WGN idzie na rekord

Sto biur
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Rynek nieruchomości nabrał tempa po wejściu w życie programu Bezpieczny Kredyt 2 proc. Nikt nie spodziewał się tak dużego zainteresowania kupujących.

– Dzięki drastycznie wzmożonemu popytowi analitycy WGN odnotowali na rynku pierwotnym wzrost cen lokali i nieruchomości w trzecim kwartale tego roku w zależności od regionu aż o 4 proc. – 6,5 proc. Takiego przyrostu w tak krótkim czasie nie było w historii tego wieku – mówi Luiza Stasiak, dyrektor ds. rozwoju grupy WGN.

Rozpędzony rynek

Na rynku wtórnym wzrost cen był jednak mniejszy.

– Spodziewamy się wzrostu podaży głównie na rynku pierwotnym, co doprowadzi do przybliżonego zrównoważenia rynku w krótkim czasie. Wtedy też mogą nastąpić korekty cen w dół – uważa Luiza Stasiak.

Na razie hossa trwa jednak w najlepsze, a ceny nieruchomości biją kolejne rekordy. Wzmożony ruch było widać już na wiele miesięcy przed wejściem w życie Bezpiecznego Kredytu 2%. Klienci zawiązywali umowy  przedwstępne kupna-sprzedaży mieszkań oraz domów z finalizacją po uzyskaniu kredytu w ramach nowego rządowego programu.

– Bezpieczny kredyt 2 proc. nie ma limitu ceny za metr kwadratowy, istotna jest bowiem końcowa kwota zakupu, która nie może przekroczyć progów założonych w programie. A banki dodatkowo są obciążone wnioskami klientów starających się o kredyt na zwykłych zasadach – zauważa Luiza Stasiak.

Tak duży popyt na rynku mieszkaniowym pozytywnie wpływa też na biura nieruchomości.  W trzecim kwartale tego roku biura WGN zrealizowały o ponad 30 proc, więcej transakcji niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Natomiast od stycznia do sierpnia tego roku grupa WGN przeprowadziła rekordową liczbę transakcji – ponad 9800.

– W ciągu całej swojej historii działania zrealizowaliśmy ich już aż ponad 250 tys. dla ponad pół miliona klientów. Inne sieci franczyzowe nie mogą się pochwalić takimi wynikami – zapewnia Luiza Stasiak.

Koniunktura z pewnością biurom nieruchomości sprzyja, ale niezależnie od niej klienci kupujący i sprzedający byli, są i będą. Mieszkanie to produkt pierwsze potrzeby.

– Przyciągamy ich do siebie profesjonalizmem, skutecznością i bezpieczeństwem przeprowadzanych transakcji – mówi Luiza Stasiak.

Dodatkowo z usług WGN korzystają inwestorzy, kupujący nieruchomości premium i komercyjne.

– Jesteśmy liderem tego segmentu nieruchomości, co sprawia, że nasi partnerzy łatwo nawiązują współprace owocujące lukratywnymi kontraktami – zapewnia Luiza Stasiak.

Jakość ważniejsza od ilości

Pod szyldem WGN działa blisko 100 biur. Pracuje w nich ponad 650 osób, w tym około 550 agentów do spraw nieruchomości. Średnia liczba przeprowadzanych transakcji na agenta w miesiącu wynosi 2,2 transakcji. To dane za trzeci kwartał tego roku.

– Nasi najlepsi agenci przeprowadzają miesięcznie nawet od szesnastu do dziewiętnastu transakcji. To najlepszy dowód, że nasze know-how i cykliczne szkolenia dobrze przygotowują do zawodu pośrednika w obrocie nieruchomościami. Są one dopasowane do potrzeb doradców i zapewniają bezpieczeństwo realizowanych transakcji – przekonuje Luiza Stasiak.

Co miesiąc do grupy WGN mogą dołączać maksymalnie dwaj nowi partnerzy. Najpierw muszą jednak przejść pozytywnie weryfikację.

– Zależy nam na najlepszych kandydatach i tylko z takimi chcemy współpracować – mówi Luiza Stasiak.

Dodaje, że zainteresowanie jest duże. Firma chce poszerzać siatkę biur w całej Polsce, przyłączając każdego roku nowych partnerów głównie z miast wojewódzkich. Na mniejsze miejscowości też się jednak nie zamyka.

WIZYTÓWKA SIECI WGN

Sieć agencji nieruchomości.

  • Liczba oddziałów – prawie 100
  • Opłata startowa – 4,5 tys. zł 
  • Miesięczna opłata licencyjna – 160 euro
  • Miesięczna opłata marketingowa – 590 zł
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €