polega na outsourcingu sprzętu oraz pracowników, czyli samochodów i kierowców – wyjaśnia Jarosław Chłopecki. – Nie wymaga tak dużego zaangażowania ze strony partnera. Zakres obowiązków partnera jest bardziej okrojony, bo odchodzą takie kwestie, jak m.in. sprzedaż czy utrzymywanie relacji z restauratorami.
W tym modelu kandydat na partnera powinien mieć minimum pięć lat doświadczenie na rynku pracy, a szczególnie cenne będzie doświadczenie w branży logistycznej. Kapitał, potrzebny na start jest sporo większy niż w klasycznej franczyzie – to min. 100 tys. zł, na zakup niezbędnego sprzętu i uruchomienie działalności. Jeśli natomiast partner ma już własną flotę pojazdów, to oczywiście proporcjonalnie zmniejsza się wartość inwestycji. Stava płaci partnerowi na określonych umową warunkach – za zamówioną dostępność pojazdów i pracowników, a także wypłaca dodatek za realizację zleceń.
– Podjęliśmy decyzję o wdrożeniu takiej formy współpracy, ponieważ dostrzegamy ogromny potencjał w rynku dowozów, którego model franczyzy podstawowej nie jest w stanie w pełni wykorzystać – dodaje Jarosław Chłopecki. – Wsłuchując się w głosy naszych partnerów, wdrożyliśmy możliwość współpracy skrojoną na ich miarę tj. z niepełnoetatowym zaangażowaniem. Ponadto dużą zmianą jest fakt, że model przewoźnika może funkcjonować także w mniejszych miastach, czyli poniżej 40 tys. mieszkańców, co w przypadku franczyzy podstawowej było wręcz nierentowne. Model ten można też dowolnie skalować – nie musi ograniczać się do jednego miasta. Wszystko to jest wspierane przez naszą autorską technologię, która umożliwia prowadzenie takiego biznesu w rozproszonej strukturze, bez konieczności fizycznej obecności na obsługiwanym terenie.
Stabilny rozwój
W obu proponowanych przez Stavę modelach franczyzy nie jest wymagane prowadzenie stacjonarnego biura. W przypadku modelu przewoźnika nie ma żadnych opłat franczyzowych. Z kolei w klasycznym modelu franczyzy jest opłata stała, którą franczyzobiorca może uiścić jednorazowo lub rozłożyć na cały okres trwania pierwszej umowy. Obowiązuje również opłata zmienna, uzależniona od skali prowadzonego biznesu, ale uwzględniająca ulgi na rozwój.
– Na każdym etapie współpracy, już od samego początku, zarówno w modelu podstawowym, jak i w modelu przewoźnika, partner może liczyć na wsparcie zespołu Stavy. Do dyspozycji nieustannie są m.in. dział operacyjny wraz z opiekunem regionalnym, dział sprzedaży, dział koordynacji czy dział IT – zapewnia Jarosław Chłopecki. – Obecnie jest możliwość otwarcia naszego oddziału w dowolnej miejscowości, w której jest przynajmniej kilka restauracji, które Stava mogłaby odciążyć w kwestii dowozów. Oczywiście wszystko to jest kwestią zbudowania odpowiedniego gruntu pod współpracę, więc w niektórych częściach Polski rozwijamy się nieco szybciej, niż w innych. Stawiamy na stabilny i dobrze przemyślany rozwój, o czym zawsze rzetelnie informujemy potencjalnych kandydatów do współpracy.
WIZYTÓWKA STAVY
Sieć zajmująca się logistyką na dostaw z restauracji i sklepów.
- ok. 60 oddziałów
- min. inwestycja 10 tys. zł
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...